Bensizken Ankara'da

12.9K 1.7K 1.3K
                                    

-Yine uzun bir bölüm olacak . Bu bölüm soru işaretlerine biraz ışık tutabilmeyi hedefliyor. Hikayenin dönüm noktası diye adlandıracağım hatta biraz <3

"Allah'ın emri ,peygamberin kavliyle Perihan kızımızı,Emir oğlumuza istiyoruz inşAllah" dedi gür bir sesle sarışın ,tombul bir adam olan Ahmet Reis.Lacivert renkte ,ekose desenli ekose takımının yakalarını düzelttip,muhattabına döndü.

"Verdim gitti valla,öp babanın elini peri kızı !" dedi esmer olan Yusuf Bey.

Evin salonunda her metrekare başına insan düşerken,baş köşedeki Haldun Bey ve Kahraman ,Koray Abi ile Bedir Amca ile yan yana oturuyordu.
Hatice Hanim neşeyle kızına bakarken ,Gülben Hanım bebe mavisi eşarbını düzeltip gelinine elini uzattı.

Takım elbisesiyle dikilen Emir tek tek kayınanne ve kayınpederinin ellerini öpüp büyüklerle tokalaşırken,toz pembe nişan elbisesinin içerisinde gerçekten  peri kızı gibi görünen genç kız heyecandan allanan yanaklarını gizleyemiyordu.

"Allah tamamına erdirsin inşAllah,hadi bakalım. Takalim yüzükleri,büyüğümüz sensin Bedir Abim,tak yüzükleri keselim kurdeleyi." dedi Ahmet Reis.

Perihan 'ın fanatik solcu , 1 Mayıs barikatlarının  aranan ismi abilerinden biri olan Mahir,ülkü ocakları reisi Atilla'ya ters bakışlar atmaya devam ediyordu.

Atilla ona bıyık altından gülümseyerek, "ocağa da bekleriz,aileden sayılırsın,iç çayımızı ,ye kuru pastamızı Mahir " dediğinde ortam iyice gerilmişti.

Kahraman ,her zaman ki zarif ama otoriter tavrıyla "sofra kurulursa seni beni olmaz,biz oluruz Atilla Reis,Mahir yoldaş lokma paylaşmayı iyi bilir,elbet uğrar. Ne ince ve nazik bir teklif var olasın." dedi tatlı bir imayla.

Bu onun,kesin tatavayı sikmeyeyim siyasi kavganızı deme biçimiydi.

Alpay onun siyah gömlekli halinden gözlerini çeviremeden ,kravatını çekiştirdi. Ev çok mu sıcaktı,ne?

Heyecanla yan yana duran çift birbirine bakamazken Bedir Abi bir dua mırıldanıp kurdeleyi kesti.
"Hayırlı uğurlu olsun,gel damat otur yanima hele" diye yanina patpatladı Yusuf Bey. Emir verilen komutu yerine getirirken Gülben Hanim gelinini yanına alıp muhabbete dalıverdi.

Alpay gergince Mahir'e ve Atilla'ya dönerken "ben sigaraya çıkıyorum valla bu kadarı beni bayar" dedi.
Diğer iki genç onu onaylar tavirla peşinden dış kapıya çıkarken,onlara seslenen Kahraman ile duraksadılar.

"Mahir kardeş,Atilla Reis sizler gelecek misiniz akşama ?" diye sordu o da bir sigara yakarken.

Mahir omuz silkti " Vallahi Kahraman'ım,ben ıktisat finalinden fena kalacağım gibi not yetiştirmem lazım. Beynim de basmıyor zaten, 4 kez alıyorum bu dersi amına koyayım." dedi.

Atilla sırıtırken " Vallahi ben de ocakta yeni gelenlere konferans hazırliyorum. Hiç anlamam şu slayt video vesayire zımbirtılarindan onunla uğraşırım siz eğlenin beyler." diye yanıtladı.

Onlar içeri girerken Kahraman saate bakıp "Alpay'ım. Ben gideyim de Yaren'i alayım,caddenin orada inmiş. Sizde üzerinizi değişin,arabalar hazır gidelim sonra." dediğinde Alpay takım içerisindeki boylu poslu yiğitten gözlerini alamadan kafa sallamakla yetindi.

Yavrum baban nereli,nereden bu kaşın gözün temeli diyen Sezen Aksu  ,Kahraman'ı görmüş müydü acaba?

***********

Kendini görücüye çıkaran kızlar gibi hissediyordu,bir kaynanasına hamamda görünmediği kalmıştı.

Parfüm banyosu yapıp üzerine siyah bir kazak ve kalçalarını sıkan buz rengi kot geçirirken,saçlarıni da biraz dağıtıp resmiyetten kurtuldu. Kahverengi botlarini giyip üzerine de kürklü bir kot ceket geçirirken aynada kendini süzüp iki tur döndü.

Yalnızlık Çağı (bxb)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin