Quote Of The Day ❤
"We'are lying on the moon,
It's a perfect afternoon
Your shadow follows me all day
Making sure that I'm okay
And we're million miles away."
---------^_^---------
"Oceanaaaa!!!Time to eat!. Turun sekarangggg!!!!" Evan melaung dari bawah.
"Kejap." Balas Oceana yang berada di dalam biliknya.
"OCEANAAAAAAA!!!" Laung Evan sekali lagi tapi, kali ni dengan lebih kuat. Minah ni tak dengar ke?
'Eh! Makin kuat dan panjang pulak dia punya jerit.' Getus Oceana. Aku sepak kejap lagi baru tahu.
"KEJAP LA BODOH!!!" Oceana juga melaung kepada Evan. 'Orang nak sikat rambut pun tak senang la. Nak makan, makan je la. Tak payah laa sampai terjerit jerit bagai! Macam orang gila pun ada. Kang aku pergi hempuk kepala dia dengan sikat baru tahu.' Desis Oceana lagi. Dia memegang kuat sikat yang ada ditangannya sambil mengepal ngepal sikat tersebut. Umpana dia memenyek menyekkan Evan.
"Oy Oceana!!" Evan melaung sekali lagi. Oceana menutup kedua dua belah telinganya menggunakan tangan. 'Ya tuhannnn... boleh pekak telinga aku kalau macam ni. Kawan kawan Vince memang pelik pelik eyh? Memang perangai sama macam dia eyh?
Evan, kalau dia masuk acara menjerit paling kuat, aku comfirm menang punya. Sebab sekali dia jerit, fuhh sampai Korea Selatan dengar. Artis kpop yang tengah berlatih buat vocal pun boleh tersumbing suara diorang sebab Evan melalak menjerit mengalah kan kucing hilang anak!' Oceana mendesis dengan perasaan marah yang membuak buak.
Memang laa marah! Evan tu tak faham bahasa lah! Orang dah cakap kan, nak turun sekejap lagi. Tak faham fahaaam lagi. Nak kena sekeh baru faham kot. Menyusahkan! Pathetic betul siapa yang kawan dengan dia!
"KAU NAK APA LAGI HAH??? BABI! SETAN!!??" Laung Oceana. Haa ambik kau! Dia rasa bangang! Dari tadi lagi, nak berhias sikit pun tak senang! Selagi tak turun, dia akan jadi macam tu ke? Melaung tak tentu pasal!
"Aku tak panggil kau laa, minah! Aku panggil Vince! Si ttak guna tu tak nak makan ke?" Laung Evan. Tetapi kali ini dengan lebih perlahan.
Oceana berlari menuruni tangga. Dia sebenarnya nak pergi tumbuk muka Vince. Sebab Vince laa dia kena hadap semua ni. Sebab Vince laa dia kena duduk serumah dengan orang gila. Kalauuu laa Vince tu tak ikut Evan, semestinya tak perlu dia hadap semua ni!
Tapi, entah dimana silapnya, dia terpijak hujung gaun yang disediakan oleh Evan kepadanya semasa menuruni tangga. Apa lagi, jatuh tergolek laa gadis itu di atas tangga. Macam nangka busuk sahaja. Mesti sakit ann? Padan muka!😂😂😂
Kebetulan juga, pada ketika itu, Vince juga sedang menuruni tangga yang bertentangan dengan tangga yang Oceana gunakan.
Terkejut badak Vince dibuatnya!
Evan pula sudah terlopong melihat Oceana. "Aku tak percaya laa tu tunang Vince... buas dia, lebih dari monyet." kata Evan dengan mulut yang terbuka. Mata dia terbeliak! Serius dia terkejut dengan keadaan Oceana. Sungguh tak disangka. Kalau dia hadi bini aku, dah lama aku reject!
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...