Leah mencekak pinggang sebelah tangan sewaktu dia kuak rambutnya ke belakang dengan kesal. Serius! Dia nak maki sangat mamat sengal di depannya ini.
"Hei... Kau dengar sini ya.. "sengih Leah dengan meleret sewaktu tunding jari ke dada Jadon berkali-kali sewaktu dia bercakap. Sakit betul la hati dia setiap kali menghadap Jadon. Hairan tahu tak!Asal tengok je muka ni, darah dia mendidih je sepanjang masa!
Mata Jadon turun pada jari Leah yang sedang menunjuk dadanya. Lalu dia kembali memandang muka Leah tanpa berganjak sikit pun dek tundingan jari itu. Malah tidak terkesan pun.
Dengan lagak dominan dan bossnya Leah dekati Jodan dan berdiri betul-betul di depan lelaki itu. Wajahnya hanya berjarak seinci dari wajah Jodan. Dia nak tunjuk pada lelaki ini, dia bukan la orang yang Jadon patut macam-macam dengan.
"Aku tahu kau nak nampak perfect dan hebat di depan mata ayahanda aku dengan lakukan semua kerja heroic ni... "bisik Leah dengan benci di depan muka itu.
Sementara Jodan sikit pun tidak terkutik dengan jarak mereka berdua itu. Dan ini bukan la kali pertama Leah tunjuk perangai terhadapnya. Boleh dikira hampir separuh umur dia tinggal di dalam istana dihabiskan dengan kata-kata benci Leah.
Jadi semua ini sama sekali tidak buatkan Jodan terasa atau makan hati. Bak kata pepatah alah bisa tegal biasa. Sebabnya Jodan memang dah tahu yang Leah sangat membencikan dirinya.
"Tuan puteri, sa-"
"Ah-ah-ah... Let me talk first. You. Shut!"halang Leah sambil buat tangan zip mulut tanda diam.
Terkatup terus mulut Jodan setelah itu. Dia mengetap bibir menahan sabar saat memandang bibir Leah.
"Aku tahu kau nak semua perhatian dan jugak kelebihan menjadi orang kanan ayahanda...Fine. Kau buat la apa kau nak buat. Pergi la mampus dengan semua populariti kejadah kau tu.... I don't give a sh*t about it. So f*ck off and mind your own business okay?"
Jodan pandang tidak berkedip tepat ke mata Leah yang ketika sedang merenungnya dengan kening mencerun marah.
Leah ikut terdiam setelah selesai bercakap. Tangannya di silang ke dada tanda tidak puas hati. Dia pandang tidak berkedip tepat ke mata Jadon. Well... Kalau orang istana takut pada lelaki ini, tidak bagi dia! Bagi dia Jodan ini bukan sesiapa!
Jadon pun sama. Lelaki itu hanya menatap wajah Leah tanpa berkata apa-apa.
Apabila mereka berdua saling membalas renungan dan tidak berkata apa-apa untuk seketika, baru Jadon bersuara.
"Dah habis?"soalnya sambil menyilang tangan ke dada juga.
Kening Leah berkerut. Excuse me!? Matanya naik turun menilik Jadon. Hek eleh! Mengajuk orang nampak! "Apa yang dah habis?"tanya dia blur-blur.
YOU ARE READING
34. The Hunter
FantasySelama 500 tahun peperangan antara Puak Royal Wall dan Outlanders berlangsung. Satu peperangan ke satu peperangan telah terjadi dan ramai menjadi korban mereka. Menjadikan Negara Grendola itu seperti negara berlaut merah. Dimana-mana bahaya berada...