"Kau yakin ke yang kita tak akan diserang lagi?"
"Yakin tak yakin. Yang penting kita naik dulu." Balas Vince. Baru je lepas segar dari sakit tadi. Nasib baik ada Evan.
Kalau tak, dah lama dia arwah.
And one more thing, bukan dia tak boleh sembuhkan diri dia sendiri tapi, racun yang dia kena tu merupakan sejenis racun yang agak kuat. Bukan hanya sekadar 'agak' tapi memang kuat. Ia dapat menyekat mekanisma dalam tubuh seseorang daripada bergerak dan menyembuh kan diri sendiri. Selalunya, racun jenis ini datang daripada pokok spesis rare.
Macam Tears Lily dan Red Pine Rosè.
Dan kedua dua jenis pokok ni dah lama pupus! Macam mana boleh ada racun dia kat sini? Terlalu pelik.
Vince melangkah menaiki tangga. Satu persatu anak tangga didakinya dan diikuti oleh Oceana dan Evan. Perlahan sahaja langkah Oceana semasa mendaki tangga. Ye laa kan, sekarang dia tengah aktifkan 'mod berwaspada'. Siapa tahu perkara macam tadi boleh berlaku. Kalau dia berhati hati sekarang, boleh laa kot dia elak kejadian tak diingini seperti yang dihadapi oleh mereka bertiga tadi.
Mati mati dia ingat Vince hampir mati. Tu pun nasib ada Evan je. Nampaknya, Vince banyak betul termakan budi Evan. Yang masa Evan nak buang tusukan anak panah yang last tu, dia memang fikir yang si Vince ni dah tak de harapan dah. Alih alih hidup lagi.
Flashback
"Aku- aku rasa, anak panah tu tepat tepat tertusuk kat jantung Vince!" Evan berkata dengan panik.
"Heee?!!! Maji?( really??)" Soal Oceana dengan nada terkejut. Tangannya mulai menggigil.
Apa nak buat?? Apa nak buat??!
Dia panik. Yes! Panik sudah menguasainya!
Macam mana kalau Vince tiba tiba mati? Apa dia nak jawab dengan permaisuri Jung SooRa? Memang betul mati dia kali ini!
"Oi! Kau jangan takut! Aku boleh uruskan." Nyata Evan dengan yakin. Sebenarnya, dia juga tidak yakin tapi, kalau bukan dia, siapa lagi yang boleh selamatkan Vince? Oceana?
Oceana mana reti ilmu ilmu perubatan.
"Bbb-betul ke?" Terketar ketar Oceana menjawab kerana takut kehilangan Vince.
Waaa....kalau dia tahu mende ni akan jadi, dia takkan selalu menyakitkan hati Vince punya. Comfirm! Mesti Vince ni banyak terasa dengan dia kan?
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...