Puak Werewolf

917 103 2
                                    

Tiada satupun kepulan awan putih yang kelihatan di langit luas terbentang ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tiada satupun kepulan awan putih yang kelihatan di langit luas terbentang ini. Ianya buatkan pemandangan lain seakan lautan air yang tiada penghujungnya. Tapi ada la seekor dua burung hitam yang berterbangan merentasi langit, merentasi kawasan hutan pokok kanopi yang memayungi kawasan hutan belukar. Dibawah payungan itu dapat di lihat laluan kecil yang berselirat di celah pokok-pokok di situ.

Di situlah, baringnya seseorang di sebuah batang pokok lama yang tumbang di atas tanah. Kaki sebelah terangkat di atas lutut, kedua-dua tangan menjadi bantal di belakang kepala, muka ditutup dengan kain untuk menghadang silau pada siang hari itu.

Kssk!

Kssk!

Bunyi daun di pokok saling bergesek antara satu sama lain apabila angin mula bertiup. Menghasilkan okestra semula jadi yang menenangkan. Deru angin itu turut menerbangkan kain yang menutupi muka itu.

Terkutik kerana cahaya terang, dia serta merta bawa lengan naik ke atas matanya untuk hadang penglihatannya.

            "Seronok berjemur?"tegur suatu suara dalam dengan mengejut.

Kirin tersentak. Dia cepat-cepat bangun dari perbaringannya dan duduk tegak. Matanya yang satu itu terus terpandang susuk lampai sedang berdiri tidak jauh dari lindungan pepohon di situ. Agak taken aback dengan kehadiran vampire di situ, dia pun perlahan-lahan bangun untuk berdiri.

            "Apa kau buat dekat sini Eros?"tanya Kirin.

Eros jalan mendekati Kirin dengan langkah berhati-hati. Tangan masih berada di dalam poket seluar. Hood jaket berada di atas kepala. Rambut hitamnya jatuh menutupi sebahagian dagi dan keningnya.

            "Kau tahu kan ini kawasan werewolf...macam mana kalau ada yang tahu keberadaan kau dekat sini? Nak mati sangat ke?"tanya Kirin lagi. Risau dia!

            "Aku tak peduli.."beritahu Eros. Dia beri renungan tajam kepada Kirin. Jelas-jelas beritahu yang dia tiada mood hendak berbasa basi di situ. "Leah dalam bahaya." beritahunya serta merta.

            Air muka risau Kirin terus berubah menjadi bungkam. Dia pandang Eros dengan nafas tertahan-tahan. Tiba-tiba saja perasaan dia menjadi tidak enak. "Apa yang dah terjadi?"

           "Roan dan pasukan dia telah buat serangan hendap ke tempat warlock ketika mereka meraikan pelantikan penghulu baru mereka." nada Eros kedengaran tegang namun perlahan. Dia tahu kalau dia berbisik sekalipun Kirin masih boleh dengar akannya.

             "Apa?"Kirin berkerut kening sewaktu membuat muka tak percaya.

             "Leah berjumpa dengan Drystan. Dari situ Leah dicederakan..dan sekarang nyawa Leah serta Roan dalam bahaya"tambah Eros lagi. "Tujuan aku ke sini adalah untuk mintak kau hantarkan pesanan pada Drystan dan ceritakan kepada dia hal sebenar supaya Leah boleh diselamatkan.."

34. The HunterWhere stories live. Discover now