BAB 28

878 58 1
                                    


People will forget what you said,

people will forget what you did,

but people will never forget how you made them feel!!

May You be filled with

Courage,
Confidence,
Self-Love,
Inner peace.

May you spread love, joy and laughter .
Like sunshine.

                      --------^_^---------

VINCE P.O.V

     "Sok sek... sok sek... sok sek."

    Siapa yang main bisik bisik tu? Aku segera  berjalan kearah suara tersebut.

    "Ancient Realm ni tempat bagi nymph."

      "Yow! Buat apa??" Sergah ku dari belakang.

     "Eh, babi!" Oceana melatah dengan tiba tiba. Haih....

Apalaaa...

      "Kau kenapa nak sergah orang tiba tiba ni??" Marah Oceana, lantang.

Berani kau eyhh?? Meh sini aku tumbuk sekali baru tahu.

    "Suka hati aku laa. Mulut aku bukan mulut kau! Kau sibuk kenapa?" Tengking ku. Dia ingat dia sorang boleh marah. Aku pun boleh laa. Tengok kaki laa.. pemidato terbaik di abad ni kot. Kau apa je ada?

      "Oooo... kalau macam tu, aku pun boleh laa marah kau kan?" Oceana berkata dengan nada sinis. Ceh, tak guna laa budak ni.

     "Kenapa pulak?" Soal ku balik. Budak ni sekarang memang pelik plus annoying laa. Aku paling tak minat kat budak ni. Rasa macam nak cekik cekik je biar mati.

      "Sebab.... ITU MULUT AKU, BUKAN MULUT KAU!!!! " Oceana mengulang semula ayat aku. Erhhh.... kenapa eyh? Aku rasa macam aku ni orang yang paling malang lepas jumpa dengan budak ni. Ngee.... kalau aku pandai spell macam puak wizard tu, dah lama aku spell sampai kau mati budak!

      "Kenapa diam? Ngumpat aku dalam hati ke?" Soal Oceana selepas aku berdiam diri selama beberapa saat. Muka dia tak payah cakap laa... sinis gila. Makin membara hati aku ni.

     "Huh. Macam laa kau tu.. ergghhh. Bajet laa kau ni!" Aku memarahinya. Dasar Oceana. Cepuk baru tahu.

      "Na na na... cakap je la kau tu umpat aku~~~"

Erghhh.... geramnya aku. Aku mengepal penumbuk.

    "Korang ni, boleh tak kalau jumpa tu tak gaduh. Aku tengok pun serabut korang tau tak? " Evan mencelah tiba tiba.

Kacau line laa kau ni.

    "Buat apa nak diam, kalau benda boleh gaduh?" Aku membalas sinis.

     Evan terdiam seribu bahasa. Terasa kot. Well, Evan tu, hati dia rapuh sikit. Senang je nak patah patah kan hati dia tu. Terlalu senang. Guna perkataan je, dah cukup untuk mematahkan hati dia.

RISE OF ANGEL [OG]Where stories live. Discover now