X

417 35 0
                                    

Alysia pov

Ik zat niet al te diep in het bos met een steen in mijn hand. 'Ha di,' fluisterde ik en de steen lag in duizenden stukjes in mijn hand. 'Hi-nem' zei ik wat harder en de steen kwam samen. Ik verbaasde me nog steeds dat ik dit kon, vroeger had ik zelfs gedacht dat magie een sprookje was, maar nu... Nu kan ik het zelf gebruiken, wie had dat ooit gedacht? Ik tenminste niet. Maar goed, ik zat nog steeds naar de steen in mijn handen te staren. Hoe was dit ooit mogelijk? Had ik gedacht, en dat denk ik nu eigenlijk nog steeds, ik snap nog steeds niet dat ik deze kracht beheers. Was dit dan ook gelijk mijn gave? Dat waren vragen voor later, maar nu nog een paar minuten ''ha di'' en ''hi-nem'' roepen en naar de steen kijken die uit elkaar spat om vervolgens weer bij elkaar te komen. Ik raak na een half uur een beetje verveeld en loop het bos uit, op naar mijn draak Safiera om daar een stukje op te vliegen. Wacht eens even... Ik heb eigenlijk nog nooit op haar gevlogen en volgens mij gaat het iets anders dan op het paard Andor. Moest ik vliegles krijgen denk je? Ik hoop het niet, dan zijn we weer vijf weken verder... Maar als je op die schubben gaat zitten schaaft je huid waarschijnlijk open, een zadel maken misschien? Maar hoe moet je die in hemels naam maken? Ja, ik weet het, je moet les krijgen in zadels maken, pff... Na twee minuten lopen ben ik bij het open veld aangekomen - ik was niet zo diep het bos in gegaan dus daarom was ik er zo snel uit - Safiera ligt nog steeds braaf naast Fabio te wachten. Of eigenlijk niet wachten, ze lag er gewoon lui bij en hoefde nooit iets te doen, wat een luizen leven! Maar daar kwam deze dag een einde aan, dacht ik bij mezelf. Ik liep met stevige stappen naar mijn draak toe en stapte erop, nee, laat maar. Ik werd tegengehouden door Fabio. 'Alysia, je moet nog een zadel hebben voordat je op je draak kan rijden of vliegen, dat snap je toch wel hè?' Zei hij tegen me. 'Moet ik die ook zelf maken?' Antwoordde ik in de hoop op een nee. 'Nee.' YES! Dacht ik bij mezelf, geen zadel-maak-les of hoe je het ook wil noemen. 'Maar je moet het wel zelf halen.' vervolgde Fabio. Oh nee... 'Waar moet ik naar toe?' vroeg ik en je kon duidelijk de teleurstelling in mijn stem horen. 'Naar de dwergen.' Antwoordde Fabio droog. 'WAT?!' Schreeuwde ik verbaasd. 'IK GA ECHT NIET NAAR DIE AARDMANNETJES!' Gilde ik hysterisch, ik heb echt geen zin om weer de hele tijd aangestaard te worden. 'Alysia!' Hoorde ik hem streng zeggen. 'Je moet leren wie de vijand is, de dwergen zijn een vreemd volkje, maar ze staan wel aan onze kant. En zo moet je ze dan ook behandelen!' Ging hij verder. 'En je vertrekt binnen nu en twee uur!'

Ik weet het, ik heb meer dan een week niet upgedate en ik weet ook dat dit geen lang hoofdstuk is en ook niet eens een goede inhoud in zit... dit alles komt door - je raad het al [nee, niet de verschrikkelijke sneeuwman] - SCHOOL!! Maarrrrr... HET IS BIJNA VAKANTIE, YES!! dus dan kan ik weer meer updaten :b. Mensen, ik kan het echt niet geloven: ik ben gewoon bij hoofdstuk 10!!! en ondertussen heb ik ook nog 461 reads!! I Promise dat ik jullie niet meer zo lang laat wachten en dat heet volgende hoofdstukje langer word.

xxxSkipp26

Elfs and DwarfsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu