✼┊e p i s o d e 1 0 ˎˊ˗

55 9 180
                                    

📌 Location : Nini Peri Shop, dalam bilik Hani

Kening Hani terkerut-kerut melihat botol-botol soju yang bersepah di atas lantai itu. Kepala dipegang dan diurut.

"Aku rasa aku bukan mabuk je malam tu. Apa yang aku dah buat ek? Rasa lain macam je ni," Hani mengurut pelipisnya.

Bangun-bangun pagi je dia dapati ada botol soju bersepah atas lantai. Dia syak tu Jihoon yang sanggup pergi pantai, amek botol tu and seludup masuk bilik dia ni sebab ada nota kecil yang disertakan sekali.

"Kau ni pun, kalau nak mabuk pun jagalah kebersihan persekitaran pantai. Habis tercemar pantai tu dengan bau soju kau semalam. Entah soju jenama apalah yang kau guna sampai bau febreeze merebak kuat semalam. Habis tak tenang mak cik yang duduk kat homestay tu.

- J"

Ha siapa lagi kawan Hani yang bernama J kalau bukan Jihoon.

Tapi ada yang pelik dengan nota tu. Bau febreeze?

"Aku rasa soju mana ada bau febreeze do. Malaun mana yang pergi sembur febreeze kat botol soju haku ni?" Selepas mengurut kepala, Hani mengurut perutnya pula. Haih, pagi-pagi dah jadi bengong.

Tadi pun Hani terbangun sebab bau febreeze ha. Kuat namatey bau dia sampai Hani nak mimpi Seokjin pun tak tenang dibuatnya. Usai mengurut perut, terus Hani melutut di hadapan botol-botol soju itu dan membelek satu persatu botol.

Terhenti terus pergerakannya apabila terlihat satu botol soju yang lain dari yang lain. Terus botol itu diambil dan Hani meniliknya. Terketar terus tangan Hani.

"INIKAN SOJU MINTA HAJAT! PERISA FEBREEZE! AH SUDAH AKU DAH AGAK AKU ADA TERSUMPAH ORANG SEMALAM AYSHSHSJSHJSHSSH," Hani terus meroyan di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"INIKAN SOJU MINTA HAJAT! PERISA FEBREEZE! AH SUDAH AKU DAH AGAK AKU ADA TERSUMPAH ORANG SEMALAM AYSHSHSJSHJSHSSH," Hani terus meroyan di situ. Dia pasti semalam dia cakap benda mengarut dan terus minum soju minta hajat berperisa febreeze itu. Lepastu orang lain pula yang kena tempias.

"Aduhhh aku tak ingat pape duh jsjsjsjsjsjjs." Hani mengetuk kepala berkali-kali. Well dia memang macam ni, sekali mabuk terus blackout. Memori terakhir yang dia ingat ialah masa dia hayunkan magic wand ke semua appliers and diorang pun tanya "Janji jangan tinggalkan saya walau apa yang terjadi?". Ha setakat tu jelah memori dia.

"Tak boleh jadi ni. Aku kena ingat semulaa!" Hani menjerit. Dalam kiraan tiga, terus dia mengetuk kepalanya dengan magic wand. Bagaikan berada di dalam theater film, babak semalam di mana dia sedang mabuk terus bermain di kepala.

Cemas Hani jadinya. "Eh bongok betul aku ni, yang aku dah sumpah diorang jadi middle finger aku ni dah kenapa?" Terus Hani melihat ke arah middle finger sendiri. Boleh tahan kecil. Cieh.

"Gila, kalau diorang sekarang sama saiz dengan middle finger ni, maksudnya senang lah diorang nak mati!" Hani bertambah cuak.

"Eh tapi mesti diorang minta tolong boyfriend diorang kan?"

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now