Devil And Demon

769 97 0
                                    

500 tahun yang lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

500 tahun yang lalu

Sebelum terciptanya Nublar, terdapat sebuah masyarakat yang digelar sebagai Asuras. Mereka terbahagi kepada dua bangsa. Iaitu Royal Wall dan Outlanders. Pada awalnya mereka hidup aman,namun tidak lama.

Dari hari demi hari dua bangsa ini mula berubah, mereka menjadi tamak akan tanah Nublar. Masing-masing nak menang sendiri.

Royal Wall terlebih dahulu beri cadangan untuk membahagikan tanah Bersama dengan Outlanders. Tetapi Outlanders enggan bertolak ansur. Mereka cadang bahawa Nublar sepatutnya jadi milik mereka.

Enggan bertekak, Royal Wall Tarik diri lantas bina tembok yang membahagikan tanah mereka di antara Outlanders.

Tindakan itu telah mencetus kemarahan Bangsa Outlanders. Pemimpin Outlanders yang ketika itu adalah seorang warlock telah menyerang dan melumpuhkan Royal Wall dengan hasil kerjasama Outlanders.

Seperti tiada penghujungnya setiap penghuni yang terdiri daripada devil dan demon telah dibunuh dan dihapuskan oleh Puak Outlander yang terdiri daripada vampire, werewolf, warlock dan manusia.

Bersama-sama mereka tindas Puak Royal Wall. Tidak kiralah siapa, kanak-kanak atau wanita tidak bersalah dihapuskan oleh mereka hingga berubah menjadi debu halus.

Ramai devil dan demon telah terkorban kerana serangan itu. Namun begitu ada yang bersisa ekoran peperangan itu. Iaitu anak kepada demon sendiri. Menjadi kanak-kanak kecil tidak berdaya, dia hanya duduk di tengah kekecohan di situ sambil menangis dalam keadaan bingung. Tidak faham apa yang berlaku.

Dari situ la Bangsa Royal Wall yang terselamat dari serangan tersebut telah pun mengangkat sumpah untuk menyusahkan kehidupan Outlanders berkurun-kurun lamanya. Dari devil dan demon sahaja, mereka turut jadikan elf dan manusia magika sebagai sekutu mereka.

Dan sejak itu la Royal Wall sentiasa cuba mencari alasan untuk menyusahkan kehidupan Outlander. Mereka mahu membalas dendam keturunan Outlander yang telah menyakiti mereka semua kerana alasan ketamakan mereka!

Termasuklah, keluarkan syaitan bayang dari neraka naik ke bumi untuk menyebarkan kejahatan di luar tembok keselamatan mereka. Semuanya berpunca dari Bangsa Royal Wall sejak moyang lagi. Hinggakan syaitan bayang di situ beranak pinak dan menyebarkan kejahatan fitnah mereka ke serata Nublar. Dan tujuan Utama mereka hanya satu. Iaitu menyusahkan semua kehidupan Outlander di tanah Nublar itu.

Dan semua kejadian itu berlanjutan sehingga la kemudian hari.

Sambil menghadap jendela, Roan berdiri di situ dengan skrol di tangan. Dia sedang tunduk membaca isi kandungan skrol itu sejak tadi. Bersama renungan dingin, dia teliti setiap butiran yang ditulis dalam Bahasa elf itu.

Isi kandungan skrol itu merupakan sejarah silam milik keluarganya sejak beratus tahunnya. Segala kisah serta memori yang menjadi rahsia kenapa peperangan antara puak terjadi di Nublar.

34. The HunterWhere stories live. Discover now