BAB 11

1.2K 91 24
                                    

     'Tak boleh jadi ni. Kuat gila demon ni. Bonda tak nak datang tolong ke?' Getus Vince. Badannya dah dipenuhi dengan calar dan luka akibat berlawan dengan demon yang berupa cicak tu. Oh! Tak lupa juga darah. Yeah, sekarang ni badan Vince dah dipenuhi dengan darah. Actually, it is salamander not cicak. Oceana je cakap cicak sebab dia tak kenal antara cicak dengan salamander. Biasalah budak noob memang macam tu.

     "Illyane. Come here right now I need your help." Vince menyeru familiarnya. Illyane. Familiar merupakan ancient beast yang menjaga keturunan diraja. Tapi, tak semua royalties mempunyai familiar.

       "Why?"

       "Banyak soal la kau ni. Datang la cepat! Aku dah nak mati ni." Vince mematikan komunikasi nya dengan Illyane.

       Tiba tiba seekor kuda putih yang mempunyai sayap muncul bersebelahan dengan Vince. Takkan familiar Vince ni unicorn... hahaha. Tapi, betullaaa yang itu memang unicorn.

      "Why you suddenly ask me to help you?"  Soal Illyane dengan muka yang sangat terpaksa. Aku baru je nak rehat dah kena seru. Apahal kau. Selalu kalau aku nak tolong, bukan main berlagak. Menyusahkan betulla!

      "Tu..." Vince menunjukkan jari nya kearah demon yang berupa salamander itu.

      "Yosh...look how big and strong is it.No wonder kau boleh cedera teruk macam ni. Hahahaha"

      "Boleh pulak kau gelak! Diam la kau! Baik kau tolong aku serang dia. Kalau tak, dalam beberapa minit lagi tuan kau yang hensem ni tinggal nama je." Sempat lagi Vince memuji dirinya. Biasa laaa... kalau dia tak puji, siapa lagi nak puji kan? Huhuhuhu....

      "Oh Fairy Land, why an arrogant man like you is still exist!" Sindir Illyane kepada Vince. Dia terbang merentasi Vince sambil menjeling maut. Perasan gila punya Vince.

        "You must attack it with fire. Use your light-flame."  Illyane berkomunikasi melalui minda dengan Vince. Dia hanya memberi arahan sahaja. Kenapa? Nak dia tolong? Hell no...macam laa Vince tu lemah sangat sampai tak boleh handle.

KBOMMMMM

     Salamander tersebut memusnahkan sebahagian daripada bangunan Crystal Castle. Dia menghayunkan ekornya sekali lagi untuk memusnahkan bahagian istana tersebut.

       "JANGAN HARAP KAU BOLEH MUSNAHKAN ISTANA AKU LAAA BIAWAK KOMODO. DAH LAAA HODOH. BODOH PULAK TU." Laung Vince. Dia berlari menuju ke arah salamender tersebut. Sial! Dah laaa demon tak guna tu musnahkan pustaka istana! Tak guna! Tapi, bukannya aku pergi pun dekat pustaka. Buat apa aku nak kisah kan...

       "FIRE LIGHTNING SWORD!!" Dengan tiba tiba ditangan Vince terdapat satu pedang  seperti kilat muncul ditangannya. Pedang tersebut dikelilingi dengan aura yang berwarna keemas-emasan yang sangat berkuasa. Well, this is my power.

      "Kau akan mati hari ni."  Vince melompat keatas ekor raksasa yang setinggi 25 kaki itu. Dia berlari melalui ekor raksasa tersebut dan naik ke kepala salamander itu. Vince tidak jatuh walaupun raksasa itu bergerak gerak dengan kuat.

        "Hiarhhhhh...." Dia kemudiannya menghayunkan pedangnya. Kemudian dia menikam kepala demon tersebut dengan pedang nya.

      Semasa Vince menikam makhluk tersebut, cahaya kemerah merahan memancar keluar dari tempat yang ditikam. Tiba tiba tempat yang ditikam itu meletup. Habis terburai isi isi dan daging raksasa itu.

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now