✼┊e p i s o d e 7 ˎˊ ˗

59 10 251
                                    

📌 Location : Honey Beach

Kesemua peserta malang sudah berada di pantai sekarang ini.

Kalau nak tahu, tadi manusia yang naik swing ride semuanya dah pengsan. Nasib baik Hani teringat yang dia ni bukan manusia, jadi dia teleport untuk ambil magic wand dia dan terus hentikan swing ride yang semakin menggila itu.

Hani penyelamat yall. Well dia takkan biarkan appliers dia mati sebelum dia sumpah korang jadi Thumbelina. Tak memasal af ni habis awal. Masih jauh lagi perjalanan.

Mereka semua duduk bersebelahan pakwe masing-masing, menikmati keindahan sunset. Hani yang single hanya mengambil tempat di belakang mereka semua. Lonely nya.

Hani yang berasa bosan mengambil magic wand nya dan menghayunkannya laju ke arah Eunrim. Ha tengoklah dia buat apa.

"Oppa. Boleh tak janji dengan Eunrim something?" tanya Eunrim perlahan. "Apa dia?" tanya Namjoon yang sedang mengusap rambutnya. "Jangan tinggalkan Eunrim walau apa pun yang berlaku?" Eunrim menatap anak mata Namjoon. Namjoon tersenyum manis menampakkan dimple nya yang illegal.

Wekk cringe Hani menaip.

"Nae! Anything for my Eun," Namjoon menjawab jujur. Eunrim tersenyum menampakkan eyesmile nya. Mata dia pun sibuk nak senyum, huh.

"Wuuu yang tu mesti setia. Untung ah," komen Hani sambil mencebik. Dia menghayunkan pula magic wand ke arah Nayun.

"Opppppaaaaaaaaa! Boleh tak janji something dengan Nayun?" tanya Nayun dengan suara dolphin nya bersama senyuman di pipi. Yuvin yang sedang melayan fon melihat Nayun dengan hujung matanya. "Tak bolehhh," kata Yuvin lalu sambung main fon. Nayun mencebik. Tangan Yuvin disambarnya lalu dipeluk.

"Boleh tak janji dengan Nayun, walau apa pun yang berlaku, jangan tinggalkan Nayun?" tanya Nayun dan memandang ke arah Yuvin. Matanya bercahaya dengan harapan. Jangan berharap sangat uii. Sesungguhnya fake hope itu pasti sayang.

Yuvin melihat wajah polos Nayun dan terus mengalihkan pandangan. Dia baru je berniat nak clash dengan Nayun lepas habis trip ni. "Um k," balas Yuvin ringkas. Nayun tersengih gembira.

Hani mengangguk-anggukkan kepalanya. Dia tahu Yuvin tu playboy. Tengok muka je tahu dah. Hani menghayunkan magic wand ke arah Hee pula.

"Putih oppa. Boleh tak janji dengan Hee, jangan tinggalkan Hee walau apa pun yang berlaku?" Hee bersuara. Yoongi melirik ke arah Hee. "Hah?" tanya Yoongi perlahan. Hee yang asalnya feeling jiwang jiwang terus terduduk tegak mendengar pertanyaan Yoongi.

"Wae? Oppa tak sanggup ke nak janji? Hah? Oppa memang berniat nak tinggalkan Hee kan?" serang Hee. Yoongi menggigit gigi. Susah juga ada girlfriend perempuan ni.

"Tak, tak. Okey oppa janji," kata Yoongi dan menayangkan gummy smile nya. Walaulun dia tak dengar apa yang Hee cakap tadi, takpe lah. Dia redha kena janji benda yang dia sendiri tak tahu. Hee sudah tersenyum kemenangan.

Hani tergelak ayu melihat scenario mereka berdua. Magic wand diayun ke arah Yeon.

"Tsk tsk... Srottt... Hiks,"

"Wae Yeon?" tanya Taeyong. Tetiba je nak nanges. Tengok sunset pun boleh nangis ke?

"Ani... Hiks, Yeon dapat feeling yang ni adalah kali terakhir Yeon boleh bersama oppa," jujur Yeon memberitahu. Hingus ditarik. Taeyong yang melihat terus menghulurkan lengan bajunya.

"Janganlah cakap macam tu..." kata Taeyong sambil menahan jijik kerana Yeon sedang menghembus hingus ke lengan bajunya. K takde lah jijik mana. Hingus je kot. Lagipun dia dah biasa.

Elok sangatlah dua orang ni. Sorang hingus, sorang kentut.

"Oppa, janji dengan Yeon, oppa takkan tinggalkan Yeon walau apa berlaku. Boleh?" tanya Yeon selepas puas menghembus hingus. Taeyong menarik kepala Yeon agar bersandar di dada bidangnya afufufufu.

Thumbelina  [ ✔ ]Where stories live. Discover now