27. pět placerů

766 42 17
                                    

Všichni tři společně kráčeli Placem. Povídali si, smáli se a rozhodovali co budou dnes dělat. Byli opravdu vděční za den volna. Chtěli si ho společně pořádně užít.

,,Hm..." zamyslel se krátce Thomas, když kráčeli Placem. ,,Možná by jsme dneska mohli-" Z ničeho nic ho někdo hlasitě přerušil. ,,Tak to ani náhodou, vy dva!" vykřikl někdo za jejich zády a přerušil tak Thomase. Všichni tři se zmateně otočili.

Pár metrů od nich se k nim řítila parta placerů. Zart, Winston, Ben, Clint a Pánvička -který právě dovařil snídani. Všichni tam tak odhodlaně postávali a probodávali Newta s Thomasem pohledem.

,,Eh-...potřebujete něco?" nadzvedl Newt nechápavě obočí. I Thomas s Vec vypadali zmateně. Tahle pětice placerů se k nim z ničeho nic přiřítila. Evidentně něco chtěli.

Newt s Thomasem a Vec si vyměnili zmatené pohledy. Nechápali o co tu jde.

Pětice placerů se po sobě ohlédli a přikývli. ,,Takže..." začal Zart. ,,Přijde nám nefér, že jste s Vee pořád, jenom vy." pokračoval Pánvička a Ben na něj navázal. ,,Jakože fakt pořád. Nikdo kromě vás s ní pomalu nemluvil." ,,Přijde nám to nefér. Nikoho k Vee nepustíte!" ohradí se Clint, načež se mu dostane souhlasného mumlání od placerů po jeho boku.

Winston se zhluboka nadechne a pokračuje. ,,Takže dnes budeme s Vee my a vy si půjdete hezky po svých." sebevědomě se usměje. Zart přikývne. ,,Přesně tak. Dnes bude Vee s námi. Není jenom vaše!" Celá pětice placerů začne souhlasně přikyvovat.

Newt s Thomasem na ně koukali jakoby se zbláznili. Vec se tiše snažila přestat smát. Přišlo jí vtipné, jak si Zart, Winston, Ben, Clint a Pánvička stěžovali, že ji mají Newt s Thomasem jenom pro sebe.

Se všemi pěti už měla tu čest mluvit. Docela dost se spřátelili na včerejší oslavě u ohně. Oni a Minho byli jediní s kým si v Place rozuměla, když nepočítala Newta s Thomasem -ti byli její rodina.

Pak tu byl ještě Gally. Nejspíš vykročili špatnou nohou, ale Vec věřila, že pod tou maskou tvrďáka, je ten hodný a starostliví Gally, který chce pro všechny jen to dobré. Ten Gally, který se ukázal, když Vec po jeho ráně -na včerejší oslavě-, omdlela. Byl tehdy tak starostlivý a vyčítal si to. Tenhle Gally byl ten pravý a Vec to věděla. Cítila to.

,,Takže, vy si teď hezky jděte po svých a Vee nechte nám." prohlásil odhodlaně Pánvička. Opravdu chtěli strávit alespoň jeden den s Vec. Chtěli ji více poznat.

Jak nad tím Vec přemýšlela...ani by jí nevadilo dnešní den strávit s ostatníma klukama. Líp by je poznala. Už včera u ohně se ukázali jako její přátelé, tak proč ne?

Newt s Thomasem si vyměnili zamračené pohledy. ,,Takže..." protáhl dlouze Newt a nakrabatil čelo. ,,vy chcete, abychom Ronnie nechali celý den s vámi a my si šli po svých?" nadzvedl Newt obočí, jako by nemohl uvěřit tomu co slyšet. ,,Jo to asi nepůjde." ušklíbl se Thomas.

Vec se rozesmála. ,,Kluci..." Všichni se na ni otočili a čekali co na to řekne. Pohlédla na pětici placerů, kteří byli jejími přáteli a sjela je pohledem. Poznala jim na očích, že by s ní opravdu rádi strávili tento den.

Vec se s povzdechnutím otočila na Newta a Thomase. Koutky jí pobaveně zacukaly, když uviděla jejich zamračené výrazy. Byli opravdu hamižní.

,,Myslím, že by nebylo úplně od věci, strávit dnešek s nimi. Vás i za tak krátkou dobu mám přečtené jako knihy. Chtěla bych poznat i ostatní." pousmála se na oba a pohladila každého po paži. Nebyli z toho nadšení.
Vec zacukaly koutky. Chovali se jak malé děti. Bylo roztomilé, jak si ji hlídali.

,,Ale-" ,,Ne, Newte. Dnes budu s nimi." odsekla se smíchem. Opravdu jí přišlo vtipné, jak Newt s Thomasem reagovali.

Než stihli cokoliv dalšího říct, Vec je oba rychle objala a obrátila se na Zarta, Winstona, Bena, Clinta a Pánvičku. ,,Jdeme" pobídla všech pět. S vítězným úsměvem nadšeně následovali Vec k jídelně. Byli rádi, že se Vec rozhodla s nimi strávit den.

Newt s Thomasem jen koprně stáli jako sochy a sledovali, jak se jim jejich záda vzdalují. Tohle nečekali. Chvíli jen v šoku stáli a sledovali místo, kde ještě před chvílí zmizela Vec spolu s ostatními

,,Ehm..." Newt hlasitě polknul s pohledem upřeným před sebe. ,,Vážně nás právě nechala, kvůli těm pěti zoufalcům?" Thomas stál stejně koprně jako Newt, s pohledem upřeným na místo, kde ještě před chvílí zmizela Vec spolu s ostatními. ,,Jo, přesně to udělala." vydechl nevěřícně Thomas.

Zart, Winston, Ben, Clint, Pánvička a Vec, se tiše krčili za rohem kuchyně a sledovali je. Měli co dělat, aby se nezačali smát a neprozradili se.

,,Asi se jim moc nelíbilo, že jsme si tě vypůjčili, Vee." zašklebil se Ben. Všichni se tlumeně zasmáli. ,,Vypadají, jak kdyby jim uletěly včely!" popadal se Winston za břicho. Všichni se smíchem pozorovali jak Newt s Thomasem nehybně stojí několik desítek metrů od nich a zírají do blba.

,,Asi se jim fakt moc nelíbilo, že jsi nás vyměnila za ně." uchechtl se pobaveně Zart. Vec s úšklebkem pokrčila rameny. ,,Budou si muset zvykat, chlapci."

𝙽𝚎𝚠 𝚁𝚞𝚗𝚗𝚎𝚛 | 𝙽𝚎𝚠𝚝 + 𝚃𝙼𝚁Kde žijí příběhy. Začni objevovat