MR 37

1K 68 7
                                    

Damia memandang kuzo yang sedang berjalan menuju ke tempat mereka.

"Mana yang lain? Nie je ke?" Soal fahmi.

"Belum sampai kot" ujar DD.

"Weihh sorry aku lambat" ken yang baru sampai terus menyambar minuman fahmi. Dasar kawan ngak ada sopan.

"Dah lah lambat..pastu ikut suka moyang kau je nak minum air aku" bahu ken di tumbuknya.

"Sharing is caring"

"Kepala kucing kau" carut fahmi geram. Kalau tak di sebabkan dia malas. Dah lama dia bungkus mamat nie cantik cantik pastu post jual kat lazada

Takpe bagi free je. Laku punya.

"Mey.. kenapa aku nampak kau makin ayu?" Soal fahmi. Ken yang sedang merapikan rambut automatik memandang ke arah mey yang duduk di sebelah damia.

"Haah wehh.." sokong ken.

Mey hanya tersenyum sinis. Nak sakat aku lah tu. Monolog mey dalam hati. Sorry ini mey lah. Di puji tak akan terbang di hina tak akan tumbang. Begitu lah kira kira.

Jap aku copy ayat tiktok.

Huhu. Tiber.

"Dia smirk doo" fahmi bisik kat ken.

"Seram"

"Korang borak apa bangang" DD memandang fahmi dan ken yang duduk berdekatan sambil berbisik.

Membawang ke? Lelaki kot..

"Siapa lagi kita tunggu?" Soal kuzo yang sejak tadi berdiam diri. Halaaa kuzo kot. Dingin tu memang tak lari la

"Izati ngan vie" ujar mey. Kuzo hanya mengangguk.

Dia tahu apa tujuan mereka berkumpul hari nie. Setelah beberapa tahun tidak bersemuka.

Dan yang lebih penting. Tentang salah satu rakan mereka. Yang dia pun baru tahu.

Kuzo tersenyum sinis. Tipulah kalau dia tak rasa apa apa kan. Walaupun perkenalan mereka terlalu singkat. Tapi dia tahu siapa mika sebenarnya.

Dia faham apa yang mika lalui. Sebab tu masa mika dan vie berkahwin kuzo tahu apa yang terbaik untuk hubungan mereka.

Tapi aturan tuhan kan. Siapa yang dapat bantah? Tak de siapa.

"Gaiss sorry" vie berjalan laju. Izati juga turut ada bersamanya memandangkan tadi secara tidak sengaja dia terserempak dengan izati di pintu masuk.

"Sokay" kata damia wakil dari semua. Hari nie sengaja dia dan kuzo tidak membawa anak anak mereka.

Memandangkan perjumpaan ini bukan perjumpaan biasa.

"Tarik nafas dulu vie" ujar fahmi. DD mengangguk setuju.

Kesian dia melihat keadaan vie yang semakin kurus. Tertekan mungkin. Tak cukup rehat.

Ken memandang vie yang duduk di hadapannya. Wajah yang amat dia rindukan. Wajah yang selalu bermain di fikirannya. Tanpa sedar ken tersenyum hambar.

" Korang.. aku minta maaf sebab ajak kumpul tiba tiba" vie memulakan perbincangan.

"Takpe vie kitorang okay je lagi pun dah lama tak kumpul macam nie" Fahmi mencelah

"Haah weh rindu pula zaman highschool dulu" ujar izati.

Yang lain hanya mengangguk.

"Nie tentang mika" vie tunduk. Tangan di genggam erat.

Kuzo yang mendengar sekali lagi tersenyum sinis. Aku dah agak dah.

" Aku nak mintak tolong korang..tolong aku kembalikan mika yang dulu" kata vie perlahan. Satu satu wajah rakan rakannya di pandang.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now