Birinci sınıfların gezisinden bu yana tamı tamına bir ay geçmişti ve bu bir aylık süreç de oldukça durağandı. Öğrenciler normal olarak derslere girmişler, arkadaşlarıyla vakit geçirmişlerdi. Üçüncü ve dördüncü sınıflar okulun verdiği görevlere gittikleri için okulda fazla bulunmamışlardı. Ulric, Efusya, Colin, Rita, Valencia ve Emanuel sadece bir süre etrafta gözükmüşlerdi. Fakat sonra yeniden gitmişlerdi. Bu süre içerisinde Colin soluğu Pam'in yanında almıştı ve birlikte vakit geçirmişlerdi. Birbirleriyle gittikçe yakınlaşıyorlardı ve ikisi de bu durumdan oldukça hoşnuttu.
Rita, bu kısa süre içerisinde arkadaşlarıyla görüşmüş ve özellikle Molly'nin yanında durmuştu. Molly, Mateo'nun otoritesinin koruması altındaydı ama sırf bu otorite yüzünden ona zarar vermek isteyenler vardı. Rita bunu önlemeye çalışmak adına kendi otoritesini gösteriyordu: O benim kuzenim, ona dokunan karşısında beni bulur. Fakat görevlere gittiği için bunu pek yapamamıştı ama buna rağmen gönlü bir nebze olsun rahattı. Çünkü Molly'nin yanında iyi insanlar vardı. Pam ve Theo onu korumaya ant içmişler gibi tehdit oluşturabilecek kişilerin karşısına dikiliyorlar ve onları def ediyorlardı. Diğerleri de onlara yardımcı oluyordu. Artemis ilk baştaki tutumunu bir hafta içerisinde geride bırakmıştı. Çünkü Molly'yi tanımış ve onun Theo'ya bakan anlamlı gözlerini görmüştü. Yani anlayacağınız bu bir aylık süreçte Molly onlardan biri olmuştu ve gayet iyi geçiniyorlar, birbirlerini kolluyorlardı.
Onların haricinde Emanuel ve Valencia da arkadaşlarıyla görüşürken Ulric ile Efusya kimseyle görüşmemiş sadece kendilerine verilen işleri yapmışlardı. Onların görev grubunda liderliği ikisi paylaşıyordu ve görev bitiminden sonra bile çalışıyorlar, rapor oluşturup evrak teslimi yapıyorlardı.
Üçüncü ve dördüncü sınıfların okulda olmayışı en çok birinci ve ikinci sınıflara yaramıştı. Çünkü antrenman alanında çalışacak daha fazla yerleri olmuştu. Fakat artık bu alan fazlalığı en azından bir süreliğine gitmişti. Çünkü baharın gelmesiyle öğrenciler görevlere biraz ara vereceklerdi ve dinleneceklerdi. Hatta eğleneceklerdi. Çünkü baharın gelmesi festivallerle karşılanırdı ve bu festivaller her şehirde, kasabada yapılırdı. Fakat akademi öğrencileri ve profesörleri belirli bir akademide toplanırlardı ve bu sene Mageast Akademisinde toplanacaklardı. Bu toplanmanın sebebi ise bir bahar geleneğiydi. Halk efsanelerine ve inanışlarına göre, baharın gelmesiyle, herkes doğaya şükranlarını sunar ve yılın bereketli geçmesi için armağanlarını verirlerdi. Bunu ise çoğunlukla doğanın elementlerini kontrol eden element kontrolcüleri yapardı. Üç akademi ise köklü yapıları nedeniyle toplumun temelini oluşturduğu için ayrıca bir tören düzenler ve bu tören vasıtasıyla bir araya gelirlerdi. Böylelikle akademiler arasındaki bağlar korunmuş olurdu. Bazıları bu durumdan hoşnuttu bazıları değildi. Akademiler arasındaki seviye farkı yüzünden öğrencilerin bazıları rekabet içerisindeydi ve bu durumu abartanlar vardı. Fakat bu gibi herkesin göze battığı törenlerde olay çıkarmaktan kaçınırlardı. Aynı şekilde bazı profesörler birbirleriyle anlaşamazlardı. Element kontrolcü olmayan profesörlerin katılım zorunluluğu olmadığı için isteyenler törene katılmayabiliyorlardı. Fakat onlar da çok göze batmak istemedikleri için çoğu katılırdı. Akademi müdürlerinin katılımları zorunluydu. Neyse ki onlar gayet iyi anlaşıyorlardı. Akademi sakinlerinin yanı sıra törene terraların lideri olan Omnia'nın seçtiği elçiler de katılırdı. Doğaya şükran sunulacağı için doğanın kendisi olan terralar, elbette bu törene yardımcı oluyorlardı. Fakat Omnia ve onun halkının tamamı gelmek yerine elçiler gelip yardım ediyorlardı. Çünkü kendilerine özel bir tören yaparlardı; bu yüzden ormanın kalbine gider, üç hafta orada şükranlarını sunar, sonra da geri dönerlerdi.
Bir hafta boyunca akademiler tören hazırlığı yaptılar. Ayrıca tören için element kontrolcü seçtiler. Her sene aynı şekilde element kontrolcü seçiliyordu: Son sınıflardan su kontrolcü, üçüncü sınıflardan hava kontrolcü, ikinci sınıflardan toprak kontrolcü ve birinci sınıflardan ateş kontrolcü. Yani son sınıflardan Daniel, üçüncü sınıflardan Colin, ikinci sınıflardan Melinda ve birinci sınıflardan Pam seçilmişti. Hepsi döneminin kendi elementinde en iyi element kontrolcüydü. Pam hariç diğerleri rahat bir şekilde seçilmişti. Çünkü profesörler diğer üçünü gayet iyi biliyorlardı. Fakat her sene birinci sınıflardan seçilecek olan kişi için element kontrolcü profesörler aralarında konuşurlardı. Çünkü üç akademi birleşiyordu ve bir aksiliğin olmasını istemiyorlardı. Bu yıl Profesör Weckline'in önermesi, Profesör Camelia'nın da onu desteklemesi üzerine Pam seçilmişti. Lumino ormanında, gworpların saldırısında, Pam'in gayreti ve ateşi inanılmaz derecede kontrollü kullanmasıyla Profesör Weckline oldukça etkilenmiş ve onu hafızasına kazımıştı. Profesör Camelia ise Pam'in element profesörüydü ve onun bu yeteneğini en yakından biliyordu. Bu yüzden Profesör Wecklin'i desteklemişti. Ve bu ikisiyle birlikte Profesör Moderato ile Profesör Lizet törene seçilen dörtlüyü, törendeki şükran sunma için hazırlamışlardı. Hatta sadece bununla yetinmemişler törende giyecekleri kıyafetten tutun sergileyecekleri tavırlara kadar her şeyi hazırlamışlardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güneş ve Ay
FantasyBüyülerin, elementlerin ve kılıçların havada uçuştuğu fantastik bir dünya sizi bekliyor. Normal olmayan ikizlerin kendileriyle ve dış dünyayla çatışmasını okumaya hazır olun. Neredeyse her hikayede olduğu gibi bu hikayede de iyi-kötü çatışması var...