📌 Location : umah jimeng
"SEMEKOM"
Pintu rumah dihempas kuat dari luar lalu masuklah beberapa ekor jejaka hensem bersama beg masing-masing yang banyaknya Masya-Allah. Lagak macam nak pindah rumah Jimin je. Padahal 3 hari je nak tumpang sini.
"Waalaikumussalam warahmatullah hiwabarokatuh." Lembut Kangmin membalas salam sejurus kakinya menjejak lantai rumah Jimin. Jungkook yang memberi salam tadi memegang dada. Auch, sis terasa!
"Jimin, bilik?" tanya Sehun ringkas. Jimin sekadar mengangkat bahu tidak tahu. Rambut Hee disentuh semula dengan perlahan agar gadis itu tidak terjaga dari tidur.
Lembut gila rambut Hee. Shampoo apa dia pakai ek?
"Hoh, kenapa angkat bahu?" tanya Minhee dan meletakkan kesemua beg yang digalasnya ke atas lantai. Bahu diurut. Lenguh! Orang lain ada dua bahu boleh galas maximum 2 beg, tapi Minhee ni boleh galas sampai 5 beg! Ada 5 bahu gamaknya.
"Manalah Chim tahu. Korang carilah tempat tidur sendiri, korang yang nak tidur sini," balas Jimin selamba. Betullah tu, padahal dia boleh je jaga patung-patung ni sorang-sorang kat rumah dia, tapi jantans yang lain sibuk mengada nak ikut jaga, tu yang memasing balik umah bawa barang diorang.
Well, bila hati dah terpikat, berenang merentasi lautan api pun sanggup kan? Aciacia~
"Ha betul lah tu. Jom gaes kita naik atas," Seungyoun menyetujui kata-kata Jimin dan terus memanjat anak tangga menuju ke atas. Jantans yang lain mengikut jejak langkahnya sambil menjeling Jimin kegeraman. Jeling jelah mampu, nanti kang kena halau tido kat luar.
Jimin pula masih setia bermain dengan rambut Hee. Pandai-pandai lah jantan tu cari bilik. Lagipun rumah Jimin ni besarnya macam istana. Maklumlah orangnya tu kerja model. Ha, pendek-pendek pun boleh jadi model eh!
"Huwaaa~" Jimin menguap besar. Ala ngantuklah pula. Jam di dinding ditilik. Dah pukul 11:00 malam. Tanpa memikirkan si patungs, Jimin terus bangkit dan berjalan ke arah tangga, menuju ke biliknya. Hanya kantuk menguasai diri sehingga dia tidak terfikir akan nasib si patungs yang akan mengharungi kesejukan malam tanpa selimut.
Hoho, Hani suka seksa patung-patung ni. Jom buat diorang demam :)
📌 Location : umah jimengs
"BANGUN BANGUN MANUSIA SEKALIAN BANGUNLAH KALIAN"
Terpisat-pisat semua appliers bangun apabila suatu jeritan halilintar kedengaran bersama dengan bunyi-bunyian yang kuat. Dengan wajah masing-masing yang blur, mereka berpandangan sesama sendiri.
"HOI BANGUN"
Tanjat semua apabila suatu objek yang besar dihentam ke atas meja yang mereka duduki sekarang. Nasib baik tak terkena sesiapa. Terdongak semua appliers ingin melihat wajah manusia yang kurang diajar ini.
Lalu terpampanglah wajah seekor Jungkook yang sedang mengecilkan mata memandang sekor-sekor appliers. Sudip yang berada di tangannya diangkat lalu diketuk pada periuk yang dihentam di atas meja tadi.
PANG PANG PANG PANG!
"YAH GEUMANHAE!" Choco menjerit dengan suara seraknya dek baru bangun tidur. Bayangkan, periuk tu ada kat sebelah diorang, lepastu kena ketuk pula, uish bunyi dia astaghfirullah. Nak berdarah telinga rasanya.
"BANGUN BANGUN!" Jerit anak Jeon itu lagi. Sudip itu diangkatnya lagi. "ISH KAN DAH BANGUN!" Teriak Hee kuat. Pepagi dah buat mood dia swing. Pantang betul kalau orang kacau dia tidur.
Lainlah spesies macam Daeun tu. Buktinya dia masih terbongkar tidur.
Tak lama selepas itu, hadir seekor jantan pula di sebelah Jungkook. Para appliers mendongak semula ingin melihat gerangan yang datang. Oh Sehun rupanya. Masing-masing laju membersihkan taik mata apabila melihat abe kacaks muncul. Aceh.
YOU ARE READING
Thumbelina [ ✔ ]
Fantasy❛❛ Geramnya! Hiks... Kalau boleh aku nak sumpah perempuan tadi tu semua jadi kecil sekecil middle finger aku ni ha! Guwe jeles dengan mereka yang dapat pakwe setia! Huwaaaa terus guwe ini gimanaaaaa ❜❜ Apabila seorang ahli sihir secara tidak sengaja...