WARNING! Chapter ni tersangatlah panjang berjela. Asalnya nak buat jadi epilog tapi bila fikir balik tak jadilah hiok. Jangan komen banyak sangat kalau tanak jari patah !
📌 Location: Bilik Mekap Janda Masin
"HUWAAA WEH NEBES WEH NEBES WEH AAAAAA NEBES"
"Hani sayang, diam sikit boleh tak?" pinta Eunrim sopan. Dia nak apply gincu pun tak boleh dek Hani yang tak habis-habis menjerit nebes la takot la apa la.
"SORRY SORRY, TAPI HANI SUMPAH TAKOWT HUWAAAAA FIRST TIME WEH FIRST TIME!"
Hani kekal meraung ketakutan sebelum pipi gebunya ditampar oleh seorang manusia. Hani dengan wajah tanjatnya memandang ke arah si penampar.
"Ha reti pun diam. Anna nak pakaikan mascara ni. Kang tercucuk mata tu," ujar Anna tanpa sekelumit serba-salah. Tulah, tak reti nak pakai mekap. Bila orang volunteer nak pakaikan, dia gerak-gerak pula. Kan dah kena tampo.
"Haluu! Dah siap belum? Bapak lama!"
Daeun merempuh masuk ke dalam bilik itu. Begnya dicampak ke atas sofa.
Hani ni, pilih tarikh perkahwinan tak minta persetujuan orang betul. Harini dia ada exam kat university. Nasib juga majlis perkahwinan ni ditunda kepada petang. Lepas jawab exam, terus dia dan Sunwoo berlari datang sini.
Hyeongjun juga begitu. Tapi Hyeongjun lebih bijak kerana dia naik teksi datang sini. Contohilah Hyeongjun, gunakan otak anda.
Sekarang ni budak tu ada di ruang menunggu pengantin lelaki, tengah bersiap-siap. Lelaki kalau bersiap 5 minit dah siap. Hani ni, make-up dari pagi sampai pukul 2:50 petang tak siap lagi.
"Iya Daeun. Macam mana nak siap kalau budak ni tak reti nak duduk diam?" soal Anna. Hani mencebik kecil. Ish apeni. Eunrim sekadar menggelengkan kepalanya sebelum kembali menyapu gincu di bibir munggil Hani eceh. Namun dia tidak dapat fokus apabila peri itu kembali berbicara.
"AAAAAAAA HANI TAKOWTTT"
"Yaish!" Eunrim membaling gincu ke atas meja, sehingga patah tiga gincu itu jadinya. Tanjat semua jadinya. Uyoo Eunrim dah naik angin.
"Wuish. Tetejot Anna," kata Anna sambil mengurut dada. Wajah Eunrim yang bertukar merah dipandang. Ayok Hani, tatau tatau.
Berair mata Hani melihat Eunrim sudah hilang kesabaran. Sejak lepak dengan Hyeongjun ni, senang je air mata dia nak mengalir.
"HUWAAA EUNRIM JANGANLAH MARAH HANIIIII!"
Hani meraung. Dia nangis pulak dah. Anna hanya mampu menayang wajah pasrah apabila tangisan Hani kian turun membasahi pipinya. Oleh itu, segala makeup yang mereka sudah siapkan di wajah Hani dari tadi turut luntur begitu sahaja~
Ala air mata Hani kan air mata toksik gitew. Seokjin pun boleh mati bila terkena.
"Aish. Daeun, sini jap," panggil Eunrim. Daeun laju sahaja menurut, mulutnya sibuk mengunyah roti coklat. Melihatkan Daeun sedang makan, laju sahaja Eunrim mengambil roti itu dan menyumbat kesemuanya terus ke dalam mulut Daeun.
"Uhuk!" Tersedak Daeun jadinya. Wajah Eunrim yang masih merah dipandang minta penjelasan. Apeni, Hani yang buat dia marah, Daeun yang kena tempias?
"Daeun tolong pegang budak ni, jangan kasi dia bergerak," arah Eunrim. Daeun yang masih menguyah laju sahaja menelan rotinya itu.
"Kejap kejap. Daeun ada idea!" kata Daeun. Saling berpandangan tiga ketul manusia itu. Daeun tersengih kejam sebelum tongkat magik Hani di atas meja diambilnya tanpa disedari Hani. Macam mana nak sedar kalau peri tu sibuk meraung dari tadi?
YOU ARE READING
Thumbelina [ ✔ ]
Fantasy❛❛ Geramnya! Hiks... Kalau boleh aku nak sumpah perempuan tadi tu semua jadi kecil sekecil middle finger aku ni ha! Guwe jeles dengan mereka yang dapat pakwe setia! Huwaaaa terus guwe ini gimanaaaaa ❜❜ Apabila seorang ahli sihir secara tidak sengaja...