BAB 8

1.6K 94 1
                                    

KDANGGG...

     Bunyi pintu dihempas...

       "VINCE...SIAPA YANG CUBA BUNUH BAKAL MENANTU BONDA HAH!!...KENAPA DIA NAK BUNUH OCEANAAA" jerit permaisuri Jung SooRa yang tiba tiba saja meluru masuk ke dalam bilik siasatan tersebut.

Oh ya, sebenarnya Vince keluar kejap je tadi sebab dia lapar. Then, dia bungkus makanan bawak datang bilik ni sebab dia nak melahap sepuas puasnya depan lelaki yang nak bunuh Oceana. Biar dia terliur. Hehehe...

Pastu dia suruh pengawal penjara ambil balik lelaki yang ingin membunuh Oceana kat sel dia dan letakkan lelaki itu di bilik siasatan. Maklum lah kan, kalau tiba tiba bondanya datang kat bilik siasatan tu, at least dia bersedia walaupun dia memang malas nak siasat orang. Macam sekarang ni bondanya, Jung SooRa datang mengejut!

Mesti bondanya sudah dikhabarkan dengan berita tentang orang yang ingin membunuh Oceana dan tentang ketidakhadirannya ke mesyuarat gabenor. Sebab tu laa bondanya bergegas dan sampai pintu pun dia tak kesah tercabut ke tak.
      
           Vince yang tengah makan terkejut beruk apabila mendengar pintu dihempas dengan kuat.

Woaaa...sampai terkejut beruk kau ehh Vince...

       " Uhuk...uhuk"  Vince tersedak tiramisu yang dimakannya.

       'Dah kenapa laa dengan bonda ni...tau la cemas tapi tak payah la main hempas-hempas pintu...aku nak makan pun tak senang', Getus Vince yang teramat bangang dengan tindakan bondanya yang datang secara mengejut itu. Bondanya, bila dah cemas, etiquette pun ke laut.

       "Vinceee... bonda tanya kamu ni, kenapa kamu senyap??" Tanya permaisuri Jung SooRa

      "Alaaa... bonda ni, bukannya Vince tak nak jawab. Tapi, Vince tersedak sebab terkejut dengan kedatangan bonda yang macam ada tsunami kat luar istana. Tu, dia yang cuba bunuh bakal menantu kesayangan bonda tu." jawab Vince yang masih lagi menyuapkan tiramisu ke dalam mulut. Sempat lagi dia menyindir bondanya walaupun selepas tersedak tiramisu yang sedang dimakannya itu.

Queen Jung SooRa berjalan kearah lelaki yang sedang merenung dinding. Tangannya diikat dengan tali.

      "So, you are the useless bastard? I am Queen SooRa, and please answer all my question." Kata permaisuri Jung SooRa dengan nada yang lembut namun, sempat lagi dia menyumpah lelaki itu.

Lelaki itu menghiraukan kata kata permaisuri Jung SooRa

       "Why you want to kill my daughter-in-law?" Soal permaisuri Jung SooRa dengan nada yang keras.

      "Alaaa, mesti laa sebab ada orang yang suruh. Kalau orang tak suruh, takkan dia nak bunuh Oceana kan? Lagipun dia ni pembunuh upahan. Jadi, mesti tuan dia ni yang suruh dia bunuh Oceana merangkap menantu kesayangan bonda. Vince pun tak tahu macam mana dia boleh jadi menantu bonda. Tapi, Vince takkan kahwin dengan dia kalau bonda paksa pun. Kalau bonda nak jugak dia jadi menantu bonda, bonda suruh je anak lelaki bonda yang lain." jawab Vince yang sedang bangun untuk membuang bekas makanannya ke dalam tong sampah.

      "Eikk..ade bonda tanya kamu ke? Lagipun, kita dah lama bincang benda ni. Keputusan bonda muktamad. Lepas Oceana tu ditabalkan sebagai puteri mahkota, kamu kena kahwin dengan dia. Faham tak anakanda kesayangan bonda?" Kata Permaisuri Jung SooRa. Walaupun nada yang lembut digunakan, tetapi pada pendengaran Vince, ianya satu amaran. Amaran yang keras.

     "Faham, bonda." Balas Vince. Wajah nya tiba tiba muram. Eiiii... bila terkenangkan perbincangan mereka 2 tahun lepas, dia rasa sakit hati sangat. Mana adil kalau bondanya nak tentukan hidupnya. Readers pun rasa tak adil, kan?
      
      "Lain kali, jangan menyibuk kalau orang yang lebih tua sedang bercakap. Faham?" Sambung permaisuri Jung SooRa lagi.

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now