İlk defa telefonumun zil sesiyle değil Azer'in dürtmesiyle uyandım.
"Okula geç kalacaksın Hüma" dedi sessizce.
İçki mi kokuyordu?"Tamam teşekkürler uyandırdığın için."
İnsanlar ilk dürtmede asla uyanmazlar ama bu bensem uykumdan kaldırıldığımda asla uyuyamam.
Bir pantolon ve bluz seçip, banyoya girdim.
3 ay boyunca giyimime etmedikleri laf kalmadı üstüne üstlük yazın ortasında kolu kapalı şeyler, bol pantolonlar giysemde.
Ama artık takmıyorum Azer'in de dediği gibi insanlar beni önemsemedikçe bende onları umursamıyorum.Hızlıca el yüzümü yıkayıp, dişlerimi fırçaladım. Duş almak için geçti.
Saçlarıma hiçbir işlem uygulamadan salık bıraktım.*Giydikleri*
Azer üzerini değiştirmişti. İlk defa 3 ay sonra kot pantolon giydiğini gördüm hemde yırtmaçlı!
Gözüme bir değişik geldi. Yakışmış.*
giydikleri*
"Sen işe gitmeyecek misin?" Dedim. Çünkü takım elbise giymediğine göre başka bir yere gidiyordur heralde diye düşündüm.
Gözleri üzerimde dolaştıktan sonra "yok... yani zaten sabah geldim hadi seni okula ben götüreyim geç kalma""Yoo aslında daha yarım saat var 15 dakika yol desen 15 dakika yine bana kalır. Sağol"
Neden sabah gelmişti ki?
İçki de kokuyor?
"İnat etme Hüma ya haydi gidek işte" dedi.
"Gerek yok gerçekten sabah gelmişsin ya hani uyu sen!" Dedim ve çantamı alıp çıktım.Arkamdan geldiğini adım seslerinden anlıyordum umrumda mıydı? Hayır!
Aşağı indiğimde sabahın köründe kahvaltı yapanlara hala alışamamıştım.
Saat daha 7.30 ya uyuyun ne yapacaksınız? Demi yani!
Beni gören Fazilet Hanım gözlerini pörtletip bana baktı daha sonra ayağa kalkıp yanıma geldi "kız sen bizim namusumuza laf mı getireceksin ha? Bu giydiğim şey ne? Bana bak git çıkar şunu düzgün bir etek üstüne düzgün birşey giy!"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hûma Kuşu (Berdel)
RandomAslında berdel yüzünden evlendiği kocasıyla hiç birlikte olmamış, ama kayınvalidesi ve kayınpederi kısır denip üzerine kuma getirilmiş öğretmen Hüma'nın hikayesi.