3 ay sonra
Hergün işime gidip geliyordum. Geldiğimde iki lokma birşey yiyor sınavları okuyacağım, yorgunum bahaneleriyle yukarı çıkıp uyuyordum.
İlk zamanlar aynı odada kalsakta muhattap bile olmuyorduk. Ağzımızı açtığımız an kötü şeyler oluyordu. Son 2 aydır yüzünü sofradan sofraya anca görüyordum böylesi benim için ve onun için çok daha iyidi. Çünkü ikimizinde çenesi açıldığında kalp kırmaktan başka birşey yapmıyorduk.Kapım tıklatıldığında "gel" dedim gelen bir hizmetliydi.
"Hanım ağam aşağıdan Behram Ağayla, hanımım sizi çağırıyor"
"Peki Nurgül abla ben geliyorum" yine ne diyecekti? Sofraya oturduğum anda başlıyordu daha bebe veremedin acaba kısır mısın diye o yüzden sofraya oturduğum gibi kalkıyordum. Ayların açlığı vardı üstümde resmen. Ama o sofraya oturduğumda lokmalarımı sayan bakışları görünce iştah mistah kalmıyordu.
Merdivenleri inip sofrada oturan aile fertlerine baktım yorgunca.
"Buyurun beni çağırmışsınız" dediğimde Azer habersizdi büyük ihtimalle ki kafasını kaldırıp bana baktı sonra ailesine baktı.
"Bak biz sana belli bir mühlet verdik. Ama olmuyor kısırsın galiba yoksa ben oğlumu tanırım" dediğinde babası yalancı bir öksürük çıkardı. Azer ise anlamaz gözlerle ailesine baktı.
"Madem sen bize torun veremiyorsun bizde Azeri Larin'le evlendireceğiz."
Azer bir hışımla kalkıp "anaa ne dediğinizi bilmiyorsunuz benim ashabımı bozmayın. Zaten bir tanesine razı oldum ikinciye gerek yok. Benim bir tane karım var zaten hem b-"
"Kısırım tamam ne yapıyorsanız yapın" bunun tek sebebi onun karısı olduğumu kabullenmememdi. Yarın öbür gün gidecektim.
"Ne k-" diyen Azere baktım ve lafını böldüm "benden çocuk felan beklemeyin" dedim akmak için direnen gözlerimle Azer'e baktım.
"Kızım ben istemiyorum anlamıyor musun ha? Olmuyorsa benim çocuğum olmuyor ben baba olamıyorum kime ne? Senle ayrı konuşacağım dünden razısın kocanı paylaşmaya!" Diye bağırdı.
Kısır felan değildim biz Azer'le gerçek karı koca değildik o kadar.
"Soyumuzu nasıl devam ettircez""7 tane abim bir tane gardaşım var soyunuz için yeterli bir sayı. Hepsinin 2 3 çocuğu var yarın öbür gün Ömer'de evlendiğinde onunda çocukları olur aha böyle devam eder soyunuz tamam! Ayrıca karım kısır felan değil!"
Ben onunla en fazla olaylar durulana kadar duracaktım sonra boşanıp buralardan gidip başka bir yerde görevime devam edecektim zaten.
"Benim sözümün üstüne söz yoktur! Karının kusurlarını örtmeyi bırak! Evleneceksin diyorsak evleneceksin! Demek bu kadını yatağında istemiyorsun başkasından yapacaksın! Erkek torun en geç iki ay içinde olacak!" Dedi Behram Ağa.
Cinsiyette seçiyorlar maşallah!"Baba özele girme istersen terbiyesizlik etmeyeyim! Ben hangi hakla onu yatağımda istemeyeyim? Kızı zorla gelin ettiniz"
Onlar için gerçekten çocuk doğuramamak kusur muydu? Ben sadece oraya takıldım. Hemde Allah'tan gelen birşey?
"Behram Ağa herşeye tamamım ama kısırlık kusur değildir. Canı veren Allah bazı insanlara sınav vermiştir" Azer sert soluklarının ardından "yukarda bekliyorum!" Dedi çıktı.
"Baba abim istemiyor bende yengemin üstüne kuma gelmesini istemiyorum" dedi Ömer.
"Sus eşşek sıpası size soran mı oldu?" Diyip sofradan kalktı bende hemen odaya çıktım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hûma Kuşu (Berdel)
AcakAslında berdel yüzünden evlendiği kocasıyla hiç birlikte olmamış, ama kayınvalidesi ve kayınpederi kısır denip üzerine kuma getirilmiş öğretmen Hüma'nın hikayesi.