"Vince laporan."
"The ancient demon, salamander maybe, has attacked a Crystal Castle. Half of it. Kerosakan agak teruk. Dan mengambil masa yang lama untukkk baiki. But, thank goodness, anakanda datang tepat pada masanya. Kalau tak... "
"Kalau tak kita akan mati?" Belum sempat Vince menghabiskan kata katanya Permaisuri Jung SooRa terlebih dahulu membalas.
"Err.... ye kot." Kata Vince lalu duduk diatas kerusi yang disediakan di dalam bilik mesyuarat itu.
"Ada bonda suruh kamu duduk?" Tanya permaisuri Jung SooRa dengan nada yang sedikit memerli. Haih... puteranya seorang ni, memang kekurangan adab tapi bijak. Macam mana laa nak tambah adab dalam dirinya eyh? Buat eksperimen ke?
"Ada." Balas Vince pendek dengan muka yang selamba. Pembesar pembesar yang beeada di dalam bilik itu menghiraukan sahaja Vince. Bukan malas ambil tahu tapi, dah biasa dah. Vince, he's really lacking an attitude and sometimes he can be very rude.
"Vince. Kamu ni serius boleh tak? Kan bonda letak kamu dalam dugeon nak?" Permaisuri Jung SooRa memarahi Vince. Pening kepala dengan sikap Vince yang satu itu.
"Ye laa bonda." Jawab Vince. Dia mengambil sebatang pen lalu menconteng kertas kosong yang berada dihadapannya.
"So, what about Acacia Land? The economi is still bad?" Tanya permaisuri Jung SooRa kepada salah seorang pembesar yang berada di situ.
"The economi is better than last month, thanks to you." Kata pembesar yang berasal dari Acacia Land.
Permaisuri Jung SooRa menganggukkan kepalanya.
"Hi, I'm prince Vince do you think my art is beautiful? I do it myself, you know. If you takes this, you will be the most happiest person in this world becauseeeee..... I don't know it's reason I am sorry. But you can take this." Sampuk Vince. Dia menggganggu pembesar dari Fruitland yang berada di sebelah kirinya. Pembesar itu hanya menghiraukan Vince.
Permaisuri Jung SooRa menjegil tajam kearah Vince. Namun, Vince buat buat tak nampak dengan pandangan itu.
Kali ini, Vince mengambil pula kertas milik pembesar yang berada disebelah kanannya. Kertas tersebut dibelek beleknya, kali ini semua mata tertumpu kearahnya.
"Masalah banjir ke? Buat laa satu saliran air ke laut terus. Lagi satu, jangan buang sampah dalam longkang. Barulah air tak tersumbat. Masalah macam ni pun nak kena bentang ke?" Cadang Vince dengan spontan.
"Bagus juga cadangan kamu tu tapi kalau buat saliran, kos dia besar juga. Jadi kena rancang betul betul kewangan agar tidak membazir. Tapi, kalau salurkan air tu ke ladang terus pun boleh juga." Tambah permaisuri Jung SooRa. Ruby yang berada disebelahnya asyik mencatat tentang apa yang diperkatakan oleh permaisuri Jung SooRa.
KREAKKK
Vince mengoyak kertas yang dipegangnya tadi. Pembesar yang berada disekelilingnya terkejut dengan tindakan Vince. Permaisuri Jung SooRa mengepal penumbuk nya. Berang sungguh dengan tindakan Vince.
"VINCE!!! Keluar SE.KA.RANG." Halau permaisuri Jumg SooRa. Dia cuba untuk menahan sabar agar tidak menumbulkan kekecohan di situ.
"Oyeah. Thanks bonda." Kata Vince. Dia bergegas keluar daripada bilik itu dengan segera.
Permaisuri Jung SooRa menggeleng kepala dengan perangai Vince.
"Baiklah, kita sambung sekejap lagi. Dismissed." Kata permaisuri Jung SooRa.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...