Any person can make you realize how wonderful the world is...!
But only few will make you realize how wonderful You are in the world..
Care for those Few...
Have a Beautiful Day
---------^_^---------
"Ruby." Panggil Permaisuri Jung SooRa dengan tegas.
"Yes my queen." Jawab Ruby sambil menundukkan badannya
"Didn't they go to the Mermaid Realm?" Soal Permaisuri Jung SooRa. Dia duduk di singgahsana nya sambil memandang kearah Ruby dengan serius."I've got some information from my friend, they said your son were still in Fairy Realm." Kata Ruby. Dia menundukkan wajahnya.
"Where?"
"Rosemary Kuro Forest. At Prince Skywalker Evan's house."
"Ermm...it's okay. Just keep watching them. Make sure that they will leads to Mermaid Realm.
Kata Claire. Wajahnya jelas menunjukkan riak yang sedih. 'Bila la Oceana dan Vince nak balik?' Desis nya. Dia mula menyibukkan dirinya dengan menandatangani beberapa dokumen yang baru dihantar oleh orang bawahannya.
---------^_^---------
"Lapar laa..." adu Oceana kepada dirinya sendiri. Dia mengusap perutnya yang dah mengaum macam harimau. Hari ni dia berkurung je dalam bilik. Merajuk laa katakan. Tapi takde pun datang pujuk dia. Dari pagi sampai petang ,sorang pun tak datang. Mahu Evan, apatah lagi Vince.
Disebabkan dia lapar. Dia pun turun ke dapur. Sobs....sobs....sobs...sedihnya, takde orang sayang. Hahaha.
Dia menguak pintu lalu berjalan menggunakan kaki untuk kedapur. Eh, guna kaki laa kan, tak kan nak guna tangan pulak kan? Err... apa aku merapok ni!!??? Hahaha. Lupakan je kemerepetan tadi.
Sesampainya di dapur, dia pun segera memulakan misi pencarian makanan nya. Setiap pelosok dia mencari. Dari kabinet dapur hingga ke dalam peti ais, peti simpan duit dan peti yang seumpama dengannya. Dari bawah tudung saji hingga ke dalam periuk. Dann usahanya membuah kan hasil dia mendapati sebanyak berlonggok longgok makanan di dapur Evan. Muahahaha... aku nak makan puas puas.
Oceana mengambil coklat cadbury dairy milk yang ada dalam peti Evan. Kemudian dia mengambil gandum dan bahan bahan yang lain. Dia nak buat tart cadbury. Dah alang alang ada cadbury , baik dia buat tart. Lagi sedap...
Usaha tangga kejayaan. Akhirnya, selepas bertungkus lumus untuk menyiap kan tart cadbury....
"Fuh, akhirnya siap jugak. Hahaha. Pandai jugak aku buat menda alah ni erkk." Oceana memuji diri sendiri sambil bercekak pinggan. Dia bangga sebab dapat buat kuih yang sudah menjadi dessert kegemarannya itu. Lagi pun ni kali pertama laa dia buat. Kalau tak sedap tu biasa laa kan? Hahaha
Dia kemudiannya membawa tart tersebut ke taman depan rumah Evan. Depan rumah Evan ni ada satu taman mini. Siap dengan air terjun bagai. Package lengkappp. Bunga bunga gubahan pun banyak. 'Dia gubah sendiri ke rimbun rimbun semak ni jadi itik, awan, pastu jadi macam tempat air pancut bagai? Gila kreatif!!!' Getus Oceana kagum. Kemudian dia tersenyum.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
خيال (فانتازيا)Alam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...