📌 Location : Honey Funfair
Kelihatan 9 buah kereta terparkir di tempat parkir yang disediakan di luar funfair. Ada pelbagai jenis brand kereta di situ, ada brand Mercedez, ada Toyota, Honda, Kancil, dan sebagainya. Tanak mention siapa pemandu kereta tu, takut ada yang terasa pft.
"Ha bagus, semua dah ada kat sini eh?" tanya Baekhyun dan terus menanda kehadiran mereka pada sehelai kertas. Usai siap, Baekhyun menyimpan pen di dalam poketnya. Kertas tadi dibalingnya ke udara dan terus lesap. Terkijut semua appliers.
"Oke genk, dengar sini. Korang boleh habiskan masa dalam funfair ni selama mana yang korang nak sebab funfair ni Manager Gucci dah tempah harini untuk korang. So yeah, korang semua bebas agugugu. Lepastu nanti korang kena pergi Honey Beach, ada je ha kat belakang funfair tu. Nanti dah dekat senja pergi sana untuk tengok sunset sama-sama. Alalala sweetnya," Baekhyun membaca perjalanan mereka pada hari ini.
"Lepastu, pergi kat Honey Homestay, ada je dekat-dekat dengan pantai. Korang minta bilik and tidurlah kat sana. Esok kita sambung agi," Baekhyun menghulurkan sekeping kad kredit kepada setiap peserta. "Manager Gucci kata kalau nak beli apa-apa guna kad tu." kata Baekhyun. Gila kaya aksjskssksk
"Baiklah, saya Byun Baekhyun akan tinggalkan korang untuk berdating. Bye," Baekhyun melambai tangannya namun tiada sesiapa membalas. Dia pun dengan sedih berjalan pergi, terasa abe
📌 Honey Arcade Games
Disebabkan mereka semua satu hati satu jiwa dan satu bangsa, mereka semua berjalan ke arah Honey Arcade Games yang berada tepat di sebelah entrace funfair. Diorang tak berpakat eh nak masuk sama-sama, well they share the same braincell.
Disebabkan funfair tu diorang yang punya buat hari ini, marey kita enjoy uh yeahh
Dan dengan ini, Hani akan include beberapa gambar just in case korang curious apa benda yang diorang main huga huga semalaman Hani buat research tauu
"Wuuu Lele jom main benda ni!" Hyein yang sudah teruja mengheret Chenle ke situ. "Dalam banyak-banyak arcade game, ini yang Hyein pilih?" tanya Chenle sedikit jengkel. Hyein hanya mencebik kecil.
"Biarlah! Lagipun basketball ni mencabar tau! Jom lah try!" Hyein menarik-narik tangan Chenle. "Alaa tak nak lah," tolak Chenle. Dia nak main racing ha best lagi dari lontar-lontar bola masuk jaring ni
"Aloooo Lele, jomlah main basketball. Oh, ntah ntah Lele takut kalau main dengan Hyein kan? Hoho," Hyein tersenyum sinis. "Mana ada! Oke fine, kita main ni!" Chenle yang terasa maruahnya tercalar terus bergerak ke mesin itu dan memasukkan dua token.
Ha lupa nak cakap, diorang ada rembat token atas meja counter sebelum main game ni. Senang-senang je rembat, tak payah bayar langsung skskskks token berlambak atas counter tu. Bertuahnya lahai
Game bermula. Chenle dengan penuh semangat membaling bola-bola itu mausk ke dalam jaring. Semangat sangat tu sampai ada beberapa bola yang tersasar dan tercampak jauh dari mesin tu. Hyein yang memerhati setia mengutip bola yang bergolek melarikan diri dari mesin tu.
YOU ARE READING
Thumbelina [ ✔ ]
Fantasi❛❛ Geramnya! Hiks... Kalau boleh aku nak sumpah perempuan tadi tu semua jadi kecil sekecil middle finger aku ni ha! Guwe jeles dengan mereka yang dapat pakwe setia! Huwaaaa terus guwe ini gimanaaaaa ❜❜ Apabila seorang ahli sihir secara tidak sengaja...