12. neznámo za zdmi

893 58 2
                                    

,,Gally toho na dnešek namíchal víc. Bude to velká oslava." spráskne nadšeně rukama Alby. Thomas se zasměje. ,,Jo to jo."

Probírali s Albym veškeré detaily ohledně dnešní přivítací oslavy pro jejich první dívku. Newt se při myšlence na brunetku podvědomě usměje. Sklopí zrak, aby mu Alby s Thomasem neviděli do tváře a culí se na trávu pod sebou. Je tu krátce, ale pravdou je, že s Newtem dělá divy. Nejen s ním. Se všemi. Přeci jen je to první dívka co za dobu strávenou v labyrintu viděli.

Newt se s širokým úsměvem otočí na brunetku. Potřebuje ji vidět.

Úsměv mu však spadne z tváře během vteřiny. Není tam. Je pryč.

Newt sebou prudce trhne. Popojde pár kroků k místu, kde ještě před chvílí brunetka stála a rozhlédne se.

Málem se mu zastaví srdce. Brunetka s Chuckem stojí u brány. Vypadá, že se chystá vejít dovnitř.

Aniž by si to uvědomil, jeho nohy se dávají do běhu. ,,Thomasi!" křikne za sebe, bez toho, aby se otočil.  Pohled má upřený na dívku, která pomalu vchází do labyrintu. Musí ji zastavit.

Zrychleně dýchá. Sprintuje celým Placem jak nejrychleji dokáže. Musí se k ní dostat dřív než dívka vejde dovnitř. Za chvíli se zavírá brána. Jestli dívka teď vejde dovnitř a brána se za ní uzavře, je mrtvá. A to Newt nedopustí. Běží jako o život.

Thomas se zprvu nechápavě otočí na sprintujícího Newta. Vypadá opravdu vyděšeně. Thomas udělá pár kroků blíž k směru, kam Newt utíkal. Neví co se stalo, že Newt tak vyvádí.

Thomas se nechápavě zamračí. ,,Co to sakra děl-" Rozšíří se mu zorničky, když spatří to, kam Newt utíká. Thomas vystartuje, jakoby ho honil rmut. Srdce mu bije jako o závod. Co to sakra vyvádí?! Řekli jí, že do labyrintu nemůže! A teď už vůbec ne!

Téměř všichni si všimnou brunetky mířící přímo do labyrintu. Více jak polovina placerů se rozeběhne k ní, aby ji zastavili. Kdyby to byl závod, Thomase s Newtem by nepředhonili. Ti běželi ze všechny nejrychleji. Jakoby jim šlo o život.

Newt nebyl běžec. Přesto však utíkal jako by byl. Thomas byl jedním z nejrychlejších z Placu. Brzy Newta dohnal. Běželi bok po boku jak nejrychleji dokázali.

,,Co ji to popadlo?! A proč Chuck nic nedělá?!! Proč ji nezastaví?!" vykřikl za běhu Thomas. Zněl naštvaně. Newt přidal, aby u brunetky byl co nejdřív. ,,Nevím!"

Byli od dívky pouhých dvacet metrů, když se chystala překročit práh brány.

Brunetka si ani neuvědomovala, že k ní běželo nejméně dvacet placerů. Nevnímala je. Nevnímala dokonce ani Chucka, který jí říkal, aby už dál nechodila. Vnímala pouze své drobné krůčky, které ji vedli do labyrintu. Musí vidět, co je za těmi zdmi. Musí vidět labyrint.

Najednou však ucítila prudkou bolest z pravé strany. Letěla vzduchem. Dopadla na tvrdou zem. Bolelo to. Lapala po kyslíku, ale ten se k ní nedostával. Měla vyražený dech. ,,Takhle by to nešlo, maličká." zaslechla Gallyho hlas.

,,Hej!" vykřikl naštvaně Newt nastejno s Thomasem, když Gally dívku udeřil. Strčil do ní obrovskou silou. Odlétla nejméně dva metry stranou. Lapala po dechu. Newt se naštvaně zamračil. Co si Gally myslí, že dělá?

Jakmile Newt s Thomasem doběhli k bráně, rychle přiskočili k dívce. ,,Jsi normální?!" ,,Co si myslíš, že děláš?!" vyjeli na Gallyho okamžitě. Dívka se nemohla nadechnout. Tvrdý náraz jí vyhnal z plic veškerý kyslík. ,,Zachraňuju jí život. Ale jestli se vám to nelíbí, příště ji tam nechám vejít!" odsekne naštvaně Gally.

Mezitím se u brány shromáždil skoro celý Plac. Newt s Thomasem u dívky klečeli. Pomohli jí si sednout. Brunetka konečně popadla dech. Začala kašlat. Byl to tvrdý dopad.

Newt opatrně pohladil dívku po zádech. ,,Jsi v pohodě-" ,,Jdi ode mě!" vykřikla dívka rozzuřeně. Odtáhla se od Newta s Thomasem a vyhoupla se na nohy. Byla na ně naštvaná. Na všechny v Placu. Tají před ní, co je za zdí.

Stálo okolo ní minimálně dvacet placerů. Sledovali ji.

,,Co to s vámi se všemi je?!" rozkřikla se na všechny. Byla rozzuřená.

Newt k dívce o jeden krok přistoupil. ,,Hej...hej, hej! Podívej se na mě. Klid. Je to dobrý. Podívej se na mě, ano?" snažil se dívku uklidnit. To dívku ještě více rozzuřilo. Přejela po všech pohledem. ,,Proč mi neřeknete co je venku?!" vyprskla. Její hlas zněl nebezpečně. Někteří z placerů ustoupili o krok dozadu.

Thomas přistoupil k dívce o něco blíž. ,,Je to pro tvoje dobro." povzdechl si. Jo tak pro její dobro?! Nebylo by lepší, kdyby jí narovinu řekli, co za zdmi je?

Brunetce v očích hořeli plameny. Vztek z ní šel cítit na míle daleko. Vypadala jako plamen, který se pomalu ale jistě rozrůstá v nemilosrdný požár. Spoustu chlapcům naháněla hrůzu. Newt s Thomasem k nim nepatřili. Měli o ni strach.

Dívka zatínala ruce v pěst. Nehty se jí zarývaly do kůže. Po chvíli jí z dlaní vytékala teplá krev. Srdce jí bušilo jako o závod.

,,Nemůžete mě tu držet!" procedila rozzuřeně skrze zaťaté zuby. Newt k dívce pomalu přistoupil. Nehodlal nechat dívku odejít do labyrintu. ,,Nesmíš odejít." naléhal. ,,Proč ne?!" vyštěkla brunetka.

Jako odpověď se jí dostalo zaskřípání. Šoupání kamene o kamen.

𝙽𝚎𝚠 𝚁𝚞𝚗𝚗𝚎𝚛 | 𝙽𝚎𝚠𝚝 + 𝚃𝙼𝚁Kde žijí příběhy. Začni objevovat