✼┊e p i s o d e 1 4 ˎˊ˗

43 9 263
                                    

📌 Location : Seoul, South Korea

"OPPAAAA!"

Yeon menjerit kuat. Tangisannya terhambur di situ. Kelihatan beberapa ekor lipas mengelilingi Yeon. Yeon menjerit ketakutan.

"TAEYONG OPPA!"

Seekor lipas menghampiri Yeon. Akibat terkijut, Yeon terdorong ke belakang dan terjatuh di situ. Tangisannya semakin kuat.

"TAEYONG OPPA! YEON TAKUT!"

Lipas-lipas itu semakin mendekat dengan Yeon. Yeon menangis ketakutan, ketiadaan Taeyong di situ membuatkan hingusnya tidak dijaga dengan elok. Meleleh hingusnya dari hidung ke dagu.

Lipas-lipas yang mengelilingi Yeon tergelak jahat. Seekor lipas dengan laju menghampiri Yeon sambil menjerit kuat.

"SQWERKKK"

"ANDWAE YEON!"

Taeyong terduduk dari pembaringannya. Nafasnya tidak teratur. Peluh di dahi mereciks. "Yeon..." Taeyong meraup muka. Mimpi rupanya. Wajah ketakutan Yeon masih berlegar-legar di minda Taeyong.

Taeyong mengambil telefonnya di sebelah katil. Butang on dibuka. Terpampang wajah hepi Yeon yang diset sebagai wallpaper. Jam memaparkan angka 8:01 pagi.

Taeyong mengeluh kecil. Baru kelmarin dia tinggalkan Yeon bersama manusia ketot yang lain. Taeyong mengusap skrin telefonnya yang memaparkan gambar Yeon tersengih menampakkan giginya yang terselit ekor udang.

"Taeyong rindu Yeon..." kata Taeyong dan menyedut hingusnya. Tak sedar pula dia menangis tengok gambar Yeon ni.

Dengan bersegera Taeyong turun dari katil dan menuju ke tandas. Dia sudah nekad ingin mencari Yeon semula. Tak sanggup biarkan Yeon sorang-sorang dengan saiz sekecil jari kelingkingnya itu.

Perempuan-perempuan lain tu bukannya boleh dipercayai. Kalau diorang tinggal Yeon tengah jalan macam mana? Taeyong pasti takde sorang pun yang sanggup offer baju untuk hingus Yeon.

📌 Location : Honey Homestay

"Eun! Eunrim!"

Puas Namjoon menjelajah rumah yang pernah mereka duduki itu, namun kelibat Eunrim dan perempuan-perempuan lain langsung tidak kelihatan. Namjoon mencari di serata tempat, tempat yang kecil dan sempit seperti di bawah sofa juga dia cari, namun tetap tiada kelibat Eunrim.

"Eun? Ni oppa," Namjoon menjerit kuat. Dia terduduk di sofa di ruang tamu itu dan mengeluh kecil. Sebelum duduk pun dia dah check kot kot ada Eunrim tersekat kat celah sofa. Setiap langkah yang dia ambil pun penuh berhati-hati, takut terpijak Eunrim.

Setelah beberapa minit duduk di sofa melepaskan lelah, Namjoon mengambil keputusan untuk mencari di halaman rumah pula. Namun, dia terlihat seorang lelaki yang familiar sedang bercakap-cakap dengan ahjumma yang berada di kaunter yang tidak jauh dari rumah itu.

Berkerut-kerut muka ahjumma itu berbual dengan lelaki yang hanya belakang badannya boleh dilihat oleh Namjoon. Berasa curious, Namjoon mendekati mereka berdua untuk mengetahui apa yang mereka bualkan.

"Ahjumma sure eh?"

"Iye, sure sangat-sangat. Berapa kali ahjumma nak cakap ni?"

"Sampai saya puas. Pasti eh ahjumma takde nampak diorang?"

"Eyy haku bantai budak ni karang!"

Terus lelaki itu menjauhi ahjumma apabila dia bertindak ganas dengan melompat ke atas meja kaunter secara tiba-tiba. Namjoon yang memerhati turut tanjat melihat situasi itu.

"Okey okey. Bawa bertendang ahjumma. Saya pergi dulu ye,"

"Ha pergilah. Pergi cepat sebelum ahjumma campak selipar ahjumma masuk mulut kamu yang banyak bertanya tu,"

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now