çok blackinnon içerikli sayılmaz çoğunlukla siriusla ilgili ama yine de atıyorum..
————
Bunlardan herhangi biri nasıl olabilir? Bunun kendi hatası olduğunu biliyordu. Ölmüş olmaları onun hatasıydı. Artık yalnız olması onun hatasıydı. Daha önce fark etmeliydi. Bunun olmasını engelleyebilirdi! Onun hatasıydı, hepsi onun hatasıydı.
Yavaş ama emin adımlarla onu yutan bir karanlık hissi onu aştı ve içine bir boşluk yayıldı.
Tek bir anın, aptalca bir fikrin, yanlış bir kararın her şeyi değiştirmesi korkutucu değil mi? Küçük bir ayrıntı nasıl her şeyi parçalayıp tüm dünyanın etrafınızda çökmesine neden olabilirdi?
Sirius, bunların herhangi birinin olacağını asla beklemiyordu. Hepsinin birdenbire gitmesini beklemiyordu. Yukarı baktı ve şimdi ona üzgün bir şekilde bakan tanıdık mavi gözlerle karşılaştı.
"Neden? Neden? NEDEN?" Diye bağırdı, yumruğunu duvara öyle sert bir şekilde vurdu ki kanamaya başladı. Tamamen boşalmıştı, elini saçlarının arasından geçirdi ama saatlerdir oturduğu yerden hareket etmedi. Ama sarışın kızın dudaklarından hiçbir cevap gelmedi. Ona baktığında yanağından sadece bir gözyaşı düştü.
"Neden ölmek zorunda kaldılar?" Diye sordu, bu sefer bağırmadı. Zar zor algılanabilen bir fısıltıydı. Henüz yüksek sesle söyleyememişti ve şimdi söyleyince, sanki bir parçası ölüyor gibiydi. Sessizce cevap vermeden önce ona bir an için baktı.
"Bilmiyorum. Kimse bilmiyor."
Gerçekten bir cevap beklemiyordu bu yüzden sesi onu ürküttü. Bir tarafı sesini tekrar duyduğu için çok sevindi, diğer tarafı ise sanki kalbi milyonlarca küçük parçaya bölünmüş gibi hissetti. Sesini en son çok uzun zaman önce duymuştu. Sirius, şu an onun nasıl yanında olabileceğini bilmiyordu ama umursamıyordu. Şu anda kafasında endişelenecek çok şey vardı.
Sirius gözlerini kapattı ve hemen zihninde Godric's Hollow'daki parçalanmış evin resmi belirdi. En sevdiği insanların, yerde kıpırdamadan yatıyordu, gözleri iri açılmış bir şekilde onu izliyordu. Göğsüne büyük bir ağrı yayıldı ve bu ağrının geçmesini umarak hemen gözlerini tekrar açtı.
Ama ona hâlâ sessizce bakan Marlene'i görür görmez bu acı daha da arttı. Yavaşça ağlamaya başladığında yüzünü ellerine gömdü.
"Sirius, yapma..." ama o sözünü bitiremeden sözünü kesmişti.
"Ne yapmıyım? Ağlamıyım mı? Kendimi suçlu hissetmeyeyim mi? Ne? Bunun benim hatam olmadığını söylemek ister misin? Ne olacağını bilemediğimi mi? Her şeyin tekrar düzeleceğini mi? Olmayacak! Lily ve James birden bire canlanmayacak! Harry, onu seven insanlarla büyümeyecek! Peter yaptıklarının bedelini asla ödemeyecek! Ve sen, diğerleri gibi ölümden dönmeyeceksin! Peki burada şimdi ne istiyorsun? Bana, sevdiğim kişiyi ilk kez koruyamadığımı hatırlatmak için mi buradasın? Benim için önemli olan birini bir daha asla göremeyeceğimi hatırlatmak için mi buradasın? Eğer öyleyse, tüm bunların farkında olduğumu sana temin ederim."
Kızgınlıkla ona baktı ve bunlarla kesinlikle hiçbir ilgisi olmadığını bilmesine rağmen, her şeye ve herkese kızgındı. Öte yandan, konuşurken sessizce dinleyerek orada durdu. Marlene şu anda Sirius'u sakinleştirmenin imkansız olduğunu biliyordu, ama bunu yapabilecek biri varsa o oydu. Bu yüzden onu daha fazla üzecek hiçbir şey söylememeye dikkat ederek yavaşça konuşmaya başladı.
"Kolay olmadığını biliyorum... Senin için kolay değil, ama bir gün buradan çıkacaksın. Bir gün Harry'i tekrar göreceksin. Bir gün her şey daha iyi olacak. Ne olduğunu anlıyorum. Bunun sizin için kolay olmadığını, ancak bu acı bile bir süre sonra gittikçe azalacak."
Bir an için ona boş boş baktı ama sonra ifadesi çılgın bir sırıtmaya dönüştü ve sanki delirmiş gibi gülmeye başladı. Marlene ona endişeyle baktı, ama aniden gülmeye başladığı gibi aniden durdu, ve ona buz gibi donuk gözlerle baktı. Sakince konuşmaya başlaması, tehdit edici bir şeydi.
