The Beauty of Life is-while we cannot undo what is done,
we can see it,
understand it,
learn from it and CHANGESo that every new moment is spent NOT in
guilt,
regret,
fear
or angerBut in Wisdom,
Understanding
and LoveHave a Wonderful day!
---------^_^--------
"Apa yang kau nak bagitau aku sejak dari tadi lagi, hah?" Oceana bertanya sekali gus memecahkan kesunyian malam diantara dia dan Vince.
"Okay, macam ni." Kata Vince. Dia mengeluarkan sehelai kertas dan sebatang pen berdakwat biru.
"Mana kau dapat tu?" Soal Oceana sambil menunjukkan jari telunjuknya kepada kertas dan pen yang dikeluarkan oleh Vince sebentar tadi.
"Aku ambik kat bilik kau tadi." Jelas Vince dengan jujur. Betul apa. Baru tadi dia curi kertas ni kat bilik Oceana sebelum turun ke ruang tamu.
"Kau curi eyh.." teka Oceana. Walaupun dah tahu. Tapi still nak tanya.
"Aku dah mintak tadi."
"Tak dengar pun." Nyata Oceana. Pelik. Tak de pulak Vince mintak kebenarannya untuk mengambil kertas dan pen.
"Ehh... dah dah laaa... aku nak cerita ni." Kata Vince. Dia dah muak nak bercakap ni. Rasa macam nak muntah je bila bercakap banyak banyak ni.
"Ok ok. Cerita sekarang..." kata Oceana sambil membuat isyarat tangan 'ok'. Dia menumpukan perhatiannya terhadap Vince.
"Macam ni la, kau tu sebenarnya asal daripada alam pari pari." Vince membuka cerita tentang asal usul Oceana.
"Kau ingat aku ni budak tadika ke? Pari pari? Kalau aku pari pari, mesti aku ada sayap, ada kuasa magis. Tapi, takde pun." Tanya Oceana dengan reaksi pokernya. Serius dia mahu gelak. Tapi, tiba tiba humor sensenya tak mahu berfungsi dengan baik. Mungkin cerita Vince ni lansung tak masuk akal. Lagipun, budak tadika pun tahu yang magik tak wujud.
"Sebenarnya, aku anggap kau ni baru 1 bulan." Kata Vince dengan muka yang lansung takde perasaan. Dia ni memang tak percaya cerita aku ke? Dulu kalau bab bab bercerita ni ann bila aku bukak je cerita, semua orang suka. Budak ni terbalik pulak.
"Apakah? Aku? Berumur 1 bulan? Chincaeyo?" Soal Oceana dengan nada tidak percaya.
"Dah lah! Jangan kacau aku boleh tak?" Marah Vince.
"Ye laa. Sambung laa cerita kau tu."
"Dulu, seorang permaisuri melahirkan seorang anak perempuan. Permaisuri tersebut merupakan seorang wanita yang mempunyai kuasa yang sangat hebat. Namun, seorang nenek yang sangat berkuasa datang keistana tersebut dan mengunci kuasa yang dimiliki oleh anak permaisuri tersebut. Kuasa tersebut dikunci kerana ingin melindungi budak tu.
Sejak dari itu, budak tersebut terpaksa hidup seperti manusia. Badannya terlalu lemah dan dia sering jatuh sakit akibat tubuhnya tidak boleh menyesuaikan diri dengan persekitaran bertekanan tinggi. Bertekanan tinggi tu maksudnya, seorang yang budak yang tak mempunyai kuasa tak boleh survive di Alam Pari pari. Permaisuri dan raja selalu risau akan keadaannya.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...