✼┊e p i s o d e 3 ˎˊ ˗

76 13 209
                                    

📌 Location : Tepi Jalan Tunku Abdul Hani

Di tepi jalan Tunku Abdul Hani, kelihatan sebuah khemah dipasang. Sepanduk besar yang diletak di situ ditulis dengan beberapa bait perkataan.

'Taken meh try, single lari jauh-jauh'

Kelihatan banyak couple yang beratur untuk mendapatkan nombor masing-masing. Siapa tahu ini apa?

Hek, cabutan bertuah!

Sempena hari jadi dia, Manager Kedai Gucci Gucci telah menganjurkan sebuah cabutan bertuah di hari yang panas ini. Pasangan yang bertuah akan berhoneymoon ke beberapa tempat dengan free.

Di dalam line yang panjang tersebut, dapat kita cam beberapa muka yang kita kenal. Anna dan Mingyu, Hee dan Yoongi, Sya dan Jinyoung, Yeon dan Taeyong, Daeun dan Sunwoo, Eunrim dan Namjoon, Nayun dan Yuvin, Choco dan Jaehyun, serta Hyein dan Chenle semuanya beratur di dalam line tersebut. Gila ramai appliers Hani fuh. Mereka pun nak cuba nasib jugak.

Akhirnya setelah dua jam mereka bertungkus lumus mendapatkan nombor masing-masing, mereka berjaya. Semua appliers membuat hal masing-masing. Ada yang asyik mengadu panas lah sakit kaki lah, ada yang asyik bermanja dengan pakwe, ngade ye mereka.

"Test test. Oh yeah, sekarang, mari kita umumkan nombor-nombor bertuah yang akan kami pilih untuk bercuti ke... Dum dum dum dum," Seorang lelaki yang memegang mic bersuara lantang dan ceria. Kertas di tangannya dipandang dengan teruja.

"Cepatlah announce tu! Panaih woi panaih!" Satu suara menjerit.

"Hareudang hareudang hareudang, panas panas panas..." Satu suara menyampuk pula eh eh.

"Baiklah. Uhurm. Kami telah memilih 9 nombor bertuah kerana Manager Gucci kata 9 tu nombor malang dia ahak. Kita lihat siapa yang malang sangat dapat nombor ni. Nombor-nombor yang terpilih ialahhhhhhh..." Serentak bunyi gendang dimainkan.

Dumdumdumdumdumdumdum

"Nombor 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, dan 99! Hohoho"

Sejurus nombor-nombor itu diumumkan, kelihatan ramai juga couple yang bengang sebab nombor diorang tak terpilih. Dah penat-penat beratur tengah panas tapi cis. Pilih nombor yang ada 9 je. Apakah.

"Menyesal aku beratur,"

"Dah ah. Jom boikot Gucci lepas ni,"

"Boikot ah boikot. Ada nampak muka aku ni cam kesah ke?" Lelaki itu menayangkan wajah cemberut. "Baiklah, siapa yang bengang tu boleh blah. Kepada siapa yang dapat nombor-nombor tadi, boleh tampil ke depan."

Dengan itu sembilan kapel telah tampil ke hadapan dengan bangga. Terkembang kempis hidung diorang menaiki stage yang yang berapa nampak macam stage tu. Kesembilan couple itu ialah...

NaMin, YoonHee, JinSya, TaeYeon, EunWoo, NamRim, YunVin, JaeCo, HyeLe. Malas Hani nak type nama sorang sorang ngih

Lelaki yang menjadi MC tadi memperkenalkan dirinya. "Apa khabar semua? Nama saya Byun Baekhyun agugugugu tapi saya tak byun eh. Panggil Baekhyun je and siapa panggil Byun akan kena cincang. Saya ditugaskan untuk guide korang semua japgi. Ha nah baca ni," Baekhyun memberi mereka sekeping kertas seorang.

✩.・*:。≻───── ⋆♡⋆ ─────.•*:。✩

Trip by Gucci Manager on 7 June 2020

Destination:

Honey Funfair
Honey Beach
Honey Homestay
Honey Cinema
Honey Restaurant

Days of Trip: 2 days and 1 night

Any expenditure used will be fully paid by Gucci Manager since he is a generous man.

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now