BAB 24

851 51 8
                                    

Quote Of The Day ❤

WORRYING???

does not take away tomorrow's TROUBLES;

it takes away today's

PEACE.

Like birds, let's leave behind what we don't need to carry...

Grudges, sadness, pain, fear and regrets!

Fly

Light... Life is BEAUTIFUL!"

Have a Peaceful day!?

              ---------^_^---------

Yang peliknya, perempuan itu seolah olah memberikan sesuatu kepadanya. Seperti suatu bola kristal yang dipenuhi oleh kuasa kuasa yang wujud di alam ini. Selepas itu, dia akan terus menghilang dan Oceana juga akan tersedar dari lenanya.

Nasib baiklah, sekarang ini dia tidak lagi termimpi akan peristiwa itu. Nak tidur pun tak boleh!! Menyusahkan!

       "Oceana." Panggil Evan. Dia harap sangat yang Oceana dan Vince tidak bergaduh di dalam rumahnya. Kalau rumahnya musnah, mana dia nak duduk? Dalam gua? Sarang lebah? Dalam sungai? Takkan dia nak balik mengadap ayahandanya pula dan kata dah tak de benda untuk dikaji di sini pulak. Hell no!!! sini ada banyak lagi haiwan dan tumbuhan magis yang ada untuk dibuat uji kaji.

       Furthermore dia tak sedia lagi nak memikul tanggungjawab sebagai putera mahkota Featherland. And for your infirmation, Evan ni putera mahkota Featherland. Tapi dia tak nak jadi putera mahkota sebab tanggung jawab dia terlalu besar weyyy!! Dia nak jadi saintis. That's why laa dia cuba lari daripada ayahandanya dan tinggal disini.

       Hohoho, Featherland tu kat mana? Featherland tu bersebelahan dengan Black Forest Kingdom atau dengan kata lain bersebelahan dengan kerajaan Vince. And so on, sebab tu la Vince dengan Evan jadi kawan baekkk. Negara pun dekat. School pun sekali. Ouh, kat Magic Island ada school  untuk kerabat diraja. 'Elite Royalé High school' ni untuk 16 tahun keatas dan ' Elite Royalé Sakura' ni untuk 4 hingga 15 tahun dan kedua dua school ni dikhaskan untuk seluruh kerabat diraja seluruh Magic Island!!! Semua kerabat diraja wajib masuk kecuali Oceana sebab, tau tau laa. Dia kan tinggal dekat bumi.

     Oceana memandang Evan. Kemudian keluhan kecil keluar dari mulutnya. Dia bertukar menjadi normal semula. Jadi seperti sedia kala.

       "You owe me." Kata Oceana. Dia menunding jari kearah Vince lalu beredar dari situ.

         "Youkou okoweke meke (you owe me)." Ajuk Vince dalam bahasa apa tah sambil membuat gaya ala ala gedik. Tapi...Vince memang gediks. Gediks plus mengada. Menggeletis jadinya.

       "Kau better selesaikan dengan dia cepat kalau kau nak hidup." Kata Evan. Matanya bertukar merah tandanya dia marah. Warna mata Evan ni pelik sikit. Dia macam ikut perasaan. Meh sikit nk list warna mata dia

» menjadi

Biasa » koko
Marah » merah
Sedih » kuning
Gembira » biru

Dan lain lain. Sis malas nk list. Hahaha. Well sis memang malas. Huehuehuening kai.

     "Meremang bulu roma aku siot.." kata Vince.

      "Blalah kau!! Gi pujuk bini kau sana!" Kata Evan. Kakinya segera melangkah beredar dari tempat itu. Tak kuasa dia nak layankan Vince tu. Dah lama dia kawan ngan Vince, biasa laa perangai dia tu menggada namateyy.. sehari tak mengada memang tak sah.

      "The fish?? Dia bukan bini aku la anjay..." kata Vince. Dia membebel seorang diri. Sian takde nak layankan Vince. Sape kesian dekat Vince angkat kaki. Eh, salah skrip. Angkat tangan laa.

       Majority tak!!

Hahaha. Life is cruel you know. Sis pun berdepan dengan kekejaman dunia jugak. Haha. Sis drama je lebih, ^<^

            ---------^_^---------

     Oceana merebahkan badannya keatas katil. Tak lama kemudian fikirannya menerawang ke angkasa lepas.

"Kelahirannya ditunggu,
Kelahirannya dinanti semua,
Lahirnya membawa keamanan,
Hilangnya membawa kemusnahan,
Kuasanya tidak terhad,
Menguasai seluruh atmosfera.

Peperangan berlaku bila dia abadi,
Ianya tidak dihentikan,
Tidak juga diteruskan,
Takdir menentukan segalanya,
Umpama sekuntum rose,
Gugur kelopak tanpa waktu,
Takdir penentu sebuah perjalanan,
Menang kerana takdir,
Tidak dihalang,
Tidak juga dikawal,
Semuanya sudah tertulis."

     Tiba tiba sahaja serangkap syair itu terlintas di fikiran Oceana. Sudah lama dia mentafsir syair tu. Tapi...asal ehh susah sangat dia nak faham.

      "Peperangan berlaku bila puteri abadi." 'Dia nak kata yang perang ni berlaku bila puteri tu jadi hidup abadi ke? Ke jadi angel? Aku ni...fairy ann? Bukan angel, so buat apa 'dia' bagitau aku ehh? Aku sebenarnya tak patut ada kat sini. Kuasa aku yang baru saja terbuka tu pelik juga. Aku ni fairy, tapi kenapa sayap pelepah? Entah malas nk fikir.

      Sekali aku pikir jadi sekali bodoh, dua kali pikir aku jadi bodoh kuasa dua. Karang kalau aku pikir lebih lebih, jadi bodoh kuasa tiga pulak! Hahaha.' Getus Oceana

BAMMMM!!!

      Pintu bilik Oceana di buka, tak di tendang oleh seseorang yang dia amat kenali, Vince. 'Jahanam kau Vince, rosak pintu tu!!' Getus Oceana sambil menahan marah.

      "KAU KENAPA SETANNN???" Soal Oceana yang semestinya pastinya bangang dengan tindakan Vince. Kemarahannya terhadap Vince yang sebelum ini belum lagi pudar. Ini ditambah pula dengan Vince memecah masuk biliknya. Makin sakit hatinya. Ahhhh...rasa nak ketuk je kepala Vince tu dengan sudip elektrik Bagogo yang Adudu ubah suai tu. Alaa yang Adudu ketuk kepala Boboiboy tuu sampai jadi kecik tuu dann pufff hilang dari dunia ni. Hohoho. Kan best!!!

      "Kita kena lari weyy!!!!" Kata Vince kalut.

      "Hah?" Terkejut Oceana dengan kata kata Vince.

      "Ishhh...Tak de masa laa nak terangkan." Vince menarik Oceana untuk keluar dari bilik tersebut. Oceana terpaksa menurut rentak Vince sambil meronta ronta minta dilepaskan.

        Mereka menuju kebilik Evan.

       Vince menendang pintu bilik Evan, sampai nak roboh dibuatnya. Oceana terkejut dengan tindakan Vince tapi dia buat derk je.

     Evan yang sedang mandi terkejut. Dia segera keluar dari bilik mandi. Nasib baik dia sudah siap mandi dan pakai baju kalau takkk...

     "Kau kenapa siall??" Soal Evan.

      "Bukak portal ke Aquallies World sekarang!!" Arah Vince kepada Evan.

                 ---------^_^---------

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now