📌 Location : Rumah Abe Jimeng
"Kami dah balik!"
Pintu dihempas kuat dari luar. Tak lama selepas itu, masuklah beberapa orang jejaka hensem ke dalam rumah banglo dua tingkat ini. Jelas terpancar keletihan di wajah masing-masing.
"Di mana kamu wahai barbie-barbie sekalian?" tanya Minhee seraya melihat sekeliling. Langsung tiada kelibat si kecil di mana-mana. Para jantan yang lain turut berbuat sama, mencari si patung. Masing-masing berjalan dengan penuh berhati-hati, takut-takut terpijak benda yang tidak diingini.
"Jantans, diorang ada kat sini lah!" teriak Jimin dari dapur. Berlari kesemua jantan ke dapur sejurus mendengar panggilan Jimin. Manusia ketot yang sudah tertidur di atas meja makan dipandang.
"Aww, hodohnya~" puji Jungkook dan tergelak kecil. Tangannya diangkat ke arah Anna yang sedang elok tertidur sebelum hidung Anna ditariknya ke atas.
"Eh budak ni. Tak padan dengan umur," Seungyoun menampar lengan sasa Jungkook. Tergeleng sedikit kepalanya.
"Eyy," Kangmin pula sudah tidak henti mencubit pipi Daeun. Berkerut dahi Daeun sambil cuba menepis tangan yang menganggu tidurnya. Nasib baik tak terbangun manusia tu.
"Aih, jom lah masuk bilik," ajak Sehun, badannya dipusing untuk berjalan menuju ke tangga. Namun Seungyoun pantas menarik tangan Sehun sekaligus menahannya pergi.
"Ha lepastu, patung ni nak tinggal kat sini?" tanya Seungyoun. Sehun sekadar menjeling anak-anak patung itu dan mengangkat bahu. Amboi, lepas tanggungjawab ye bang.
"Ala takkan kita nak bawa dia tidur dengan kita. Siapa yang nak beli sangat patung ni? Kangmin kan. Ha Kangmin pergi bawa diorang masuk bilik Min," arah Minhee selamba. Membulat mata Kangmin mendengar. Eh dia pula?
"Ala hyung. Tapi, um tapi..." Kangmin kekeringan idea untuk membantah arahan Minhee. Dia melihat ke arah manusia ketot di atas meja itu. Alahai, banyaknya. Bagi dia sekor dah la.
"Kesian Kangmin. Kalau kita bahagi-bahagi tak boleh ke? Sorang amek satu patung," cadang Jimin. Kesian tengok muka Kangmin, nampak macam nak nangis je budak tu.
"Betul betul. Kesian Kangmin. Ish ish, apalah Minhee hyung ni," Jungkook menepuk bahu Kangmin beberapa kali, kepala digelengkan kononnya tanda tidak menyetujui idea Minhee. Eh kau, mengaku jelah yang kau tak puas lagi buli patung tu.
Btw dalam af ni Jungkook lagi muda dari Minhee. Hani ikut umur yang korang letak kat form dulu ufufu. Ni urutan umur dia kepada sesiapa yang nak tahu.
Sehun - 27
Minhee - 23
Seungyoun, Jimin - 22
Jungkook, Kangmin - 21Hani pun taktahu kenapa Hani bagitau korang tentang ni HAHAHA mari berbalik kepada cerita...
"Nah, pilih."
Kesemua jantans melihat ke arah Sehun apabila dia bersuara. Perhatian mereka seterusnya teralih kepada kertas yang sudah dikoyakkan kepada beberapa keping di atas meja.
"Sorang pilih satu kertas. Lepastu kena ambil patung yang tentera kat kertas tu," terang Sehun apabila melihat jantan yang lain bengong sebegitu. Mereka semua mengangguk faham.
"Oh."
Keadaan menjadi senyap buat seketika.
"KOOK NAK YANG NI"
"EH TEPI TANGAN TU, MINHEE DULU AMEK"
"Ala Minmin nak patung yang tu,"
"Harap dapat patung tu,"
"Hm sesungguhnya guwe redha je patung mana-mana"
"Kalau aku tak nak ambil aci tak?"
"Okey, hyung kira sampai tiga, semua buka ya."
YOU ARE READING
Thumbelina [ ✔ ]
Fantasy❛❛ Geramnya! Hiks... Kalau boleh aku nak sumpah perempuan tadi tu semua jadi kecil sekecil middle finger aku ni ha! Guwe jeles dengan mereka yang dapat pakwe setia! Huwaaaa terus guwe ini gimanaaaaa ❜❜ Apabila seorang ahli sihir secara tidak sengaja...