Petikan terakhir mika mencipta suasana sunyi antara mereka.
Mika tersenyum perit. Dia tahu kali ini dia akan kehilangan sekali lagi.
Mika tergelak lucu. "Bagus lah kalau kau dah give up"
Mika berpaling memandang vie. Dia berdiri menuju ke tempat vie yang masih berdiri membelakanginya
Seperti biasa tiada senyuman yang dia ukirkan.
" Perkara yang aku tunggu tunggu dari dulu" mika semakin dekat.
" Finaly.." mika smirk bila vie menentang pandangannya.
Tch!
" Mesti kau menyesal kenal dengan aku kan?" Soal mika sinis.
Vie yang mendengar tergelak perlahan "aku tak pernah sekali pun menyesal kenal kau..sekali pun tak...
..sebab apa? Sebab aku pernah letak harapan kat kau untuk sayang aku. Cintakkan aku.jaga aku. Lindungi aku dan bahagiakan aku" jeda..
Vie memandang tepat ke anak mata mika.
"Tapi aku silap sebab berharap kat hati yang salah. Aku salah tempat. Aku masuk dalam kehidupan yang masih dimiliki orang lain"
Vie usap dada perlahan. "Kalau kau tanya hati aku.. aku tak pernah berusaha sejauh nie hanya seorang lelaki kecuali kau.. kau ada lah lelaki pertama yang aku perjuangkan tanpa hiraukan hati dan perasaan aku..
Tapi aku sedar.. semua tu sia sia. Sebab kau bukan jodoh aku. Aku je bodoh kejar jodoh orang lain."
Vie berpaling pantas sebelum membuka langkah meninggalkan mika sendiri.
" Memang kau bodoh" langkah vie terhenti.
" Kau berjuang separuh jalan" mika memandang vie tajam.
" Kau buat aku sayangkan kau pastu kau nak pergi macam tu je.."
"Kau dah buat aku jatuh cinta kat kau pastu senang je kau nak undur diri?"
" Mana veronica vie ilara yang aku kenal?"
" Aku pernah separuh gila kehilangan orang yang aku sayang vie.. takan kali nie aku kena bodoh kan diri aku tutup mata tutup telinga dan pura pura lepaskan aku sedangkan kau dah jadi separuh dari jiwa aku?"
"Kau nak pergi dari hidup aku bila kau dah berjaya buat aku jatuh cinta kat kau.." sekali lagi mika smirk.
" Aku kalah dengan ego kau sendiri. Kau dah menang vie.. kau dah menang hancurkan ego aku"
" And from now on.. tch! Dulu kini dan selamanya kau tetap milik aku. Aku haramkan kau undur diri dari dapatkan kepercayaan dan cinta aku. Buat aku betul betul bahagiakan kau vie..."
Vie berudur ke belakang.
Mika yang sedar dengan tindakan vie mengeluh perlahan
"Please babygirl.." bisik mika perlahan. "Jangan berhenti berharap.."
Tamat🌼
YOU ARE READING
Mika Rafareal
Любовные романыDalam usia yang muda dia sudah menjadi pemilik sebuah Resort terkenal. MR gelaran diberi. para gadis sering terjatuh dengan pandangan tajamnya. Terkenal dengan sikap serius dan tegas. tiada sebab untuk dia mengukir senyuman. Dingin adalah sifatnya...