✼┊e p i s o d e 3 0 ˎˊ˗

55 4 322
                                    

APAK PANJANG CHAPTER NI. JANGAN KOMEN BANYAK BANYAK KALAU TAK NAK JARI KORANG PATAH HIKSHIKS

📌 Location : Nini Peri House, tingkat ketiga Nini Peri Shop

"Ugh..."

Hani mengerutkan dahi. Perlahan-lahan matanya dibuka. Kepala dipegang. Aduh, berpusing kepala!

Dia kembali mengingat kejadian yang berlaku semalam. Menegak terus badannya apabila teringat yang dia minum soju minta hajat, buat kali kedua.

"Gosh. Aku tak minta benda pelik-pelik kan semalam?" soal Hani sendirian. Dia memandang sekeliling. Hm, dia ada dalam bilik dia sendiri. Nampaknya hanya dia sorang yang berada di sini.

"Eh..."

Oh tidak, dia tidak berkeseorangan. Di tepi katil kelihatan Hyeongjun dengan nyenyaknya tidur berbantalkan lengannya sendiri walaupun posisi tidurnya kurang selesa. Hani tersenyum seketika melihat budak itu. Eii kiyotnya!

"Oh ya! Thumbelina tu!" Hani mengetuk kepala. Hyeongjun dipandangnya. Hm nak kejutkan ke tak eh?

"Hyeongjun–"

Terhenti terus perbuatan Hani apabila dilihatnya wajah Hyeongjun kemerah-merahan. Dah macam kena belasah dengan orang. Terus sahaja soju minta hajat terpampang di minda.

Alamak! Dia ke yang belasah muka comel Hyeongjun jadi barai macam ni?

"Aduh sakitnya. Um ottokae?" soal Hani cemas. Tengok pun dah nampak sakit. Hish ni semua salah dia!

"Ngeh–" Hyeongjun terpisat-pisat bangun apabila merasakan pergerakan di sekelilingnya. Matanya digosok. Satu senyuman diberi ke arah Hani sejurus anak mata mereka bertemu.

"Anneyong Hani."

"Hyeongjun, kenapa dengan muka Hyeongjun? Hani yang buat kan? Beritahu Hani cepat!" gesa Hani. Hyeongjun tersengih kecil.

"Takdelah," balasnya ringkas. Terus kedua belah bahunya dipegang Hani.

"Jangan tipu! Hani yang buat kan? Hani tahu Hani agresif masa mabuk! Huwaa!" kata Hani. Masa dia mabuk kat pantai haritu pun habis dibelasahnya Jihoon bila lelaki itu ingin mengangkatnya pulang. Nasib juga mulut tu tak cakap apa-apa yang membawa bala.

Oh, mulut!

"Hani ada cakap apa-apa yang mengarut ke semalam?" soal Hani cuak. Mana tahu Thumbelina yang dah kecil tu disumpah jadi lebih kecil ke, ha tak ke mampus. Hyeongjun sekadar tersenyum kecil. Kepala Hani diusapnya.

"Aniyo! Kalau Hani nak tahu, semalam Hani nak ki–"

Terdiam seketika Hyeongjun. Dia berdehem kecil. Ehem. Terangkat kening Hani.

"Ki apa? Kitkat?"

"Aniyo. Semalam kan Hani pengsan, lepastu Hyeongjun angkat Hani masuk bilik," cerita Hyeongjun, sengaja diskip part yang memalukan itu. Hani mengangguk kepala, telinga setia mendengar.

"Then lepas letak Hani kat katil Hani tiber je cakap, Yerin ni monyetlah. Hyeongjun blur sekejap sebab tak kenal Yerin, tapi lepas tu baru Hyeongjun teringat kawan Hani yang kita terserempak kat loji haritu–"

"MWO? HANI CAKAP YERIN MONYET?" Sampuk Hani kuat. Cuak terus jadinya.

Hyeongjun menganggukkan kepala. "Eung! Jadi Hyeongjun cepat-cepat tampal pita pelekat kat mulut Hani supaya Hani tak mengarut benda lain pula," ujar Hyeongjun. Hani menggaru kepala.

"Habistu Yerin? Yerin bangun pagi jadi monyet ke?"

"Mungkin?" balas Hyeongjun. Eh rilek je dia ni. Ala bukan dia yang jadi monyet.

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now