MR 29 (Special)

1.2K 85 32
                                    

Handbreak di tarik kemudian enjin kereta di matikan.Vie memandang depan.lama. sebelum tangannya naik mengusap dada.

seketika dia melangkah keluar dari kereta mendekati kawasan itu.

matanya meliar memandang kawasan tersebut. bersih.

vie memandang lama sebelum duduk di sebelah kubur tersebut. Tiada kata yang keluar dari mulutnya.

sunyi menemani keadaan. sayu mula menganggu perasaan vie.

"hye.." ucap vie perlahan.tangannya menyentuh permukaan simen kubur.

"...aku datang" nafas dia tarik dalam. daun kering yang berada di atas simen.

"apa khabar kau.." bibir di ketap perlahan. cuba di tabahkan perasaannya. namun semakin lama semakin lemah.

"kau okey.." vie tunduk. air matanya perlahan turun mengena pipi.

"saya rindu kau Aael" akhirnya. vie teresak di tepi kubur Aael.

"isk isk..isk..telampau rindu" vie hanya mampu menangis dan terus menangis.

sepatutnya hari nie vie dah balik dengan travis,mey,kyla tapi dia buat keputusan untuk pergi ke Keningau.

"saya nda tau macam mana kau kasi luah rasa sakit saya Aael. Sakit betul." dia tunduk merenung tangannya sendiri.

"selama nie saya pujuk diri saya sendiri. Bila saya rasa cemburu.bila saya rada kana sindir. Bila saya rasa nda layak jadi isteri dia..."

vie mengusap dada. sakit!perit.

"...its okey vie..just ignore the pain.buduh jugq saya nie Aael. saya biar hati saya yang sakit. Saya sanggup tipu diri saya sendiri.." air mata semakin laju keluar dari tubir matanya.

Entah kenapa rasa sakit kali ini lebih mendalam.
rasa sakit yang perlu dia ikhlaskan?

Flasback

"ehh tu bukan MR ke" bisik kyla sambil menunding ke belakang vie.

"aah lah MR..dia dengan isteri dia ke. perggh cantik doo isteri MR" sambung Travis. vie kaku. isteri?

perlahan dia berpaling ke belakang. and Bum!
MR dengan seorang perempuan yang dia boleh kata terlalu cantik. perfect!

" abang Rafa..saya tak sangkah abang datang labuan" perempuan itu dengan selambah memeluk lengan MR.

vie tunduk sebelum berpaling semula ke hadapan. iphone di pegang kejap.

Rafa? hanya seorang je yang panggil mika macam tu. Tanz.

tapi bila perempuan tu gelar mika macam tu. vie rasa panggilan Rafa adalah panggilan istimewa.

vie tersengih kosong. sedangkan dia pun hanya panggil mika.

cemburu? layak ke dia cemburu? sedangkan sebelum nie pun mika dah cakap yang mika tak perna cintakan dia. wow! drama yang terjadi dalam hidup vie ke nie?

"Abang datang kejap je melda..esok abang dah kena balik" vie pejam mata mendengar sayup sayup kata kata mika di belakangnya.

Abang? melda?

"auchh! sweetnya boss aku. abang,melda..huhu aku rasa nak khawin" kata kyla teruja. sedangkan vie sudah mula memujuk rasa hati.

ya! dia cemburu! yang paling penting dia rasa sakit! sebab apa? sebab dia cintakan mika rafareal.

vie berdiri. dia melangkah mendekati meja mika dan melda.

"mika" tali bag vie pegang erat.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now