BAB 38

479 33 1
                                    

    "Nee (hey) Oceana." Panggil Evan.

    "Hurmm...apa?"

    "Aku....Akuuuu...etto....(hurmm...) ermm...aku...gomen ne (sorry)" pinta Evan dengan tiba tiba.

Oceana melihat Evan dengan pandangan pelik. 'Mamat ni dah kenapa? Takde angin, takde ribut, tiba tiba minta maaf? Betul ke yang ni Evan?' Getus Oceana dengan hairan.

     "What's wrong with that face? Aku nampak pelik ke?" Soal Evan.

    "Are you sick or what?"

    "Hah!?"

     "I mean, what's wrong with you today? Something bad happen?"

    "No."

    "Jadi, kenapa nak minta maaf? Bukan kau ada salah dengan aku kan?? Ke kau ada buat sesuatu kat belakang aku? Mana tahu kau sihir aku ke?" Duga Oceana.

    "Sihir? What? Jangan mengarutlah! Buat apa aku sihir kau! Tak berbaloi langsung lah."

     "Habis tu, kenapa?"

    "Aku minta maaf sebab aku gagal nak dapatkan rantai yang kau mintak haritu." Terang Evan.

    "The cursed neckless ke?"

Evan mengangguk laju.

     "No sweat darling. Ni haaa... Vince dah dapatkan untuk aku dah." Kata Oceana. Dia mengeluarkan seutas rantai dari poketnya lalu ditunjukkan kepada Evan.

Terbeliak Evan.

'Kenapa? Kenapa dia tak bagitahu aku? Menyusahkan aku je lah! Kalau aku tahu Vince tu dah dapatkan, aku takde laaa nak buat benda bodoh! Dah lah kena marah! Buat malu aku je!!! Geramnya!!!' Getus Evan. Dia memandang tajam kearah Oceana. Mukanya kian memerah akibat marah. Dia mengepal kedua dua belah tangannya. Terdapat api yang keluar disekelilingnya.

     "Eh, chilllah! Aku nak bagitahu kau semalam. Tapi aku lupa...hehehe. Sorry eyh?" Pinta Oceana sambil tersengih seperti kerang busuk.

     "KAUUU!!!!" Evan berkata sambil menyelak kasar rambutnya kebelakang. Dia mundar mandir di hadapan Oceana. Nampak sangat yang Evan tu tertekan. Mamanglah tertekan! Kalau dia tahu yang si Vince tu dah dapatkan rantai yang Oceana suruh cari hari tu, tentu dia tak perlu menebal muka dimarahi oleh uncle Elzer dengan teruk hari ni! Tentu dia tak perlu menahan malu dengan teruk depan semua pembesar pembesar yang sedang bermesyuarat dengan uncle Elzer hari ni!

'Arhhhhh.... This is really drive me crazy. Eeeyyy... geramnya!!!' Getus Evan. Panas hati dengan Oceana.

   "Nani?? (what??)" Soal Oceana yang tidak faham dengan sikap Evan. Kalau boleh mahu saja di letak tanda soal yang besar atas kepalanya bagi menunjukkan rasa hairannya. Heh! Kalau boleh la...

'Apa je laaa perangai si makhluk ni seekor...pelik betul! Tiba tiba je jadi macam orang hilang arah. Macam orang tengah stress pun ada. Split personality ke? Ishh... entah laaa.' Fikir Oceana. Takde lah, Evan ni memang pelik kannn?

     "APA?!! Apa, kau tanya!!??? Kau tahu tak yang kau tu dah menyusahkan aku!??? Sebab kau lah, aku terpaksa tahan malu dalam bilik mesyuarat uncle Elzer, kau TAHU TAK!!???? Dahlah masa mesyuarat tu, ada ramai pembesar pembesar negara ni!

Mesti diorang akan kutuk aku! Dan mestilah ayah aku, Skywalker Louis, akan terima tempias yang besar. Mesti jadi tajuk utama, kan? 'Son of King Louis Skywalker is a rudest prince in rotalties history' .Mondukse! (What a pain!) You really are something Oceana. I meant it..." kata Evan persis orang yang hilang akal. Memang dia tak dapat bayangkan kalau tiba tiba hal ni tersebar ke Alam Pari pari. Pasti kaum kerabatnya akan menanggung malu yang amat. Dan dialah yang akan paling malu.

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now