BAB 30

834 50 34
                                    

The love of family and the Admiration of friends is much more important than
wealth
and
privilege
Love, relationships, friendship goes everywhere
whether it invited or uninvited.

But it stays only there where it is well respected.

          ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

Di dalam sebuah istana yang dihias dengan gaya gothik, terdapat dua makhluk sedang berbual yang ditemani oleh beberapa dayang dibawah singgahsananya. kedua dua makhluk tersebut seperti sedang berbincang perkara yang penting. Siap lagi, Demon laa tu.


  "Tuanku! Mereka sudah melarikan diri." Kata salah seorang dari mereka.

      "Aku tak kira Wern Fleur! By hook or by crook I want that angel blood. And make sure bring that girl before red cressent day. She's really important for me!" Kata Eden Laurence sambil menjengil jengil kan matanya. Eden Laurence merupakan Lord of Demon di Demon World. Merupakan seorang yang tidak berhati perut dan terlalu bijak.

      "Alright your highness." Jawab Wern Fleur. Dia kelihatan seperti memikirkan sesuatu.

     "So, what is our plan next?" Soalya lagi.

     "Aku nak kau kuatkan pertahanan dan sayap kiri tentera kita. Sayap kanan dan bahagia depan alu yang akan uruskan." Balas Eden Laurence.

     "Menurut perintah tuanku." Wern Fleur menundukkan badannya 45° sambil tersenyum simpul lalu beredar keluar dari singgahsana itu.

Eden Laurence hanya melihat pemergian Wern Fleur dengan pandangan kosong.

            ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

     "Well, well, well... kau dah kalah sekarang. Muahaahahhaha!!!" Kata Vince dengan gelak jahat nya.

      "Hoi! Kau beli semua tanah memang laa... you play a cheat! Mana fair macam ni!.." Rungut Oceana dengan marah. Dia bermain main dengan duit monopolynya yang hanya tinggal sedikit.

     "Arhhh... banyak songeh laa kau ni. Bayar laa wei!! Tanah tu bukan free. Ada hotel pulak tu. Semua sekali $780000. Nak bayar ke nak gadai kau punya tanah?" Kata Vince.

Lol! Main monopoly ke?

Oceana memandang tanah nya kemudian memandang Vince semula.

Bongok arhhh!!

     "Erghhh!!! Tak nak aku jual Seoul, London dengan Paris kat kau."  Bentak Oceana.

      "Kalau macam tu, kau kalah." Kata Vince dengan tenang.

Oceana membuat muka tidak puas hatinya.

      "Thus is unfair! Kita main balik." Putus Oceana.

      "Kau tetap akan kalah walaupun kau main semula."

Auch

Kenyataan yang sangat menyakitkan hati Oceana.

     "Let's play again!!" Desak Oceana. Dia menyepahkan dadu dan geran tanah di hadapannya.

      "Okay! Kita lawan sekali lagi. Tapi kalau kau kalah, kau kena tunaikan satu permintaan aku." Nyata Vince. Dia mengutip semula apa yang disepahkan Oleh Oceana.

Aishh.... useless girl.

      "Dan kalau aku menang, kau kena tunai kan satu permintaan aku." Kata Oceana pula.

      "Deal." Balas Vince pendek.

Vince membahagi duit kepadanya dan Oceana. Satu pun tak lebih atau tak kurang.

Wow! Profesional.

Eleh, rilek laa....bukannya susah pun nak main monopoly. Budak yang baru kenal monopoly pun boleh jadi pro dalam 5 minit. Vince je yang lebih lebih.

       ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

Di sebuah rumah agam yang sangat gah berdiri di tengah tengah hutan, terdapat seorang wanita yang sangat cantik jelitawan sedang memeluk seekor arnab sambil tersenyum riang.

    "Runa, tak lama lagi, kita akan menerima tetamu." Katanya dengan nada yang gembira. Dia berjalan disekeliling taman rumah agamnya. 'Berapa lama ya, guess house ni dah tak de pelawat yang datang? Berapa lama ya, guess house ni tak mulakan urus niaga?' Fikirnya

Rasanya agak lama juga dia tak buka guess house nya. Lebih kurang 20 tahun tak beroperasi. Tapi kalau buka, masih ada lagi kah makhluk yang akan datang bertandang? Sia sia kah kalau dia ingin membuka semula perniagaan guess house ini?

Dia tersenyum sinis.

Dan boleh kah dia memikat para teruna dan dara kesini untuk menjadi santapan utamanya seperti dulu? Alangkah baiknya kalau perniagaan yang dia bakal buka semula ini berjalan lancar. Boleh lah dia makan sepuas puasnya daging makhluk yang datang kesini.

Sudah lama dia tidak merasa kenikmatan memakan makanan seperti itu. Selalunya, dia hanya makan haiwan buruan yang ada di hutan. Dan semua makanan tu lansung tak membantu untuk mengekalkan awek mudanya!

Dia sudah muak dengan semua itu! Dia tak nak jadi tua! Penuaan? Ewww....lagilah dia tak nak!

Wanita itu menyentuh pipinya.

Sebelum ini, pipinya itu dipenuhi kedutan. Tapi sejak dia makan anak fairy beberapa hari yang lepas, mukanya kembali cantik semula.

Sebab itulah dia kena berniaga semula.

Dia nak lagi cantik dari ini!

Lagi...
lagi...
Dan lagi!

Dia tak kisah walau seramai mana pun korbannya.

Yang penting dia cantik

♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

      "Effie! Fokus! We are in meeting right now!"

Wanita yang bernama Effie itu segera mengangkat kepala dan memandang kerah ketuanya.

Eee... dah laa pendek, nasib baik laa si gnome tua ni ketua dia, kalau tak dah lama dia sepak je.

Malas betul dia nak hadiri meeting macam ni. Mythical Creature pun ada meeting jugak ke? Haih...

     "Bukan saya tak nak fokus tapi, you know, saya malas lah nak ambil tahu tentang si budak perempuan yang namanya Oceana itu." Balasnya dengan berani.

Si ketua menggeleng kepala.

       "Effie! Kenapa dengan kamu ni? Degil tak bertempat! Kita buat meeting ni bukan saja saja tahu?" Soal si pixies pula.

      "Itu saya tahu lah! Tapi, perlu ke kita buat meeting bagai? Macam tak je."

     "Nymph ni memang tak pedulikan orang lain kan?" Sampuk si duyung.

Effie menjeling si duyung. Suka hati dia laaa.. Nak complain sikit pun tak boleh ke?

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now