BAB 34

687 36 20
                                    

     "Apehal dengan Evan tu. He is really really crazy! Damn it! Nak kena sepak betulla. Aku ni dia punya? Jinjja? (Really?). Vince pun sama jugak. Buat aku nak mati je. Otak aku ni pun sama jugak. Nape laaa asyik teringatkan si purple tu. Sambal petai betulla." Bebel Oceana seorang diri di dalam biliknya.

    "Bodoh betul punya otak ni!" Kata Oceana lagi. Kali ini dia mengetuk kepalanya sendiri.

    "Selalu tak de laa bodoh sangat. Ni dah terlebih bodoh dah ni. Semalam aku makan apa erk?

Tut....tut.....tut....

Entah laaa. Otak aku dah tak boleh fikir dah. Tak pe laa, esok aku hantar laa mana mana untuk repair. Hantar kat bengkel pun boleh. Tak pun hantar je kat dobi. Senang sikit. Sebab otak aku dah lama tak kena basuh. So, tak payah suruh orang lain bagi brainwash kat aku kan? Erk... macam pelik je." Omel Oceana. Dia berjalan kesana kemari. Macam besar sangat dah masalah yang dihadapinya.

      "The cursed neckless. Search it or you will destroyed!"

Zasss...

     Tiba tiba saja kata kata itu muncul di dalam kepalanya.

      "The cursed neckless. Search it or you will destroyed." Oceana mengulang kata kata tersebut yang tiba tiba menerjah fikirannya.

Sejak kebelakangan ini, suara tersebut memang banyak mengganggu tidurnya. Itulah antara sebab mengapa dia menyuruh Evan mencari rantai tersebut. Dan sebab mimpi itu jugalah dia mengetahui asal usul rantai tersebut. Dia sendiri juga bingung dengan mimpi tersebut.

     "Berfikir ni buatkan aku rimas betulla!"

Zassssssss

Tiba tiba muncul satu tayangan hologram di hadapannya. Oceana terkaku seketika akibat terkejut akan kemunculan hologram tersebut. Hologram tersebut memaparkan satu keadaan peperangan di istana yang amat dasyat sekali.

Ramai yang terkorban dalam peperangan tersebut. Sebahagian daripada istana sudah hancur dan ada yang terbakar. Kelihatan seorang lelaki dan wanita yang memakai pakaian diraja sedang melarikan diri ketempat yang selamat sambil memegang seorang bayi.

Oceana cuba menggerakkan badannya tetapi gagal. Dia seolah olah patung lilin di situ...

Raja tersebut membuka sebuat portal lalu menyuruh dayang istana untuk masuk kedalam portal tersebut bersama sama seorang bayi bersama... sementara menutup portal, permaisuri berlawan dengan musuh sehabis boleh bagi memberi masa kepada sang raja untuk menutup portal . Portal ditutup. Bayangan tersebut kian kabur dan Oceana mampu menggerakkan badannya semula.

Oceana kemudiannya terduduk dengan sendiri dilantai biliknya. Tiba tiba beberapa titis air matanya jatuh melalui tubir matanya. Entah kenapa tiba tiba sahaja dia menangis walaupun bukan itu yang dia mahu.

    "Apa yang berlaku? Kenapa aku menangis sedangkan aku tak kenal pun siapa yang muncul dalam bayangan hologram tadi..... huwaaaa...." dengan tiba tiba saja dia menangis teresak esak tanpa sebab... suasana yang muram di dalam biliknya itu msnyebabkan dia menjadi semakin sedih. Kesedihan yang diakibat kan oleh kerinduan dan kepiluannya kepada seseorang. Tetapi, dia tidak tahu siapa yang dia tangisi sekarang ini. Sama ada seorang yang sangat berharga buatnya sehinggakan memberikan suatu effect yang sangat besar baginya. Ataupun, mungkin orang orang yang pernah dia sayangi dan sanjungi di masa lalu.

Tangisannya berlarutan sehingga beberapa minit. Dan barulah dia boleh bertenang. Sungguh, dia diragut dengan kesedihan yang amat memilukan. Kejadian apakah ini, menangis tanpa sebab? Memang suatu perkara yang paling bodoh yang pernah dilakukan olehnya. This is unexpected!!!

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now