Bir Umut

165 11 8
                                    

Sirius, elinde tuttuğu kitabın kapağının üzerinden ona baktı. Marlene dikkatle onu izliyordu, belli ki anlattığı hikayeye odaklanmıştı, ama mavi gözleri ifadesizdi. Ona bakıyordu ama bakışlarındaki kıvılcım gitmişti. Gözlerine bakarak onun kalbini görebilirdi. Ama artık değil. Ona sanki bir yabancıymış gibi bakıyordu. Ve onun için gerçekten öyleydi.

Ailesini kurtarmak için evine çok geç gelmişti, ama en azından onu hedef alan öldürücü bir laneti saptırmayı başarmıştı.

O gelmeden önce bilgi almak için belli bir süre yaptıkları Crucio laneti onu sadece bayıltmamıştı. Beynine de zarar vermişti. Hatıralarına zarar vermişti.

Zaman zaman, bilinmeyen geçmişinin küçük parçaları birdenbire tekrar beyninde canlanabiliyordu. Şimdilik, çocukluğundan bazı şeyleri hatırlayabiliyordu. Adını hatırlayabiliyordu. Savaş olduğunu hatırlayabiliyordu. Ama kişilerin büyük bir çoğunluğu hafızasından silinmişti.

Sirius? Henüz bulmacanın o parçasını bulmayı başaramamıştı. Yine de yapacağını umuyordu.

Anılarının tamamını bir daha asla bulamayacağını söyleyen şifacıları görmezden gelmeye devam etti. Hayatının ortasında boşluklar kalacak, delikler kalacaktı. Ve St Mungo'daki Şifacılara göre, şimdiye kadar zihninin derinliklerinden geri getirmeyi başardığından daha fazlasını artık hatırlamayacaktı. İlk birkaç günde geri almayı başaramadığı her şeyin sonsuza kadar kaybolduğunu söylüyorlardı. Hasarlar ağırdı. Ve Şifacıların yapabileceği hiçbir şey yoktu.

Üç aydır başka hiçbir şey hatırlamıyordu. Ama Sirius hala umut ediyordu.

Hâlâ oralarda bir yerdeydi. Bazen onu görebiliyordu. Bazen gözlerinden, sanki bir kayan yıldız hızla gelip geçiyormuş gibi. Ama farkındalık ortaya çıkar çıkmaz geri kayboluyordu.

Bir yabancının içine hapsedilmiş bir ruh gibi hissetti. Yine de oydu, Sirius bunu biliyordu. Hala aynı cevaplara sahipti, aynı hareketlere, aynı alaycılığa... daha fazla çocuk ruhluydu. Tamamen aynı Marlene değildi. Yine de tüm kalbiyle onu seviyordu.

Marlene hikayeyi anlatmaya devam etmesi için bekledi, ama devam etmedi. Bu yüzden onu devam etmesi için cesaretlendirdi. "Sonra ne oldu? Noah ve Allie birlikte mi kaldı?"

"Evet. Birlikte kaldılar."

"Okumaya devam et. Bu iyi bir kitap."

"Biliyorum."

Kendi el yazısını tanımaması için sayfaların içini sakladı. Gerçi tanır mıydı emin de değildi. Sadece onun defterini okuyordu, sadece isimlerini Noah ve Allie olarak değiştiriyordu. Birbirleri için kim olduklarını kendi kendine hatırlaması gerektiğini düşünmüştü.

"Ama geç oldu ve dinlenmelisin. Geri kalanına yarın devam ederiz."

Başını salladı ama o kadar da yorgun değildi. Yatağında uzanırken battaniyesini üstüne çekti ve içini çekti. Sirius onun yanında eski bir tekli koltukta oturuyordu.

"Arkadaş olduğumuzu söylediğini biliyorum," dedi alçak sesle, tereddütlü ses tonuyla tekrar ona baktı. "Ama neden bana bu kadar yardım ediyorsun? Orada bir savaş var, benimle vaktini boşa harcamak yerine savaşmalısın. Ben kırıldım. Hatırlayamıyorum."

"Yapabilirsin, unutma, Marlene. Yapabileceğini biliyorum. Sadece biraz yardıma ihtiyacın var."

