▪️Kapitola 25.▪️

1.4K 76 27
                                    

Dominik

Dav fanúšikov, horlivo čakajúcich na začínajúci zápas, ma vždy vie poriadne prekvapiť. Samý krik v znení ˮSLOVENSKO!" a následný dupot a buchot. Dnes ide naozaj o všetko, už sme prešli taký kus cesty a len tri tretiny tohto zápasu môžu rozhodnúť o všetkom.

Kanada, rovnako ako Rusko, Fínsko či Švédsko, nebude ľahkým súperom. To však neznamená, že z nich máme strach, skôr rešpekt. Majú tam plno mladých chalanov, pred týmito majstrovstvami ich tréner zrenovoval kompletne celý tím, takže istým spôsobom majú väčšiu zásobu energie. Ibaže my máme zasa viac skúseností, sme tu aj starší hráči, ktorí v tomto športe chodia už dlho, a hoci kondička občas kríva skúsenosti nás vedia vo veľa prípadoch zachrániť.

Kým nám ešte tréner dával posledné slová útechy predtým, ako sme vyšli zo šatne a niektorých z nás si odchytili nedočkaví novinári, v aréne to žilo. Komentátori nadšene sprevádzali nabudený dav fanúšikov.

,,A už len pár minút nás delí od zápasu, ktorý môže tak veľa zmeniť. Nie len pre nás, ale samozrejme aj pre chlapcov a Slovensko ako také."

,,Naozaj, ako hovoríš Filip, je to neskutočný zážitok a sme veľmi radi, že po niekoľkých rokoch sme sa opäť prebojovali až do semifinále. Naozaj, chalani ukázali skvelé výkony a my dúfame, že rovnako draví budú aj dnes. Predsa len, Kanada nie je nováčikom v hokeji, hoci ich mladý tím môže mať trocha problémy, avšak prebojovali sa až do semifinále, takže naozaj máme s čím bojovať."

,,Ono to podľa mňa nie je ani tak o tej sile ako o jednote tímu, naozaj musíme mať vzájomný rešpekt a hlavne súdržnosť, aby sa podarili určité výkony, ale som si istý, že o tomto ich už tréneri a asistenti rozhodne oboznámili a naši chlapci sú si toho plne vedomí."

Takto som ešte niekoľko sekúnd počúval ako sa naši komentátori dohadovali a snažili sa fanúšikom nejako spríjemniť čakanie do začatia zápasu. Mám taký dojem, že im pustili aj nejaké zostrihy starých zápasov ešte za čias Demitru, Pálffyho, nejaké zápasy s Kanadou a plus aj terajšie zápasy z aktuálnych majstrovstiev.

,,Takže, chalani, pamätajte čo sme si hovorili. Kanaďania budú ako sršni, rovnako ako boli Fíni. Môžeme tieto dve mužstvá kľudne porovnať ako rovnako silné, ale to neznamená, že keď sme nezvládli zápas s Fínmi, javorové listy nás položia na prašnú zem tiež. Snažte sa, bojujte, vyvarujte sa faulom a dajte do toho všetko!" a nasledoval náš hokejový pozdrav a vzájomná podpora, kým sme následne vykročili na ľad, aby nás srdečne uvítali v aréne.

Nebolo počuť ani vlastné slovo, tak veľmi tí ľudia v dave ožili. Vždy ma to vedelo šokovať a zároveň motivovať. Bol som z toho taký nabudený, že by ma nezastavil ani padajúci traktor z neba. Hoci po včerajšku som mal ešte menšie stavy, dnes som ich musel hodiť za hlavu. Teraz sa musím venovať tímu a hre.

Toto je nateraz dôležitejšie ako včerajší pokec s Danom. Na moment som uvidel známe gaštanové vlasy, uviazané vo vysokom cope, okolo ktorého sa čnela červená mašľa. Na sebe mala obtiahnutý top, končiaci sukňou. Bola nádherná ako vždy. Jej veľké oči, ktorých zvláštnu farbu som nikdy nevedel poriadne opísať, sa do mňa zabodli. Tvár jej viditeľne stuhla, ale nemohla skryť ľahký povzbudivý úsmev.

,,Dominik!" vyrušil ma rázny trénerov hlas, ku ktorému som sa následne naklonil. ,,Pôjdeš na ľad, budeš rozohrávať, lebo viem, že takmer vždy ti to vyjde. Snaž sa rozohrávku upriamiť na Lucasa , aby ju dokázal dobre korigovať na ostatných, jasné?" ukazoval mi to na jeho bežných plánikoch a ja som len chápavo prikyvoval.

HRÁČ /sk/✔️Where stories live. Discover now