MR 28

1.1K 74 9
                                    

"Wahhh aku dah sampai labuan" kyla mendepakan kedua tangannya. tak malu betul dengan orang yang lalu lalang kat labuan Airport(LBU) tu. Dasar jakun.

"kau baru keluar dari hutan ke kyla" soal travis. bagasi di tarik medahului vie yang hanya menggelang perlahan.

vie? huhu labuan adalah destinasi yang dia dah biasa. 

huhu

"Jom geng! babu aku dah tunggu kat villa" ajak travis ceria. babu? apa tu..eh pura pura tak faham babu tu maksudnya aunty.

"alaa tak makan dulu ke aku lapar nie" mey pegang perutnya yang kempis. dasar! baru je kau makan tadi mey.

"sekejap betul kau lapar kan..perut apa la kau nie" kutuk vie.

mey mencebik sebelum berlalu meninggalkan vie di belakang.

vie tergelak.seketika dia menarik nafas panjang sebelum mengalihkan pandangan di sekeliling.

haihh.. selamat datang ke labuan vie..untuk sekali lagi.

"woii vie kau tunggu apa lagi!" jerit travis dari jauh.

"yee! tak perlu jerit wahai travis" tak padan dengan lelaki sekali jerit dah macam mak nyah.

travis yang control macho dah hilang. please cari dia. takut sesat jadi mak nyah.

tak sanggup dia kehilangan teman.

okey stop merepek.

**************

Vie Pov*

Aku perhati je tiga ekor tu membahan aku depan babu. Kalau travis je tak apa dia dah memang biasa dengan babu. tapi yang aku tak puas hati dua ekor tu. astaga dia punya sembang macam dah menetap kat labuan nie.

mentang mentang lah aku malas nak bukan gelangang perbahasan kat sini seronok korang bahan aku ehh.

"tak pe babu..vie tu single lagi..boleh jodoh dengan travis" seloroh kyla.

uhuhkk.

tersedak aku. Aku pandang mey yang garu kepala.

"err haa betul betul" serbah salah mey pandang aku.

yaa tuhan. aku rasa nak terajang kyla sekarang. travis menjeling. tak suka lah tu.

"err babu saya naik deluan lah..ngantuk sudah nie" sengaja aku guna slang sabah

babu just angguk.

Aku berlalu ke atas. malas nak layan perangai gila kyla. makin lama makin putus wayar otak dia.

kalau di layan alamatnya tak berfungsi kepala dia.

Jam di jeling sekilas. Dah pukul 11 malam. patutlah ngantuk semacam. iphone aku buka. masuk hari nie dah tiga hari mika outstation

tapi masuk hari nie juga langsung dia tak call atau mesej aku. sibuk sangat ke?

haha jangan nak perasan lah vie dia tu tak cintakan kau. Nak ingat kan kau apa lagi. mimpi je lah.

tidur lah vie kau penat. Rehat lah walau satu malam. sekejap pun jadi lah. kau dah penat berlakon.

perlahan aku tutup mata. berharap malam nie malam paling tenang sebelum bermulanya hari baru.

Good night vie..

***************

Dah masuk 10 kali aku tukar posisi. aku tak faham lah dengan 3 beruk tu. aku punya lah smart tangkap kan gambar untuk diorang. siap pakej duduk mencangkung lagi.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now