People aren't beautiful for the way they Look, Walk or talk.
They are Beautiful for the way they Love, Care and Share!
Have Beautiful day!
---------^_^---------
"We come here out of the blue because the demon has found out the truth of her identity. So, I come to see Chinthia, the water dragon, mythical creatures of Mermaid Realm." Kata Vince serius. Oceana hanya mendengar dia tertanya tanya sejak dari tadi lagi. NO!!!! Dia tertanya tanya sejak dari awal Vince muncul dalam bab 1 lagi. Siapa dirinya, Siapa Vince. Apa sebenarnya yang berlaku. Semuanya menjadi tanda tanya yang banyak diatas kepalanya.
"Did you mean that.......
King Elzer menggantung percakapannya sambil menunjukkan jarinya kearah Oceana.
"She was a girl with great power from angel bloodline? She was Cracia bloodline? " Tanya King Elzer dengan nada terkejut.
Malangnya ya.
Vince dan Evan mengangguk. King Elzer membuat kira kira jalan penyelesaian addmath di dalam kepalanya.
Eh! Gurau. Nak selesaikan masalah Vince lah.
"Jadi boleh tak kami tumpang duduk dekat dunia ni untuk beberapa hari, minggu or maybe tahun?" Vince membuat puppy eyes.
Haih...
Fikir comel?!
"Sure you can. But, you cannot make any mess up or any trouble. If you do, I will kick you guys from this world. Get it? !" King Elzer memberi amaran keras.
"Faham" Vince menjawab senang. Chill laa. Bukannya susah pun. Macam laa King Elzer tu kejam sangat. Kann...
Betul ke tak kejam? Errr..., entah. Tak kisah.
"Bagus."
"Aku sebenarnya keliru laa. Kat mana sebenarnya ni? Siapa aku? Kenapa aku perlu datang sini?" Celah Oceana dengan tiba tiba
Errr.... speechless
Vince dan Evan tak tahu macam mana nak jawab.
"Macam ni,
Raja Elzer bersuara tiba tiba. Oceana melihat kearah raja duyung itu dengan penuh berharap. Situasi sekarang ni memang memeningkannya. Dengan tiba tiba dia dapat kuasa, dengan kejutan budaya yang dihadapinya dan siapa dia? Kenapa dia kena datang sini? Dan yang paling dia nak tahu ialah dia kat mana sekarang ni.
"Okay, girl, you come from Cracia bloodline . Half Fairy and half Angel. With the great power of yours, you will able to defeat either demon or evil spirit. So, this is your destiny. Destiny to save the Fairy Realm and the the other Realm from evil power. Dakara(so) you must learn with mythical on how to use and control your power.
You know, when you gain your true power, demon will come and find you because they want your power. Your power was too great malah setanding dengan kuasa puak Alam Kayangan. Sekali kuasa kamu jatuh ke dalam tangan orang yang salah, maka dunia Pari pari akan hancur termasuklah dunia lain dan dunia manusia." terang King Elzer dengan yakinnya. Tangannya diletakkan dibelakang.
"Hah?" Oceana masih lagi tidak faham. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal. Aigoo... apa yang King Elzer ni cakapkan?? Pening gue.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...