Ik was al vroeg bij de alfa. Vandaag moest ik weer bij hem trainen. Neo was met me meegekomen. Ik wist dat hij kon veranderen dus hij moest van mij ook meekomen naar de alfa en eigenlijk wou hij ook wel graag mee. Hij wist natuurlijk al van mij dat ik kon veranderen. Hij had dat al gezien in mijn herinneringen. Hij wist ook van de zoen, tot mijn spijt. Alleen het rare was dat ik niks had gezien. Ik dacht dat het kwam doordat hij een trauma had van het ongeluk dat hij had gehad.
Hij had op de weg naar het veld op mijn rug gezeten. Ik liep het laatste stuk en Neo zat op mijn schouder.
We kwamen op het veld aan. De alfa kwam direct naar ons toe. Hij keek me even verbaasd aan. "Dit is Neo" en ik gebaarde naar Neo. Alfa knikte "je geestelijke tweelingbroer, Noë heeft er gisteren alles over verteld" hij grinnikte even. Hij gebaarde dat ik mee moest komen en we liepen naar het veld waar Jippe was.
Rix ging ons vandaag trainen en hij was ons nog al aan het afmaken. Al hadden Jippe en ik nog al veel engergie. Bijden ADHD, maar dan ook echt alleen de betekenis er van: Alle Dagen Heeeeel Druk! Als nog was hij ons echt aan het afmaken. "opdrukken!" riep hij. Jippe en ik lieten ons vallen op de grond en begonnen op te drukken. Rix vond het vooral heel grappig, omdat we precies deden wat hij zei. "sprintje!" riep rix weer met een grote grijns en Jippe en ik sprongen op om en sprintte weg. " sit ups!,,,, sprintje,,,,,,tweepersoonskoprol!" Jaha dat moesten we ook doen. Hij had van tevoren uitgelegt hoe het moest. Het had niet echt geholpen, want het lukten ons niet heel goed. Dus Jippe en ik begonnen lachend aan onze tweepersoons koprol. De ene persoon ging liggen en de andere pakte de ene z'n voeten de gene met de voeten op de grond zetten af. We lachten keihard en hielden het twee koprollen vol en vielen als muntje op onze zij, waardoor we nog harder moesten lachen.
"hahaha,,, en nu hahaha,,,, Rix?" riep Jippe. Hij veegde een traan van onder zijn oog vandaan en probeerde zijn lach in te houden. Ik lach nog steeds op de grond bij te komen van het lachen. Jippe keek me aan en ik schoot weer in de lach en Jippe ook. "auw,,, hahah,,,, auw mijn buik,,,, hahaha" Ik haalde diep adem en hield mijn lachen in. We stonden als twee halve garen onze lachen in te houden en naar Rix te kijken die geamuseerd naar ons terug keek. "Klaar?" vroeg hij en ik knikte, ijn lachen inhoudend. "sprintje!,,, opdrukken!,,,,, sit ups!,,,,,sprintje!" zo riep Rix, ik was alleen nog steeds in een lachbui dus toen hij weer opdrukken riep viel ik half om. Ik liet me om vallen en riep keihard:" rollen! hahahah". Jippe lachte met me mee en begon harder te rollen en knalde tegen me aan. Ik lachte nog harder en hij rolde over me heen. Ik rolde zo snel mogelijk achter hem aan en was van plan hem terug te pakken. Alleen ik kon hem niet meer vinden, dus ik stopte met rollen en zag dat ik schuin had gerold. Ik rende als een kleuter naar jippe toe en rolde over hem heen. Op een afstandje hoorde ik Rix ook lachen.
Ik keek Jippe aan. Hij had modder op zijn neus en onder zijn oog en op zijn kin. Daardoor lachte ik nog harder en hij keek me verbaasd aan en een beetje geschokt. "je,,,, hahah hebt modd,,,, modder op ,,hahaha je gezicht,,,, hahahaha". Jippe keek me even serieus aan, wat mij eigenlijk alleen nog maar hader liet lachen. Hij was acht jaar en zijn serieuze gezicht was gewoon hilarisch. Ineens kwam Jippe zijn hand naar mijn gezicht en smeerde allemaal modder over mijn gezicht. Ik had het niet gezien en keek hem geschokt aan, Jippe lachte me keihard uit, maar toen hij zag dat ik wraak zou gaan nemen rende hij snel weg. "We pakken Rix" riep ik in zijn gedachten. Hij keek om zijn gezicht was eerst een en al verbaasd, maar veranderde snel in een grijns. Ik smeerde mijn handen onder de modder en liep naar Rix die even niet stond op te letten. "hey lieve Rix" zei ik zo lief en overdreven mogelijk. Hij keek me even vreemd aan. "wil je een knuffel?" zei ik weer in de zelfde toon met mijn hoofd een beetje scheef. Nu keek hij wantrouwig. schuin achter hem zag ik Jippe aan komen sluipen. "oke dan" zei hij en hij grijnsde ik grijnsde terug en gaf hem een knuffel met mijn modderige handen op zijn rug. Jippe was er bijna. Ik maakte me los uit de knuffel toen Jippe vlak achter Rix stond. Ik smeerde snel met mijn handen over zijn gezicht heen en Jippe in zijn nek. "hé dat is niet eerlijk, ik wist dat er iets achter zat". Jippe en ik lachte ter wijl Rix het van zijn gezicht probeerde te halen. Het maakte het alleen maar erger. Ik en Jippe probeerde nog een keer modder op hem te smeren, maar dat lukte niet en hij ging met onze modderige handen onszelf er onder proberen te smeren. Uiteindelijk rende hij weg naar een modder poel. "aaaah" riep Jippe, ik had het alleen iets later door en zag het pas toen Rix net op stond. We renden beiden een andere kant op en begonnen te schreeuwen en te lachen tegelijk. Uiteindelijk lagen we met zijn drieën helemaal in de modder te lachen.
JE LEEST
Het Schaduw iets
RomanceEen verhaal over Sukini, ze valt voor een jongen die ze nog niet zo lang kent. Alleen de jongen heeft een vriendin. Stil wachten tot het uitgaat? Zo makkelijk is het niet. Vooral niet als ze er achter komt dat er meer is.