Failure doesn't mean you are a failure...It just means you haven't succeeded yet
---------^_^---------
"Kyaaaaaaaa..." jerit Oceana sekuat hati. Macam dah nak kena baham dengan buaya dah gayanya. Ni baru masuk dalam buku. Bukannya kena baham lagi ni.
"Hoi! Dah dah laa tu. Pekak telinga aku ni!" Marah Vince kepada Oceana yang ternyata kelihatan melebih lebih dimatanya.
"Kita kat mana ni?" Soal Oceana. Dia melihat lihat di sekeliling kawasan tersebut. 'Macam pernah tengok je tempat ni. Tapi kat mana eyh?' Getusnya. Dinding dinding yang diperbuat daripada berlian dan permata itu disentuhnya. Hiasan hiasan di tempat tersebut seperti diperbuat daripada kaca dan ais jika dilihat dari jauh.
Oceana mendongak pula keatas. Betapa terkejutnya dia apabila melihat candelier yang tergantung dengan banyaknya di bumbung tempat tersebut. Ada yang kecil, yang besar, yang bersinar dan yang mengeluarkan cahaya berwarna kebiru ungguan. Tempat ini pula seluas padang bola malah lebih luas dari itu. Mungkin dua padang bola kot.
"Tempat ni macam istana lah." Kata Oceana dengan gembiranya. Dia melompat lompat seperti budak kecil yang baru mendapat lolipop daripada ibunya.
"Nampaknya buku tu dulu yang teleport kan kita ke istana ni." Vince memandang di suatu sudut istana tersebut. Ianya singgahsana.
"Betullah ni istana? Aku tak mimpi kan?" Oceana bertanya dengan mimik muka yang comel. Dia tak pernah bayangkan dalam hidup dia yang dia dapat pergi istana macam ni. Dia rasa macam nak bagitau semua orang dalam dunia ni bahawa dia sedang gembira.
"Iyeee..."
Tiba tiba muncul cahaya yang sangat terang di tengah tengah istana. Oceana dan Vince sama sama menggunakan tangan mereka untuk menghalang cahaya daripada terus terkena mata mereka.
Semakin lama, cahaya tersebut semakin berkurangan. Mereka perlahan lahan membuka mata. Kini, mata mereka tertumpu kepada sudut tengah tengah istana yang mengeluarkan cahaya tadi.
"Bukan ke buku tu buku kau ?" Soal Vince dengan riak wajah yang sedikit terkejut. Dia memandang Oceana sekilas.
"Mana? Aku tak nampak pun..." jelas Oceana. Dia bersusah payah menjinjingkan kaki untuk melihat objek yang dikatakan Vince sebagai bukunya. Jauh sangat laa. Lagipun ada sofa yang menghalang daripada dia untuk melihat benda tu. Dia sendiri memang tak nampak. Vince nampak macam mana eyh? Mata dia ada kanta pembesar ke?
"Jom laa pergi tengok kalau kau tak nampak." Vince manarik tangan Oceana untuk pergi kearah buku tadi. Minah ni, seriuslaa... benda dekat tu pun tak nampak. Buta ke rabun?
Oceana mengikuti gerak langkah Vince tanpa banyak bicara. Iye lah. Kalau dia bising, nanti kena luku dengan Vince pulak.
Sampai sahaja di tempat tersebut, Oceana mengambil buku itu lalu dibeleknye.
"Betulla ni buku aku. Macam mana dia boleh ada kat sini jugak eyh? Dia ikut kita ke?" Oceana masih lagi membelek buku tersebut.
"Bukan buku tu yang ikut kita. Tapi buku tu yang bawa kita kesini. Ke Crystal Castle." Kata Vince dengan bersahaja. No wonder laa tempat ni macam familiar je. Rupanya istana Queen Jung Se Ra, merangkap bondanya. Eh, seriously istana aku sendiri pun aku boleh lupa ke?
Vince menepuk dahinya. Pelupa betullah dia ni. Baru dia perasan sebab dah lama betul dia tak datang sini. Dia tahu nama istana ni sebenarnya. Tapi dia lupa siapa pemiliknya. Lagipun bondanya sudah menukar nama nya. Dulu memang namanya Jung SeRa. Tapi, sekarang nama bondanya Jung SooRa.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasiAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...