MR 10

1.3K 81 3
                                    

"hai kak" iman tersengih melihat vie yang kelam kabut masuk ke dalam kereta.

"sorry iman akak lambat"

iman garu kepala. sebenarnya dia pun baru je sampai. 3 minit yang lalu. hehe.

"takpe kak iman pun baru je sampai nie" ujarnya. kereta dipandu meninggalkan perkarangan universiti.

"kak. sebenarnya iman tak jadi nak tidur rumah abang" kata iman perlahan vie di pandang sekilas.

"kenapa"

"erkk.. esok pagi iman kena pergi bandung. ada kerja kat sana sikit. sebenarnya bolej je kalau iman tidur rumah abang tapi rumah mommy lebih dekat dengan KLIA" kesal tu memang kesal. salahnya juga terlalu teruja sampai buat keputusan sendiri. lupa dah esok dia ada kerja kat bandung.

vie yang mendengar tersenyum. ada ada je.

"ouhh takpe akak okey je" kesian pula dia melihat riaksi serba salah iman.

"sorry tau"

vie tergelak. alahai iman.

"sokey. takya lah serius sangat" lucu dia melihat gelagat iman yang bersungguh sungguh meminta maaf.

***********

vie duduk di tepi kolam. kolam renang yang terletak di tingkat 2 rumah mika. kaki direndamkan dalam air.

jam baru je pukul 8.30 pm. mengantuk pun tak. bosan yang teramat.

iphone dicapai. geleri dibuka. tersenyum vie melihat gambar gambar sewaktu zaman highschoolnya.

gambar sebelum dia meninggalkan semekap dan menetap di sabah.

dalam gambar tu jelas menampakkan orang orang telah mencipta kenangan paling bermakna dalam hidupnya sepanjang zaman highschoolnya.

ada DD,izati,mey,fahmi,ken,kuzo,damia,dia dan mika.

melebar senyumnya melihat reaksi damia yang comel bergambar sambil memegang perutnya.

tak sangka. hari ini saat ini. detik ini. dah hampir 5 tahun mereka meninggalkan zaman remaja.

kenangan yang tak boleh dia lupakan. kenangan dimana dia mengenal seorang demi seorang. satu demi satu.

kenangan dimana dia merasa takut dengan SPM. tengok lah sekarang dah 5 tahun dia tinggalkan perasaan takut tu. dah berlalu dah spm. 5 tahun yang lalu.

"cepatnya masa berlalu" gumamnya.

"babygirl"

pantas vie menoleh ke belakang. mika memandangnya tajam. okey dia tahu dimana silapnya. cepat cepat dia mengangkat kaki dari dalam air.

dia tak boleh sejuk lama lama. nanti demam. dan kalau dia demam. sorry to say. sila bersiap sedia untuk di susahkan oleh veronica vie ilara. tapi percayalah demam jarang terjadi dalam kehidupan vie.

"awal balik. hehe. nak makan tak?" dia berdiri santai di hadapan mika.

relax arr macam tak pernah.. selama hampir 5 tahun nie diorang bukan tak perna jumpa pun. dating?

mungkin tak perna huhu. kalau setakat keluar jalan jalan tu. hilangkan stress boleh lah.

perjanjian? perjanjian tu just tunda perkahwinan je. bukan tak boleh jumpa. huhu.

"kenapa?kau masak ke" mika duduk di sofa menghadap kolam renang.

vie tersengih.

"tak. jom keluar makan" bukan dia taknak masak tapi.. apa ehh nak cakap. vie nie seorang yang tersangatlah malas nak masak. padahal. kalau dia masak semua orang confirm tambah lagi.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now