▪️Kapitola 34.▪️

1.1K 60 23
                                    

Nora

*O mesiac neskôr*

Nikdy som si nestihla uvedomiť aké je átrium v Trenčíne krásne. Nádherné miesto na relax pri káve či drinku. Cez deň to pripomína raj a v noci menšiu dovolenkovú destináciu. Svetielka mu v tme dodávajú príslušnú atmosféru a okolie vám skrášľuje nádherný výhľad na Trenčiansky hrad. V nočných hodinách ho podsvietenie stavia ako najvyšší bod, ktorý si každý všimne - je pýchou Trenčína. Výhľad z neho je ešte krajší, hoci vždy sa väčšinou dostanem len po kostol môžem vám len odporučiť návštevu tohto krásneho miesta.

Nielenže je historicky zaradený v učebniciach dejepisu, keď sa dostal do rúk Matúša Čáka Trenčianskeho, ale spája sa aj s krásnou povesťou o studni lásky. Príbeh o Omarovi a Fatime pozná takmer každý, minimálne každý Trenčan.

Krásna Fatima, zajatkyňa Štefana Zápoľského na Trenčianskom hrade, a Omar, turecký paša, ktorý prechovával lásku k zajatej dievčine. Bol odhodlaný ju oslobodiť a preto za jej slobodu sľúbil vykopať na hrade studňu, aby sa hrad stal naozaj nedobytným. Povolal svojich tristo druhov a začali s prácou. Tri dlhé roky sa vraj snažil vykopať z tvrdej skaly vzácnu vodu, čo sa mu však za cenu takmer všetkých druhov aj podarilo. Fatimu si napokon odviedol a mocnému panovníkovi venoval pred odchodom posledné slová: ,,Zápoľský, vodu máš, ale srdce nie."

Koľko ľudí sa večne aj dnes ženie za niečím, čo v skutočnosti je len ich potrebou a túžbou a pritom úplne zabúdajú počúvať srdce. Zabúdajú na jeho tlkot, že aj ono je prítomné, až ho úplne prestanú používať. Myslia rozumom, pritom niektoré rozhodnutia si žiadajú reč srdca.

Povesť o krásnej Fatime a odvážnom Omarovi mi prirástla k srdcu už ako dieťaťu, keď sme sa o tom učili na hodinách dejepisu. Bol odhodlaný ju získať za cenu vlastného života, bolo mu ukradnuté, že siahne na dno svojich síl. Prosto ju chcel mať po boku, milovať ju a urobil preto všetko. Tajomstvo splnenia Omarovho sľubu spočíva v niečom neviditeľnom a predsa tak hmatateľnom, prítomnom a silnom. Nebola to sila, ktorá mu pomohla naplniť prísľub ani odvaha bojovať do konca.

Láska poháňala Omara vpred, aby si získal uväznenú dievčinu. Práve ona mu dodala silu a odvaha, pretože ak by nebola ona nejestvovali by dve z ľudských vlastností, ktoré nás v ťažkých psychických bažinách vedia zachrániť. Len človek, ktorý skutočne miluje dokáže nemožné. Iba taký človek môže siahnuť až na dno svojich síl a zvíťaziť, pretože láska je motor. Poháňa nás vpred, hoci zraňuje. Žiaden cit na svete nie je bez chýb, no čistá nepoškvrnená láska je kľúčom k úspechom a víťazstvám.

Hoci tento cit mnohí znevažujú je naďalej taký čarovný a mocný. Ľudia povedia, že najsilnejšou zbraňou, ktorou môžeme ublížiť je slabosť druhej osoby, ale dokázali ste niekedy vidieť veci triezvo, jednať s rozumom, keď ste padli do siete lásky?

Myslím, že odpoveď je jasná. Napriek tomu, že je ľúbenie nádherný cit je aj najsilnejšou zbraňou, pretože zároveň útočí na hlavu, srdce aj telo. Človek nevidí to, čo vidia druhí, má nasadené ružové okuliare a všetko mu pripadá krásne. Zamilovaný človek je ochotný zomrieť pre svoju lásku. Miluje partnera viac ako svoj život a v tom spočíva čaro lásky – sme ochotní dať zo seba všetko, darovať posledný dych milovanej osobe, len aby sme ju videli šťastnú a spokojnú. No nie vždy je nám to oplatené rovnakou mincou a vtedy láska bolí. Láska je premenlivá ako počasie. Nemá jednu tvár, smeje sa, plače, hnevá sa, je bezradná, odpúšťa, nezabúda, je pomstychtivá, búrlivá ako more, pokojná ako oceán, ostrá ako útesy, a popritom všetkom ju každý z nás potrebuje a miluje.

HRÁČ /sk/✔️Where stories live. Discover now