✼┊e p i s o d e 1 7 ˎˊ˗

60 8 340
                                    

📌 Location : Kim's Doll Shop

"Alamak alamak, ada orang datang, patung semua!"

Arahan yang diberikan oleh komander Anna dipatuhi oleh semua appliers. Kelihatan seorang wanita bersama anak perempuannya yang mungkin berada dalam lingkungan 5 tahun melihat ke arah appliers di balik kaca dari luar.

"Wah, cantiknya diorang," puji budak perempuan itu. Terkembang hidung semua appliers menahan malu. Ecewah kau.

"Jennie nak ke?" tanya wanita itu. Jennie mengangguk laju. Bercahaya matanya sejurus soalan itu diutarakan.

"Boleh ke? Nak nak nak!" balas Jennie teruja. Patung itu dilihatnya sambil tersenyum lebar.

Appliers hanya mampu mengekalkan senyuman palsu masing-masing melihat adegan itu.

"Boleh je," wanita itu tergelak kecil melihat gelagat anaknya itu. Namun, hilang terus gelak dan senyumannya sejurus menilik harga yang terpampang di hujung kanan kotak halimunan yang menempatkan Candy House itu.

"Gila. RM500 sepatung?" tanya wanita itu terkejut. Duit yang berkepak di dalam dompetnya ditilik. Kalau darab 9, total yang perlu dibayar ialah RM4500. Gila!

"Apa yang gila mama?" tanya Jennie. Wajah kecil yang polos itu ditekup oleh ibunya.

"Jennie sayang, mama rasa kita tak boleh beli lah patung ni. Mahal sangat. Mian tau sayang," Wanita itu nengusap kepala Jennie. Jennie menayang wajah cemberut namun beberapa saat kemudian wajahnya terus bertukar ceria.

"Gwaenchana. Mama jom pergi kat anjing tu!" ajak Jennie teruja dan terus berlari anak menuju ke arah seekor anjing yang baru dilihatnya. Wanita itu tersenyum lega. Selamat duit untuk buat shopping nanti.

Para appliers sudah bersorak teruja melihatkan wanita itu tidak berjaya membeli mereka. Sejurus wanita itu beredar dari situ, terus mereka semua berjimba sesama sendiri.

"Yeay!"

"Nampaknya, bagus juga kita jadi patung ni. Harga kita mahal. Takdelah orang nak beli nanti," Sya bersuara. Appliers yang lain mengangguk laju, mengiyakan apa yang Sya katakan.

"Tapi, tak bagus juga. Sampai bila kita nak ada dalam benda ni?"

Soalan Hyein berjaya membuatkan semua terdiam. Ha jawab jawab.

"Apa-apa jelah. Daeun lapar, bai," Daeun mengundurkan diri dari mereka dan bergegas menuju ke Candy House. Dinding Candy House digigitnya rakus.

"Nak ikut!" Yeon menjerit kecil dan turut berlari join Daeun makan. Appliers yang lain hanya memerhati.

"Nanti kita nak kencing berak kat mana eh?" tanya Choco. Dari tadi lagi dia duk fikir benda ni. Diorang asyik melahap Candy House tu, takkanlah selamanya diorang akan tak kencing dan berak macam sekarang ni? Nanti ada juga yang nak melepas.

"Weh hooh. Mati lah kalau kita kencing berak. Kat dalam ni mana ada tandas," Hee juga sudah cemas mendengarkan soalan Choco. Tadi dia ada terasa nak berak. Nasib baik kentut je keluar.

"Erm, Nayun, awak okay tak tu?"

Sejurus soalan itu diutarakan oleh Eunrim, semua mata terus melihat ke arah Nayun yang sedang memegang perutnya erat sambil dahinya berkerut-kerut. Peluh juga mereciks hawau di dahinya. Nayun membalas pandangan appliers dengan wajah sayu.

"Nak..."

"Nak apa?" potong Sya laju.

"Nak..."

"Nak apa? Cakap jelah," potong Sya lagi. Choco yang sudah geram menepuk lengan Sya perlahan.

"Nak..."

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now