01.00
Behram Ağa geldiğinde artık herkes sofraya oturmuştu.
Behram Ağa boğazını temizleyip Elvan'nın yüzüne bakmadan, ona hitaben "hazırlan akşam istemeye gelecekler." Dedi. Herkes biran Behram Ağaya döndü.Azer araya girecekken Behram Ağa elini havaya kaldırıp herkesi susturdu.
"Onu Meriç Ağayla sokaklarda oynaşmadan önce düşünecekti. Sakın biriniz ağzınızı açmayasınız" Elvan'a baktığımda gözlerinde birikmiş ama akmamak için direnen incilerini gördüm."Meriç'ten başkasına yar olmam, yarda demem ben baba." Dedi dik durmaya çalışırken.
Behram Ağa hemen yanındaki Elvan'a elinin tersiyle vurunca Azer hiddetle ayağa kalktı. Ben ve fazilet anneden ise "hii" sesi sadece çıkabilmişti."Terbiyeni bozma beni dellendirme! O adamdan sana yar olmaz. Karısı var çoluk çocuğa karışmış kuması mı olacan?" Dedi Behram Ağa. Elvan gözünden bir damla yaş dökmeden dik durdu. "Onun çocuğu değil! Şuan sadece kağıt üzerinde evliler! Çocuk doğduktan sonra o da kalmayacak! Hem abime kuma getirirken çok mutluydun noldu? İstersen beni öldür Behram Ağa ama ben çocukluk sevdamdan geçemem" dedi. Herkes şokla bakarken Azer ve Behram Ağa farklı bakıyordu.
"Sende buna inandın? Babana Behram Ağa diyecek, çiğneyecek kadar sevdiğin adam seni kandırıyor. Gözünü boyuyor sadece, erkek milleti bu!" Sanki kendinden biliyormuş gibi konuştu.
Abim eğer birşey söylüyorsa kesinlikle doğrudur bunu biliyorum.
Ne olursa olsun yalan söylemez."Behram Ağa abim asla yalan söylemez. Onu en iyi ben tanırım." Dedim.
Behram Ağa bana döndü. Sonra herkese dönüp gür sesle "bugün o isteme olacak Elvan! Gece Haso ağa seni isteyecek. Yıllardır o adam için beklemişsin, yazık" dedi. Pardon? Kendisiyle aynı yaş adamla mı birde?
"Behram Ağa terbiyesizlik etmek istemiyorum ama sizin heralde kulaklarınız da sıkıntı var! Ne demek Haso ağa seni isteyecek? Kendi yaşınızda ki adamla mı evlendireceksiniz?" Dedim sinirle. Azer ise söze atıldı "hüma haklı baba ben bacımı babası yaşındaki bir ayağı çukurda adamla evermem, izinde vermem!" Dedi bağırarak.
Çalışanlar ise gerilim filmi izliyormuş gibi elleri ağızlarında bize bakıp fısıldaşıyorlardı. Bir çekirdekleri eksik.
"Namusu beş para olmuş kızı kim ister?! Ne zaman ki o b*ku yedi, sonun böyle olacağını da bilmeliydi" Diye bağırdı.
Elvan babasına bakarak kafasını onaylamaz anlamda salladı. "Sen bir kere bizi dizlerinde uyutup saçımızı okşadın mı? Yavrum dediğini duymadım ben daha 26 yaşındayım. Eğer sen bizi sevseydin, bizde elin adamlarından sevgi beklemezdik. Böyle ölümüne sevmezdik. Çok merak ediyorum annem hamileyken hiç ilk tekmelerimizi hissetmek için elini karnına koydun mu? Bir kere baba olmanın heyecanıyla bizimle konuştun mu annemin karnındayken? Hiç annemin karnını öptün mü baba? Baba siz sevgi nedir bilmiyorsunuz, nasıl büyütüldüyseniz aynı şekil büyüttünüz. Ya ben 16 yaşındayken, bayıltacak kadar ağır antidepresan ilaçları kullandım ya! Ama baba benim ilaca ihtiyacım yoktu. Sadece birazcık şevkatinize, sevginize ihtiyacım vardı. Aylarca odamdan adımımı dışarı atmadım, çoğu gece aç yattım. Hiç merak edipte 'bu kız nasıl oldu?' Diye düşündün mü baba? Ben seni o kadar çok öpmek istiyordum ki çocukken ama acaba beni iter mi? Yoksa elinin tersiyle vurur mu? Korkusuyla yanaşamadım. Herşeye rağmen ben seni çok sevdim baba. Ama baba bugün... bugün şunu söyledikten sonra sana baba demeye bile utanıyorum, bende gram sevgin kalmadı hepsini tek tek sen yok ettin Behram Ağa." Dedi gözyaşları artık dayanamayıp, intihar ederken.
Azer kardeşini göğsüne çekti. Babasına tüm siniriyle bakarken birşey demedi.
İki hafta sonra...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hûma Kuşu (Berdel)
AléatoireAslında berdel yüzünden evlendiği kocasıyla hiç birlikte olmamış, ama kayınvalidesi ve kayınpederi kısır denip üzerine kuma getirilmiş öğretmen Hüma'nın hikayesi.