BAB 26

950 68 18
                                    


All beautiful relationships do not depend on how well we understand someone;

instead they depend on how well we manage the misunderstanding.

  ---------^_^---------

 Vince menarik pergelangan tangan Oceana dengan lembut sekali. Sudah dipujuknya bahawa di Mermaid Realm, dia boleh bernafas dalam air walaupun sampai ke dasar. Tapi, dia tetap tak percaya! Akhirnya terpaksa juga dia menarik si Oceana tu untuk turun ke dasar.

      "Hey, hey kau nak tarik aku kemana ni?" Soal Oceana. Soalannya dibiar sepi tanpa jawapan oleh Vince.

    "Mati aku hmppp...." sekali lagi Oceana berbicara namun kali ini kepalanya sudah habis tenggelam di dalam air. Dia menutup mulut sambil menahan nafas. 'Sia sia je kalau mati kat sini.' Bisik nya.

    "Wey, jangan tahan nafas nanti mati kau, aku campak terus kat ikan yu. Nak?" soal Vince. 'Banyak betul karenah kau ni Oceana. Sat gi aku tepuk jugak kepala kau kang.' Omel Vince di dalam hatinya.

Oceana yang mendengar kata kata Vince, dengan paksa relanya dia cuba memberanikan dirinya untuk bernafas dalam air. Dan 1,2,3. 'Eh, tak mati pun! Betulla kata Vince yang kat sini boleh bernafas dalam air.' Omel Oceana dengan kagum.

      "Eh, betullaa apa yang kau kata tu."

     "Hurmmmm......" balas Vince. Dia hanya meng' hurm' kan jawapan Oceana aje. Malas mau jawab panjang panjang. Dah banyak kali dah dia bagitau yang diorang boleh bernafas dalam air. Sekarang baru nak percaya ke?

 Mereka berenang beringingan untuk meneruskan perjalanan untuk ke dasar laut.

Oceana dengan wajah yang teruja manakala Vince membuat wajah biasa. Huh, malas layan. Chill laa, dia dah berapa kali datang sini. Even tak laa sekerap mana pun. Tapi setiap kali ada jemputan diraja, dia akan cuba untuk menghadirkan dirinya.

                   ---------^_^---------
    "Kami dari Fairy Realm. Izinkan kami masuk." Terang Vince kepada pengawal yang menjaga pintu utama istana.

     "Apa tujuan kalian datang ke sini? Siapa kalian." Soal salah seorang daripada pengawal berasa di situ.

     "That was none of your businness. And one more thing, we all is prince and she is princess. At least have a little respert can you???" Balas Vince, pedas. Hashtag mohon terasa yea..

Pengawal itu jelas mengerutkan muka. 'Diorang semua kerabat diraja, asal tak pakai baju rasmi diraja? Boleh percaya ke?' Fikir pengawal tersebut. Dia termanggu seketika

     "So...nak bagi masuk ke tak ni?" Soal Evan. Ohh Evan pun ada. Jangan lupakan dia okay. Evan paling benci akan orang yang nyanyuk pasal dia.

      "Sebelum itu, boleh tak kamu semua tunjukkan identiti kamu yang sah? Kami perlukannya untuk memastikan kamu tidak akan menjadi ancaman kepada tuanku raja kami." Jelas pengawal itu.

     "Perlu ke?"

     "Bo-boleh tu-tuanku semua." Kata pengawal tersebut. Dia sebenarnya serba salah. Kalau bukan kerabat diraja macam mana. Mati dia kena kerjakan. Tapi disebabkan jelingan Evan, dia terpaksa.

       Dia membuka gate istana.

     "Silakan tuanku semua." Kata pengawal itu lagi. 'Kerabat kerabat diraja' tu pun berjalan merentasi pintu yang telah dibuka oleh pengawal.

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now