•Olay akışı değişmeden düzenlenmiştir•
-
"Hoşgeldiniz beyfendi. Yalnız baya bir hoş geldiniz. İnşallah beş gitmezsiniz" dediğimde adam anlamamış gibi bakıyordu. Anlatacağım ben sana birazdan.
"Aynen ayakta kaldınız. Zaten yaşlısınız. Geçin şöyle" dediğinde ismini bilmediğim bay uykala gülümsüyordum.
Adam galiba anlamaya başlamıştı.
Bize değişik bir şekilde bakmaya başlamıştı. Koltuğa oturdu.
"Bakın çocuklar ben bu evi ikinize aynı anda sattım. Bu ev artık ikinizindir. Hayırlı olsun" dediğinde ev sahibi kaşlarımı çattım.
"O ne demek ya? Ben bu eve onca para verdim. Bununla mı kalacağım ben!"
"Hanımefendi evin zaten yarı parasını ödediniz siz. Aynı ücreti de beyfendi ödedi. Yani evin ücretini yarı yarıya paylaşmış oldunuz" dediğinde ukalayla birbirimize şaşkınca bakıyorduk.
"Bak amca cidden şaka kaldıracak halim yok. Zaten sinirim bozuk. Birde senden çıkartmayayım. Ne demek lan yarı yarıya paylaşmış oldunuz. Kabul etmiyorum ver paramı geri"
"Aynen katılıyorum ver paramızı geri" dedim bende ukalayı destekleyerek.
"Çocuklar tapuları aldınız iş işten geçti artık"
"Çöz bu olayı amca" dediğinde ukala, ev sahibi gülümsedi.
"Kusura bakmayın çocuklar. Paranızı iade de edemem. Kardeş kardeş oturun artık. Hadi görüşürüz" dedi ve hızla evden çıkmaya başladı.
"Amca du- adam uçtu" dedim sinirle. Yaş yetmiş iş bitmiş ama uçtu. Mübarek tazı gibi.
"Ya bu nasıl iş?" dedim sinirle. Ukalaya sinirle döndüm. Hayır yani evi ben aldım sen niye alıyorsun birde?
"Şimdi canım senin adın neydi? Biz tanışmadık daha" dediğimde ukala göz devirdi.
"Tapuda adımı görmedin mi? Her neyse. Ben Arda sende Elçin dimi?" dediğinde gözlerimi kıstım. Ukalaya bak. Aklı sıra bana laf sokmaya çalışıyor. Gerçi başarılıda oluyor ama konu o değil.
"Neyse ne Arda mısın nesin eşyalarını topla ve git" dediğimde bana tip tip bakmaya başladı. Ne bakıyorsun arkadaşım. Şurda basit bir cümle kurdum.
"Pardon bayan çok bilmiş ben niye gidiyorum sen git. Kıza bak iki dakika da kendisini ağa yaptı"
"Ben bu eve para verdim banane ya" dediğimde alayla baktı.