"Neler yaşadığımı anlıyor musun? Bu çok ilginç. Hatırlayabildiğim kadarıyla, cenazende olan bendim, tam tersi değil."
"Elbette, bunları nasıl anlayabileceğini kendime soruyorum. Eğer bunun hakkında hiçbir şey yaşamadıysan, acımı nasıl anlayabilirsin, eğer yaşamadıysan hiçbirini anlayamazsın! Bu acıyı sadece ben hissettim ve bu yüzden size bir şey söyleyebilirim: Daha iyi olmayacak. Birdenbire insanları daha az özlemiyorsun. Bir sabah aniden kaybettiğin kişiyi bir daha asla görmemeyi kabul etmiş bir şekilde uyanmıyorsun. Yani bana bunun daha iyi hale geleceğini ya da nasıl hissettiğimi bildiğini söyleme, çünkü gerçek şu ki hiçbiri hakkında bi fikrin yok, benimse neler yaşadığıma dair bir fikrim var."
Sirius ne olduğunu bilmiyordu, birdenbire buz gibi bir soğuk hissetti. Tekrar Marlene'e baktığında, yüzünde üzüntü ya da sempati bile yoktu, hayır, onda bir şeyler değişmişti. Gözleri artık sıcak değildi ve Sirius'un önünde başka biri varmış gibi hissetmesine neden olan bir şey vardı.
"Biliyor musun, gerçekten nasıl hissettirdiği hakkında hiçbir fikrim yok, ama neden yapayım? Bu senin hatan ve şimdi bunun bedelini ödemelisin. Peter'ın güvenilir olduğunu düşündün."
"Yapma."
"Onu onların sır tutucusu olmaya ikna ettin. Hepsi senin suçun. Sadece senin yüzünden öldüler! Her şey senin yüzünden oldu!"
"DUR ARTIK!" Sirius bütün dünyanın onun etrafında döndüğünü hissetti. Onun suçu olduğunu söyleyen sesler. Hepsi tek tek karşısına çıktı. James, Lily, Remus, Potterlar. Ama bitmiyorlardı, birbiri ardına, tarikat üyeleri ortaya çıktı ve o olmasaydı her şeyin daha iyi olacağını haykırdılar.
"Senin yüzünden öldüler!"
"Hepsi senin suçun!"
"Varlığın her şeyi mahvetti!"
"Her şeyi sen yaptın!"
"Her şeyin sebebi sensin!"
Hepsi onu suçluyordu.
Bir an için her şeyin bittiğini sandı, ta ki James aniden tekrar önünde durana kadar. Başta öyle düşündü, ama sonra Lily'nin gözlerini tanıdı.
"Beni gerçekten yalnız bırakmak zorundaydın, değil mi? Yalnız büyümemin sebebi sensin. Senden nefret ediyorum!"
Sirius bir şey söylemek istedi, her şeyi açıklamak istedi ama dudaklarından hiçbir kelime çıkamadı ve Harry diğerleri gibi yavaşça ortadan kayboldu. Sadece Marlene orada bir an için kaldı, küçümseyerek ona baktı, başını salladı ve gözden kayboldu.
O anda Sirius'un etrafındaki oda açıldı ve hücresinin soğuk, kısıtlayıcı duvarlarını tanıdı. Hücre kapısının parmaklıklarının arkasında bir ruh emici gördü. Bir an için, Ruh Emici ortadan kayboldu ve bu korkunç sanrılar nihayet yatıştığı için tamamen yalnız olduğunu düşündü, ancak uzun zamandır duymadığı soğuk bir ses her şeyi daha da kötüleştirdi ve bir anda onun yerine bir Ruh Emici'nin olmasını diledi.
"Seni burada görmeyi hiç düşünmemiştim - evet umardım, ama gerçekten inanarak mı? Hayır. - Ama şimdi buradasın. Bunca yıldan sonra nihayet hangi tarafın doğru olduğunu anladığını görmek güzel. Sonunda o kanı bozuğa ve o bulanığa ihanet ettiğini, kendini safkanlığa adadığını görmenin beni ne kadar sevindirdiği hakkında hiçbir fikrin yok. Belli ki düşündüğüm kadar hayal kırıklığı değilsin."
Diğerleri gibi onun da yok olmasını bekledi ama hiçbir şey olmadı. Çünkü Walburga Black'in Sirius'un en büyük kabusu gibi görünmesi için bir Ruh Emiciye ihtiyacı yoktu.
Ona bakmadı, cevap vermedi. Yüzüne söylemek istediği binlerce şey vardı ama bunu yapacak gücü yoktu. Ve böylece, köşede, başı dizlerinin arasında, ondan uzaklaşan ayak seslerini dinleyerek gizlendi.
Ve on iki yıl sonra, kızıl saçlı bir çocuğun omzunda küçük bir fareyi fark ettiği zaman tekrardan tanıdık bir yüz gördü.
————
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Why Do You Love Me || Blackinnon
Fanfic[Marlene Mckinnon ve Sirius Black ile ilgili AU, Drabble, One-shot, Headcanon çevirileri vs.] [Bölümler birbirinden bağımsızdır.]