"Nak pergi RhineLand memang kena bukak portal eaa??? "Soal Oceana dengan muka kehairanan.
"Ha'ah. Memang kena bukak pun. "
"Waeyo? (Kenapa? )"
"Sebab...RhineLand tu tak de dekat dasar laut Mermaid Realm. OK. Aku tahu kau tak faham. Sebenarnya, RhineLand ni termasuk dalam senarai tempat larangan di Mermaid Realm. Sebab? Sebab bila kau jejakkan kaki kau kat RhineLand, kau mungkin takkan dapat balik lagi." Kata Evan dengan serius. Well, benda ni bukannya benda yang main main. Lagipun Oceana tak tahu fasal ni. Kang kalau dia tak warning awal awal, tak fasal fasal pulak budak tak cukup umur ni hilang.
"Kenapa tak boleh balik? "Soal Oceana dengan mimik muka clueless. Like seriously, she is really really clueless.
"Sebab, tempat tu hanya untuk makhluk mistik sahaja. The truth is, we, as a fairy or human or what, is not allow to go there. That is the truth ok. I'm not lying." Kata Evan
"Siapa pulak kata kau tipu nya. Aku tak cakap pun. Jadi, kita nak pergi sana ni, dialu alukan ke tak? Mana lah tahu kita tak dialu alukan. Then, kena halau. Tak fasal fasal malu muka je. Tak pun kena serang...eeee....kalau aku mati, macam mana? "Oceana menyuarakan pendapatnya dengan bersungguh sungguh. Manalah tahu boleh menang😂
Menang kejadahnya... bukannya ada buat pertandingan
"Mollaaa(i don't know). But I hope that mythical creatures did not eat me. They are scary, you know. Eyyy, tacod laaaa... " rengek Evan seperti budak kecil. Dia membuat gaya takut dihadapan Oceana dan menyebabkan Oceana melontarkan pandangan yang pelik kearahnya.
"Kau jangan nak gedik sangat lah. Kang tak fasal fasal ada tapak selipar aku kat muka kau nanti. "Kata Oceana sambil mengugut dengan muka yang menyampah. Seriously, tak tipu, dia memang menyampah. Rasa macam nak selam je muka Evan ni dalam longkang. Tapi tu laaa, mana ada longkang kat sini. Air laut adalah.
Evan menarik muka masam. Kata kata Ocenana tadi telah menusuk dalam ke hatinya hingga mengundang rasa hiba yang amat.
Eh tipu je lah. Bukannya tajam pun kata kata Oceana tu. Saje je nak buat drama 'percuma' kat readers. Lama tak buat drama😂😂😂. Evan kena jadi 'Drama King', Oceana jadi 'Drama Queen', sesuai sangat. Ibarat gunung berapi dan lava. Apa kaitan gunung berapi dengan Drama Queen? Entah laaa
"Kau ni! Aku nak acah sikit pun tak boleh! Kacau je!!!" Marah Evan
"Tak payah nak over sangat! Geli aku!"
"Suka hati aku la nak gedik ke, nak over ke. Bukannya ada kaitan dengan kau!" Hambur Evan
"Heh. Mestilah ada kaitan dengan aku." Dengan selamba badaknya Oceana menjawab.
Tapi takde lah muka dia jadi macam badak 😂😂😂
"Apa kaitannya? "Soal Evan kehairanan.
"Kau buat aku rasa macam nak muntah. "
"Okay... boleh diterima. Jom!" Pelawa Evan.
"Eh??? Kau tak marah ke? Lagipun, jom nak kemana?? "Soal Oceana kehairanan. Ibarat ada tanda soal yang besar dikepalanya. Selalunya, Evan takkan biarkan jika dia cakap macam tu tapi.... pelik betul Evan hari ni.
Mungkin dia dah insaf kot. Dia dah sedar yang ajalnya dalam cerita ni dah tak lama. Sebab tuu dia pura pura baik.
"Lahhh.....nak ke RhineLand laaa. Nak kemana lagi?" Evan mengutarakan balik soalan Oceana.
YOU ARE READING
RISE OF ANGEL [OG]
FantasyAlam Pari pari merupakan satu dunia yang dihuni oleh bangsa Fairy. Semasa pemerintahan King Cecil Hillea, berlaku satu peperangan besar antara Alam Pari pari dan Alam Syaitan. Perang tersebut dinamakan FairyDemon War I. Beberapa ratus tahun selepas...