Ditempat Vince
BAMM
Bunyi pintu dihempas. Vince yang sedang ralit memerhatikan sebuah lukisan terkejut dengan bunyi tersebut.
Dia berpaling kearah pintu.
'Alamak! Asal main tutup tutup pintu pulak ni? Evan dengan Oceana nak main main ke?' Fikir nya. Dia berasa sedikit gementar. Sudah laa suasana dalam bilik ni sedikit suram. Naknya muncul hantu kat depan dia macam mana? Mahu lari tak cukup tanah.
Perlahan lahan Vince berjalan kearah pintu. Sesampai di depan pintu bilik, dia memulas tombol pintu.
Oh shit! Tak terbuka!
Vince mula menarik tombol pintu sekuat hati, menendang, mengetuk, menyumpah seranah dan memanggil nama Oceana dan Evan.
Tapi, semuanya tak berjaya. Tiada lansung sahutan daripada Oceana mahupun Evan. Pintu juga tidak terbuka. Pintu ni kena heck ke apa? Sampai tak boleh buka ni.
Setelah lama mencuba, Vince mula putus asa. Dia menyandarkan belakangnya di pintu sambil duduk.
'Tak de klu ke? Aduh, macam mana nak keluar?' Dia meraup muka dan menyelakkan rambutnya kebelakang. Lalu diserabaikan balik rambutnya. Ishhh...geram betul! Asal boleh terperangkap pula ni!!
Eh! Bukan ke dia boleh bukak teportasi?
Tu lah pasal! Dia tak terfikir pula.
"Teleportation, ON." Kata Vince. Dia menghala tapak tangannya kearah dinding.
Cahaya kehijauan keluar dari tapak tangannya dannn....
Zut
Hilang.
"Eh! Nani kore? ( what's it? )" soalnya pelik.
Kenapa tak boleh bukak medan teleportasi ni!!!! Ughhh... this is really drive me crazy!
Berkali kali Vince cuba membuka medan teleportasi tapi, tak berjaya.
Really shit!
Vince meninjau balik bilik itu. Dan apa yang dia jumpa adalah sepucuk surat yang bercopkan seekor ikan koi berwarna merah.
Musuh dia kali ni ikan koi ke?
Dia membuka surat tersebut lalu dibaca.
"The answer for each question is a question." Bacanya dengan kuat. Vince terdiam sejenak dan menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Mende ni! Asal pelik gila dia punya klu?
"Hoi! Baik kau keluar sekarang lahhh! Aku tak kira kau ni siapa! Yang penting kau keluar! Aku tak nak main permainan ni dengan kau!" Laung Vince. Dia takde masa nak main main sekarang ni. Eeee....kalau dia jumpa mastermind yang create game ni, dia pasti akan belasah makhluk tu teruk teruk.
Vince mengusutkan rambutnya.
Haih...terpaksa dia main jugak dalam permainan ini kalau dia nak keluar. Vince berjalan menuju kearah sebuah lukisan yang ditenungnya tadi.
Kalau betulla dalam bilik ni belakang. mesti dekat kawasan ni je kan?
Zupp
Berdiri bulu roma Vince. Dia menelan air liur.
Gulp
Rasa macam sesuatu berlari dibelakangnya. Dia nak berpaling, tapi dia takut.
Setelah merasakan 'benda' tu dah tiada dibelakangnya, Vince memberanikan diri untuk memusingkan badannya ke belakang. Dia memejamkan matanya.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...