İçini çekti. "Neden bana karşı bu kadar naziksin?"

Ona söyleyebilmeyi diledi. Bir an için sözlerden sakınmayacağını düşündü ve dudaklarından geçmelerine izin vermek istedi.

Ama bunun yerine sadece gülümsedi.

Uzun bir süre sonra, "Arkadaşlar böyle yapar." diye cevapladı.

Yavaşça başını salladı.

"Biraz okumaya devam edebilir misin?" Ona sordu.  "Yine de... neden bunu yapmaya devam ettiğini bilmiyorum, sanki uyku hikayelerine ihtiyacı olan bir çocukmuşum gibi. Verirsen kendim de okuyabilirim."

"Ama bu o kadar eğlenceli olmazdı. Ve her gece buraya gelip Lily'nin yemeğini yemek için iyi bir nedenim olmazdı."

Yavaşça başını sallayarak gülümsedi. Daha fazlası olduğunu biliyordu ama ne olduğunu tam olarak belirleyemiyordu. Sirius şimdilik hala sisle kaplıydı.  Geçmişte onu iyi tanıdığını, ona güvenebileceğini hissedebiliyordu... ama hatırlayamıyordu.

Elindeki kitaba baktı, yavaşça kapattı ve ellerinin yıpranmış kapağın üzerinde dolaşmasına izin verdi.  Hogwarts'taki beşinci yıldan beri tüm yaşadıklarını yazmıştı oraya.

Sirius koyu mürekkeple yazılan her anıyı hatırlıyordu. Hâlâ hepsini hissedebiliyordu. Ve birlikte geçirilen ayların, yılların göz açıp kapayıncaya kadar geçen zamanı düşündü. Tüm o anıları yeniden yaşayabilmeyi diledi.

"Neden birbirlerinin mektuplarını almadılar?" diye sordu ona, Sirius'u düşüncelerinden uzaklaştırarak.

"Çünkü hepsini ailesi aldı. Onları sakladılar."

Şaşkınlıkla nefesi kesildi. "Gerçekten mi?!"

Sirius başını salladı. "Onun gibi biriyle birlikte olmasını istemediler."

"Ama başaramadılar, değil mi?"

Sirius yumuşak bir gülümsemeyle başını salladı. "Evet... ve her zaman birbirlerini bulacaklarını düşünüyorum. Öyle ya da böyle."

"Nasıl bilebilirsin?"

"Aşk mucizeler yaratabilir."

"Bunu gerçekten düşünüyor musun?"

Gülümsedi. "Sevdiğim kadın beni birçok yönden kurtardı." Gülümsemesi biraz soldu. "Geç oldu. Dinlenmelisin, Marlene."

"İstemiyorum."

"Yine de dinlenmen gerekiyor. Benim de yatmam gerekiyor."

"Sence bu hikaye gerçek olabilir mi?"

Sirius yavaşça başını salladı. "Bu gerçek."

"Gerçekten mi?"

Ayağa kalkmadan ve battaniyenin çıplak kollarını örttüğünden emin olmadan önce tekrar başını salladı. "İyi geceler, Marls."

"Keşke seni hatırlayabilseydim."

"Sadece biraz zamana ihtiyacın var."

"Kaybolmuş hissediyorum."

"Biliyorum. Ama daha iyi olacak. İyileşmek için biraz zamana ihtiyacın var."

"Hatırlamayarak seni incitmek istemiyorum. Üzgünüm."

"Bu senin hatan değil, Marls. Bunların hiçbiri senin hatan değil. Eğer eve daha hızlı ulaşsaydım böyle olmazdı. Özür dilerim." Sona doğru sesi biraz daha kısıldı.

Sertçe kaşlarını çattı. "O gece evime gelen sen miydin? Laneti sen mi saptırdın?"

Bu tür anılarla onu üzmek istemedi. "Dinlenmelisin, Marls." Alnına bir öpücük kondurdu ve geri çekildi.

"Teşekkür ederim." diye mırıldandı Marlene gözlerini kapatırken.

Sirius yüzünde buruk bir gülümsemeyle bir süre daha orada oturdu. Ve uyuduğundan emin olunca son bir kez daha ona bakıp odadan çıktı.

————

Why Do You Love Me || BlackinnonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin