✼┊e p i s o d e 6 ˎˊ ˗

57 10 263
                                    

📌 Location : Honey Funfair

Terketar-ketar lutut Anna menyaksikan bangunan setinggi 34 ekor Kwangsoo itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terketar-ketar lutut Anna menyaksikan bangunan setinggi 34 ekor Kwangsoo itu. "Heol, tak naik lagi pun dah rasa sesak nafas," Anna memegang dada dan menarik serta menghembus nafas laju menggunakan mulut. Mingyu di sebelahnya sudah menutup hidung kerana bau mulut Anna yang laju tersebar.

"Wah!" Berbeza dengan Anna, Hee pula terompat-lompat teruja melihat bangunan itu. Terpancar cahaya kegembiraan di wajahnya. Yoongi hanya diam memeluk tubuh. Entah apa yang berada di dalam fikirannya itu.

"Tsk... K-Kenapa tinggi sangat..." Yeon teresak-esak menangis. Taeyong di sisi setia menepuk belakang badan Yeon bagi menenangkannya. Tak cukup dengan itu, dia sanggup meminjamkan bahunya untuk Yeon. Tapi hingus pula yang dia dapat balik.

"Sya boleh ke naik drop tower ni? Takpe ke? Ada rasa nak muntah ke? Sya takpe kan berada 68m di udara?" Jinyoung menyerang Sya dengan soalan bertalu-talu. Sya hanya mengangguk kecil sambil mata tidak lepas memandang telefonnya. Dia tengah layan mukbang tu, diam semuaaa.

Daeun dan Sunwoo pula hanya mendiamkan diri. Daeun sudah tertidur sebab mata dia dah kena gam dengan gam kanggaroo, Sunwoo pula hanya diam sebab dah tak tahu nak buat apa. Bila Daeun mati sekejap, Sunwoo pun terus jadi senyap skjsjsjsks.

Drop tower itu pun turun ke bawah setelah puas menunjukkan demo kepada mereka. Tetapi tiada sesiapa yang berani naik kecuali seorang manusia yang terlebih minum ketum tadi, iaitu...

"YEHEET MESTI BEST!" Hee dengan mood happy nya melompat duduk dengan confidentnya. Ditariknya Yoongi yang sudah menayang muka pasrah. Mari kita lihat adakah Hee berjaya menjadi manusia yang happy sepanjang perjalanan ini.

"Jom," Mingyu menarik Anna yang sudah terbaring kerana sesak nafas. Bukan sesak nafas betul pun, cuma tadi Anna rasa ada kahak kat tekak dia. Walaupun dah dipukul tekaknya banyak kali, kahak tu taknak keluar malah dia makin terlekat dalam tu. Anna pun katanya tak boleh bernafas sebab kahak tersekat.

"Sya comfirm eh okay? Sampai sana jangan muntah atas baju Youngie eh. Ni oppa ada bawa plastik just in case Sya nak muntah," Sya juga sudah berjalan masuk bersama fon di tangan. Jinyoung setia mengikutinya sambil mulut tak henti membebel.

"Daeun, bangun. Jum naik drop tower," Sunwoo menggerakkan badan Daeun namun Daeun kekal bertapa di alam mimpi. Disebabkan takut diorang berdua  kena tinggal, Sunwoo akhirnya berkeputusan untuk mengangkat Daeun. Tapi sebab Daeun ni terlebih berat since dia ni makan je, Sunwoo pun heret je Daeun.

"Yeon dah okay ke? Kalau Yeon taknak, kita boleh naik benda lain," tawar Taeyong. Yeon mengelap air mata dan taik mata lalu menggeleng kecil. "Gwanchana. Yeon okay. Kajja!" Yeon tersenyum kecil dan memaut lengan Taeyong.

Mereka semua memakai seatbelt masing-masing dengan ketat. Takut juga kalau tercampak. Dorang kena layan diri sebab Jihoon ialah satu-satunya pekerja kat situ, tetapi Hani dah pengsankan dia tadi. Mereka tak tahu aksi mereka ni boleh membawa maut, menaiki drop tower tanpa jagaan sksksksks. Kalau dorang tercampak kita tepok eh.

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now